Az ételkiszállítók lehetnek a járvány nagy nyertesei: a NetPincérhez és a Wolthoz is százával csatlakoznak új éttermek
Hány új futárra van szükségük, mekkora az érdeklődés ezekre a pozíciókra?
A NetPincér az elmúlt hónapban eddig több, mint 200 új futárpartnerrel kezdett el együtt dolgozni, és a felvétel folyamatos marad.
Az érdeklődés nagyon nagy a futárkodás iránt: az elmúlt egy hét alatt több mint 700-an nézték meg és töltötték ki a csatlakozást segítő bemutatkozó prezentációt.
A folyamat egyszerű: futárkodni lehet kerékpárral, robogóval vagy autóval, ez szabadon választható. Fontos, hogy az sem jelent problémát, ha a jelentkező futár nem rendelkezik közlekedési eszközzel, mert már rengeteg bérlési lehetőség áll rendelkezésre. Az időjárásnak megfelelő ruházatot, illetve a kiszállító táskát a cég biztosítja.
A futároknak egyedül egy okostelefont kell magukkal hozniuk, amivel a NetPincér futár appját tudják használni a rendelések kiszolgálása érdekében. Mivel a teljes betanulási folyamatot sikerült online platformra terelniük, még személyes találkozóra sincs szükség, videón keresztül megoldják a betanítást.
A Woltnak is szüksége van új futárokra: a felvétel folyamatos, de a mértéke a felhasználói igények változásától függ.
Az érdeklődés náluk is óriási, és sokkal nagyobb számban jelentkeznek olyanok, akik eddig nem ebben a szakmában dolgoztak, mint korábban. Leginkább az jellemző, hogy a vendéglátásban, turizmusban dolgozók jönnének, akik elvesztették a munkájukat, de nagyon sok a taxis is.
Mindazonáltal senkit nem különböztetnek meg „rászorultsági” alapon: van egy felvételi tesztjük, aminek a kitöltésével bizonyíthatják a jelentkezők az alkalmasságukat mind a logisztikai, mind a kommunikációs készségeket illetően, és ez alapján dől el, kiket tudnak alkalmazni.
Emellett mindkét cég keres munkaerőt az ügyfélszolgálatra is a megnövekedett rendelésszám miatt.
Van olyan aspektusa a járványnak, ami őket is negatívan érinti, vagy mondhatjuk, hogy egyértelmű nyertesei a helyzetnek?
A NetPincérnél jelenleg arra koncentrálnak, hogy a vevőket, dolgozókat és partnereket is biztonságban tudhassák, és ahol csak lehet, segíteni tudjanak. Ezért minden energiájukat a szükséges intézkedésekre, az új éttermek bevonására és a futár partnerek körének bővítésére fordítják.
Azt, hogy gazdaságilag, akár hosszú távon milyen hatása lesz a mostani változásoknak a cég helyzetére, még nem tudják megmondani, és most nem is erre koncentrálnak. A jelenlegi céljuk, hogy a rendelkezésükre álló eszközöket a lehető legjobban használják fel.
Ennek részeként sikerült már több partnerükkel kórházakba meleg ételt és forró italt vinniük, ezt még tovább szeretnék növelni. Folyamatosan állapodnak meg új futárokkal és éttermekkel, hogy segítsék a megélhetésüket. Megrendelőiket is adományozásra buzdítják: a Magyar Vöröskereszt Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet vörös zónás ellátóhelyének működését is lehet támogatni az oldalon keresztül, a „Gyógyító szeretet” tétel kiválasztásával
Egyre több olyan kedvezményt vezetnek be, amivel segíteni szeretnének abban, hogy mindenki rendelni tudjon. A likviditási gondokkal küzdő éttermek számára pedig elérhetővé tették a lehetőséget, hogy ideiglenesen átálljanak a heti elszámolásra.
„A járvány okozta bizonytalanság minket is érinthet negatívan: most berendezkedünk egy bizonyos működésre, amiről nem tudhatjuk, a járvány elmúltával mi marad meg belőle és mi fog teljesen átalakulni”
– mondja a Wolt részéről Juhász Alexandra.
Szerinte előfordulhat az is, hogy az emberek a korlátozások megszüntetésével azonnal minden idejüket a lakáson kívül akarják majd tölteni, éttermekbe járnak, elutaznak és nem fognak otthonra rendelni. De akár az is, hogy az óvatosság még hosszú hónapokon keresztül éreztetni fogja a hatását a járvány lecsengése után is.
Nekik mindenesetre kapacitásban az összes forgatókönyvre készülniük kell. Szerencsére nagyon rugalmasan és gyorsan tudnak reagálni, ez segítheti őket abban, hogy inkább pozitív, mint negatív hatással legyen az üzletre ez a megváltozott élethelyzet.