Az iskolák bezárása többet árt a gyerekeknek, mint amennyit segít - írja egy új tanulmány
A University College London professzorai megvizsgálták a jelenlegi állapotok hatását az oktatásügyre: hogyan befolyásolják a gyerekek oktatását és fejlődését a jelenlegi korlátozások. Mivel az egész koronajárvány-helyzet még nagyon friss - az iskolák is csak hol hetek, hol hónapok óta vannak zárva -, messzemenő következtetéseket egyelőre lehetetlen levonni. Ám 16 olyan brit tanulmányt vettek alapul, amelyek az iskolabezárásokkal és az otthontanulással foglalkoztak - írja a The Sun.
A tanulmány elsősorban a brit iskolákkal foglalkozik, de a jelenség jóformán mindenkit érint: a világon jelenleg 10 iskolásból 9 otthon tanul a rendkívüli járványhelyzet miatt, ez 1,5 milliárd gyermeket jelent.
A tanulmányok összevetése során az derült ki, hogy az iskolák bezárása mindössze két százalékkal csökkenti a halálozások számát.
A tanulmány vezetője, Russell Viner professzor elmondta:
"A korábbi tanulmányokból azt látjuk, hogy az iskolabezárások akkor sikeresek, ha lassú terjedésű vírusról van szó, amely iránt a gyerekek fogékonyabbak. A koronavírus azonban ennek éppen az ellenkezője."
Hangsúlyozva, hogy a korlátolt mennyiségű információ miatt egyelőre lehetetlen hosszú távú következtetéseket levonni, az látszik, hogy a jelenlegi iskolabezárások kevéssé befolyásolják a járvány terjedését. Ráadásul hatékonyságuk nagyban attól függ, hogy a többi intézkedést, mint az otthonmaradást és az önizolációt betartják-e a családban.
Arra is kitértek, hogy a családokat és az államot egyaránt megterheli pénzügyileg a helyzet: az iskolák bezáratása rengeteg pénzébe kerül a kormánynak, a családban pedig valamelyik szülőnek mindenképp otthon kell maradnia a gyerekekkel, így egy fizetéssel biztosan kevesebb kerül a családi kasszába.
Szintén kiemelik, hogy a gyerekek fejlődésére és mentális egészségére is rossz hatással lehet az iskolabezárás:
a bezártság megviseli a gyerekeket, elszigetelve érzik magukat. Mindez az érzékenyebb gyerekekre még negatívabb hatást gyakorolhat.
Viner szerint a döntéshozóknak Nagy-Britanniában át kell gondolniuk, hogy mikor és hogyan nyitják ki az iskolákat, amelynek a gyerekek érdekében minél hamarabb be kéne következnie.