Már el is indult a fogyasztóvédelmi vizsgálat a Ryanair ellen
Május végén jelentette be a kormány, hogy "extraprofitadót" vet ki nagyobb cégekre, köztük a légitársaságokra is, melyektől 30 milliárd forint bevételt várnak.
A Ryanair később azt írta közleményében, „több mint ostobaság” az, hogy a kormány extraprofitadót vet ki a légitársaságokra, miközben a járvány, az ukrajnai háború és az egekbe szökő olajárak miatt az iparágban jelenleg nem létezik nyereség.
Csütörtökön aztán kiderült: az ír légitársaság egy levelet küldött az utasainak, melyben arról tájékoztatták őket, hogy
Ez az összeg a kormány által bevezetett extraprofitadó.
Aki nem akarja ezt kifizetni, az június 16-ig lemondhatja a foglalást. Ha nem jelzi ezt, akkor automatikusan levonják a bankszámlájáról az összeget.
Az ügyre reagálva Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter pénteki közleményében azt írta, hogy
Nagy szerint különösen visszás, hogy a korábban eladott jegyekre vonatkozóan a Ryanair már megkezdte ezt a gyakorlatát.
A miniszter fogyasztóvédelmi vizsgálat elrendelését indítványozta azért, hogy a kormányhivatal illetékes szervei a fogyasztóvédelmi jogkörüknél fogva alaposan vizsgálják meg és lehetőség szerint akadályozzák meg a légitársaság tisztességtelen eljárását.
Nagy Márton azt is hozzátette, hogy a kormány minden érintett számára világossá tette, folyamatosan figyelemmel kíséri a piaci folyamatokat és mindent megtesz azért, hogy megakadályozza a különadók továbbhárítását a lakosságra. A kormány előre jelezte: minden egyes ilyen esetben alapos vizsgálatot fog lefolytatni, a káros gyakorlattal szemben szigorúan lép fel
Később Budapest Főváros Kormányhivatala közleményében azt írta, hogy azonnali fogyasztóvédelmi eljárást indított a Ryanairrel szemben.
„A kormány a jövőben sem engedi meg, hogy a háború árát a magyar családok fizessék meg, ezért kell a vállalatoknak pluszterhet vállalniuk” - olvasható a közleményben.