Percekig nem hitték el a címet a diszpécserek egy kansasi kisfiúnak, ahol az anyja éppen haldoklott
Hiába hívta a 911-et egy 8 éves kisfiú, a diszpécserek csak késve küldtek mentőt a haldokló édesanyjához, írja a Metro. A Kansas Cityben élő 40 éves Cathryn McClelland még tavaly júliusban halt meg, de a kétgyerekes ápolónő családja csak a múlt héten indított pert a történtek miatt.
A nő a halála reggelén rosszul érezte magát. Arra jutott, hogy elmegy a kórházba, még mielőtt megijednének a gyerekei az állapota miatt. Azonban útnak indulása előtt nem sokkal összeesett a házban.
A perirat szerint Cathryn fia ekkor tárcsázta a vészhívót. A teljesen bepánikolt gyerek először rossz címet adott meg, aztán gyorsan javította a tévedését 1 perc 11 másodperccel a hívás megkezdése után. Mivel a telefonos ügyintézők nem hittek a fiúnak, kiküldték a ház elé, hogy ellenőrizze a házszámot, és közben keressen egy levelet, amire a pontos címet nyomtatták. Ezzel további hosszú percek teltek el.
A családot a per során képviselő ügyvédek szerint a diszpécserek nem jó helyre küldték végül a mentőt, és nem a megfelelő csoportnak továbbították a beérkezett információkat. A baklövések végül tíz létfontosságú percbe kerültek, amik a jogi képviselők szerint végeredményben a nő halálhoz vezettek.
Cathryn McClelland végül kórházba került, miután kiderült, hogy egyszerre lépett fel nála szívinfarktus és szívritmus-rendellenesség is. A nő szívét ugyan később sikerült újraindítani az orvosoknak, de olyan súlyos agy és egyéb szervkárosodásokat szenvedett a késlekedés miatt, amik miatt már nem tudták megmenteni az életét.
A 40 éves ápolónő korábban szervdonornak jelentkezett, így a gyászjelentés szerint halálával "legalább hat embernek adatott meg hosszabb és jobb minőségű élet".
A nő férje és családja a per során határozatlan mértékű kártérítésre tart igényt a hibák sorozatát elkövető vészhívó-társaságtól.