„Katasztrófa volt, de túl lehet élni, összekovácsolja az embereket” – megnéztük a vonatpótlást az 1-es fővonalon
Nem volt nehéz megjósolni, hogy a tervezés és előkészítés nélkül hirtelen bejelentett többhónapos pályafelújítás az 1-es fővonalon kellemetlen mellékhatásokkal fog járni a vonattal utazók számára. Augusztus végén a pálya állapota miatt 100 km/h-s ideiglenes sebességkorlátozást vezettek be Biatorbágy és Szárliget között.
A munka a Biatorbágy és Szárliget közötti 29 kilométeres szakaszon szeptember 18-án indul, és várhatóan 3 hónapig tart.
Megnéztük, hogy a felújítás harmadik napján mi a helyzet Bicskénél, ahol pótlóbuszokat is beállítottak. Igaz, a busz nem a vasútállomáson áll meg, hanem mintegy 750 méterrel arrébb, jegyet viszont csak az állomáson lehet venni...
Az utazók szerint a nagy gondok Budaörsnél vannak, a sok autó miatt óriási a dugó. A legtöbben nem érnek be időben a munkahelyükre.
A vasúti menetrend részleteit csak a hétvégén tette közzé a vasúttársaság. Az október 26-ig tartó első ütemben a bal vágánysávot zárják le, így egyetlen vágány marad működőképes.
Ezen menetirányonként és óránként csak egy-egy személyszállító vonat haladhat át.
Ezek csúcsidőben a nemzetközi vonatok (Railjet xpress, EuroCity, EuroNight) lesznek, amelyekhez "lehetőség szerint" plusz vagonokat kapcsolnak. A MÁV azonban előre figyelmeztet, hogy ezeknek "az ülő- és állóhely kapacitása korlátozott", ráadásul várhatóan 10-25 perccel hosszabb lesz a menetidő, még úgy is, hogy a vonatok Tatabánya és Kelenföld között egyáltalán nem állnak meg.
A soproni és szombathelyi InterCity-k Tatabányáig közlekednek, ahol hatalmas átszálló-pontot alakítanak ki, ahonnan pótlóbuszok indulnak majd Kelenföldig. Tatabánya és Budaörs között ugyancsak pótlóbuszok közlekednek majd.