Üzent utasainak a Neckermann: leírták, mi lesz a magyar cég sorsa az anyavállalat csődje után
Ahogy Korábban mi is megírtuk: csődöt jelentett a legrégibb brit utazási iroda, a Thomas Cook. A cég hónapok óta pénzügyi nehézségekkel küszködött; a március 31-én zárult fél évről 1,5 milliárd font (570 milliárd forint) adózás előtti veszteséget jelentett. A csőd nagyon nehéz helyzetbe hozott számos turistát, ugyanis jelenleg is több százezer utasuk rekedt a világ különböző üdülőhelyein.
Szombaton egy közlemény jelent meg a Neckermann hivatalos oldalán (a cégnek anyavállalata a Thomas Cook), amiben igyekeznek megnyugtatni az utasokat és biztosítani őket afelől, hogy a cég továbbra is működni fog, és senkit nem fog anyagi kár érni.
Közleményüket változtatás nélkül közöljük:
"A Neckermann Magyarország a Thomas Cook csoport egyes külföldi tagjainál bekövetkezett nehézségek ellenére a korábbi tájékoztatásnak megfelelően tovább folytatja a tevékenységét. Így határozott a társaság osztrák tulajdonosa, figyelembe véve többek között, hogy a
Neckermann Magyarország stabil pénzügyi helyzete, és a cégen belül, valamint a partneri hálózatban rendelkezésre álló szakmai tudás, tapasztalat és lelkesedés komoly alapokat biztosít a működés folytatásához.
Mindez természetesen nem jelenti azt, hogy a Neckermann Magyarországot, és rajta keresztül utasait és partnereit ne érintenék az osztrák anyavállalatnál, és a Thomas Cook csoport más külföldi tagjainál bekövetkezett nehézségek, melyek váratlanul, egyik napról a másikra teremtettek új, a
Neckermann Magyarország évtizedek óta fennálló zavartalan működésében soha nem tapasztalt szokatlan helyzeteket, problémákat, és esetenként elháríthatatlan akadályokat is.
A tulajdonos döntésének megfelelően szándékunk változatlanul az, hogy a foglalásokat a szerződések szerint, megfelelő színvonalon teljesítsük, illetve, ahol ez rajtunk kívül álló okok miatt nem lehetséges, ott a lehető legjobb megoldást megtaláljuk.
A Thomas Cook csoport brit tagjának 2019. szeptember 23-án, német és osztrák tagjának 2019. szeptember 25-én közzétett csődje óta folyamatosan dolgozunk a részletek megoldásán, ugyanakkor tapasztaljuk partnereink, utasaink érthető aggodalmát, esetenként türelmetlenségét.
Nagy mennyiségű utazás megvalósításának feltételeit kell megvizsgálni, és több egyeztetést kell lefolytatni azt megelőzően, hogy utasaink és partnereink felé felelősen, konkrét információkat adhassunk, ami sajnos nem megy egyik napról a másikra, ezért továbbra is szíves megértésüket és türelmüket kérjük.
A korábbiakban közölt információk kiegészítéseként:
jelenleg az úti célon tartózkodó utasok költségviselésére a biztosító kötelezettségvállaló nyilatkozatot adott ki, mely szerint a Neckermann utasok szállodai tartózkodásának költségeit, illetve hazautazásának azon költségeit, melyek az osztrák anyacég csődhelyzete miatt még nem kerültek kiegyenlítésre, illetve amelyeknek kiegyenlítését a külföldi szolgáltatók a kialakult helyzetben bizonytalannak tartották, a biztosító megtéríti a külföldi szolgáltató (pl. szálloda) felé.
Cégünk a fent említett egyeztetések szerint az utazásközvetítő partnerek segítségével egyedileg, és folyamatosan kapcsolatra lép azokkal az utasokkal, akiknek a szerződése a Thomas Cook Austria csődhelyzete miatt nem, vagy esetleg csak bizonyos módosítással teljesíthető.
Valamennyi utasunk, akinek az utazását a Thomas Cook Austria-nál felmerült nehézségek miatt nem tudjuk teljesíteni, a befizetett részvételi díját vissza fogja kapni, anyagi kár senkit nem fog érni.
Nagyon sajnáljuk a szándékunkon és hibánkon kívül kialakult helyzetet, és kérjük, és köszönjük utasaink és partnereink megértését és együttműködését."