A kompetenciamérés szerint komoly bajok vannak a szakközépiskolások tudásszintjével
Nyilvánosságra hozták a 2017-es középiskolai kompetenciamérés eredményeit.
A hatodikos, nyolcadikos és tizedikes osztályokban nem javult, de nem is romlott a diákok matematikai és szövegértési készsége. A szakközépiskolákban azonban komoly elmaradást tapasztaltak: a szakmát tanuló tizedikesek a hatodikos általános iskolások szintjét sem érik el matematikából és szövegértésből - írta az Eduline.
Nagy különbség tapasztalható a budapesti, a nyugat- és észak-magyarországi, valamint az észak-alföldi iskolák eredményei között. A leggyengébbek mind a két vizsgált területből a vidéken élő diákok, míg a legjobbak a budapestiek. Az Oktatási Hivatal elemzése szerint ennek oka az eltérő gazdasági és szociális környezet.
Az elemzés szerint a nagyon rossz eredmények nem feltétlenül azt jelentik, hogy az iskolások 6. osztályosként jobb képességekkel rendelkeztek volna, mert ők már akkor is a lemaradók között voltak. "Az azonban ezekből az adatokból is kirajzolódik, hogy egy egész középiskolai képzési forma tanulói (a populáció 20%-a) nem képesek elérni a 6. évfolyam átlagos matematikai és szövegértési képességszintjét sem”.
Az Eduline írásában azt is kiemeli, hogy az átalakított képzési rendszerben a szakképzésben nagyon kevés a közismereti órák száma, így nincs idő a készségfejlesztésre sem.