Dühösek a Lövölde tér környéki nyugdíjasok, mert a Lidlben csak az önkiszolgáló kasszák működnek
A VI. kerületi Lövölde téri Lidlben október 13. óta kísérleti jelleggel 10 automata mellett csak egy hagyományos pénztár működik. A helyi idős vásárlók azt mondják, sokszor csak az önkiszolgálók működnek, hagyományos pénztár nem, és ez megnehezíti számukra a fizetést - írta a 444.hu.
Beleznay Zsuzsanna, Terézváros kereskedelemért, turizmusért és köztisztaságért felelős alpolgármestere már október végén jelezte, hogy egyeztetni fognak az üzlet vezetőivel, majd Soproni Tamás, a kerület polgármestere közölte, hogy az önkormányzat nevében Szász Károly idősügyi tanácsnok és Beleznay egyeztetett végül a Lidllel.
Sok idős számára ez az egyetlen környékbeli bolt, ahol bevásárolhatnak, és azt kérték, legyen legalább egy hagyományos pénztár az üzletben - a Lidl azt ígérte, megvizsgálják a helyzetet.
A Pénzcentrum azért kereste meg a Lidlt, hogy megtudja, „valóban klasszikus kassza és kasszás nélkül üzemel-e a Lövölde téri üzlet”. A Lidl szerint a vásárlói igényeket szem előtt tartva döntöttek úgy, hogy a hagyományos kasszarendszerek mellé bevezetik az önkiszolgáló megoldást. A lánc 195 üzletéből összesen 66-ban van önkiszolgáló kassza, általában 6-8 hagyományos mellé kerül 6 önkiszolgáló. Van, amelyik készpénzt is elfogad.
– nyilatkozta a cég, megjegyezve, hogy a kasszák mellett általában 4-5 munkatárs segíti a vásárlókat.
„A vállalat figyelemmel követi a vásárlói visszajelzéseket, melyek függvényében felülvizsgálja döntését, és amennyiben úgy ítéli meg, megteszi a hagyományos kasszák visszaállításához szükséges lépéseket” – írta a Lidl, hozzátéve, hogy a dolgozói létszámot nem befolyásolja az új kasszák telepítése.