Közlekedő Tömeg: Lázár János tárcája dilettáns, teljes káosz a vonalbezárás-terv
Mi is többször foglalkoztunk vele, hogy a MÁV-VOLÁN-csoport augusztus 1-jétől 10 regionális vasútvonalon, vonalszakaszon felfüggeszti a vasúti közlekedést, és helyettesítő buszokkal szállítja az utasokat. Erről Lázár János Építési és Közlekedési Minisztériuma döntött a hodászi vonatbaleset után.
A Közlekedő Tömeg szerint olyan vasútvonalat, állomást is bezárnak, amit eddig fejlesztettek.
Hogy a helyi polgármesterek és országgyűlési képviselők tiltakozását, valamint a médiavisszhangot elkerüljék, idén a nyár közepén, rekordidő alatt verik át a mellékvonalak bezárását – van olyan település, ahol a teljes önkormányzat szabadságon van, miközben megszüntetik a vasútvonalukat” – írják.
A civil egyesület Facebook-oldalán teljes káosznak nevezte a tervet. Olyan szakaszokat is lezárnak, ahol előző nap még fejlesztések zajlottak:
– A Mátészalka-Csenger vasútvonalon jelenleg is zajlik Csenger vasútállomásának felújítása. Az állomás forgalma a vasútvonallal együtt keddtől megszűnik.
– A Dombóvár-Komló vasútvonalon másfél éve került bevezetésre egy napi 2 helyett 5-6 pár vonatot tartalmazó menetrend, míg Csenger térsége közvetlen debreceni kapcsolatot kapott – ennek megfelelően mindkét vonalon emelkedett az utasszám. Most mindkét vonalat bezárják.
Ráadásul szerintük a MÁV és a neki ukázt kiadó minisztérium hazudik, amikor azt állítja, hogy gyors és kényelmes lesz a közlekedés. Vannak helyek, ahol jóval lassabb lesz, és összességében drágább is a buszok beállítása.
Ezen felül a bezárások olyan térségeket érintenek, ahol épp fejlesztésre volna szükség.
„A most bezárásra ítélt vasútvonalak az ország távoli, sokszor határmenti térségeit kapcsolják az országos vasúthálózathoz - a vasúti közlekedés megszüntetése itt hosszú távon is ellehetetleníti a gazdaságfejlesztést, megnehezíti ipari munkahelyek létrehozását, tovább fokozva innen a lakosság elvándorlását” – teszik hozzá.