Meghódítaná a világot egy új magyar társasjáték
Már tart a közösségi finanszírozási kampánya annak a különleges családi társasjátéknak, amelyet egy nyolcfős magyar csapat dolgozott ki. Az AZAKI célja, hogy a manapság szinte egyeduralkodó digitális világból kiszakítva szórakoztasson, és észrevétlenül fejlessze a család minden tagjának képességeit.
Az alapötlet Szilágyi Andrea pedagógus-játéktervezőtől származik. Olyan játékot szeretett volna létrehozni, amiben tudástól és tulajdonságoktól függetlenül minden résztvevőnek aktív szerepe van, a győzelemhez elengedhetetlen az egymásra figyelés, és hasonló élményt nyújt, mint egy közös kirándulás.
A játéktábla
Az AZAKI képi világát Schmal Róza képzőművész álmodta meg. A társas minden elemét, a játéktáblát és a kártyákat is saját kezűleg festette, majd digitalizálta. Megérte az aprólékos munka: a végeredmény magáért beszél, csodaszép lett.
A fejlesztő pedagógusokkal és diákokkal is tesztelt AZAKI nemcsak egy különleges mesevilágba repíti a játékosait, de észrevétlenül segíti a rugalmas gondolkodást, fejleszti többek között a megfigyelőképességet, memóriát, szókincset és a test koordinációját is.
Bár külső megjelenésében és alapsztorijában leginkább gyerekeknek szól, a játék igazi különlegessége az, hogy szabadon alakítható. Személyre, családra, korra szabható, így ugyanúgy lehet könnyed szórakozás a kisebbeknek és egy összetettebb, taktikai játék a nagyobbaknak. Mi is játszottunk vele, és tényleg remekül szórakoztunk.
A kerettörténet szerint az óriáskerék gazdája, Panda Papa nagy gondban van: egy hirtelen széllökés kisodorta kezéből a kisfia, Panda Bandi születésnapi zsúrjára előkészített Lufikat. Ezért a vidámparkban lófráló gyerekekhez fordul, hogy segítsenek lehalászni a lufikat.
Egy lufi megszerzéséhez két feltételnek kell teljesülnie: két kockával való dobás után a közelébe kell férkőzni (minden kosárból három lufi érhető el), és teljesíteni kell az Azaki Feltételt.
A feltételek nagyon sokfélék lehetnek: vannak gyorsaságra vagy ügyességre épülők (például "Az, akinek a papírrepülője a legmesszebbre száll", "Az, aki előbb megnevetteti a másikat", "Az, aki először érinti meg a mellette ülőt"), mindennapos dolgokra rákérdezők ("Az, aki a héten járt színházban"), de teljes képtelenségek is ("Az, aki utazott már felhőn"). Utóbbi esetben az nyeri a lufit, aki először mondja ki hangosan, hogy "Azaki".
Persze az előre legyártott kártyák mellett bárki szabadon adhat hozzá további feltételeket is a játékhoz, a résztvevők életkorától, tudásától és érdeklődési körétől függően. Ettől lesz akár felnőttek számára is élvezhető.
A feltételkártyák mellett vannak akciókártyák is, amelyekkel például elnémíthattok egy másik játékost (így ha a lufi megszerzéséhez beszélni kell, abból a körből kimarad), vagy a feltétel teljesítése esetén az adott kosár közelében lévő összes lufit megszerzitek, nem csak egyet. A játékot az nyeri, akinek végén a legtöbb lufija van.
A részletes szabályokért KATT IDE (pdf fájl)
A játék közösségi finanszírozása november 3-án indult el a Kickstarter oldalon. Az Azaki otthon kinyomtatható, pdf-es verzióját 10 euróért kaphatjátok meg, a normál, keménytáblás-dobozos változat ára pedig 25 eurónál kezdődik. Van lehetőségetek társasjátékot adományozni a Bátor Tábor számára is.
A harmincnapos kampány, ha sikerrel zárul, az első ezerötszáz darab társasjáték gyártását és a támogatókhoz való eljuttatását finanszírozza majd. Az alkotók Magyarország mellett a nemzetközi terjeszkedésre is nagy hangsúlyt fektetnek, bemutatkozó anyagaikat mind elkészítették angol nyelven is. Ki tudja, lehet hogy ez lesz az új magyar sikersztori - mi mindenesetre szurkolunk neki.
Bővebb infókat a hivatalos honlapon találtok.
Ha tetszik a játék, oszd meg ezt a cikket!