Elkészült a vagina-chip, ami nagy áttörést hozhat a női szexuális egészség tanulmányozásában

Egy súlyos, a nők harmadát érintő betegség kezelését, illetve gyógyszerek tesztelését is lehetővé teszi ez a módszer.

Amerikai tudósok valódi női hüvelyi sejteket raktak egy chipbe, ami komoly előrelépést hozhat a női szexuális egészség kutatásában.

Az eredményről a Futurism számolt be a The New York Times cikkére hivatkozva.

Ezek az úgynevezett "szerves chipek" valódi testi folyamatok imitálásra képesek, ezért kiválóan alkalmasak például gyógyszerek tesztelésére és betegségek tanulmányozására

- írja a Scientific American.

A harvardi kutatók sikeresen készítettek már többek között emberi tüdőt, májat és beleket imitáló chipeket is, de a legújabbat tartják a legpontosabbnak tudományos szempontból.

A legújabb chip köré valódi hüvelyi sejteket raktak, és ez lehetővé teszi annak vizsgálatát, hogy milyen hatással vannak a vaginában lévő baktériumokra az ösztrogénszint változásai, illetve a bakteriális vaginózis kezeléseit is tudják tesztelni rajta.

- írták egy korábbi tanulmányban.

Ez az újra és újra kialakuló betegség a nők körülbelül 30 százalékát érinti, amire az antibiotikum sem jelent minden esetben tartós megoldást, illetve növeli a szexuális úton terjedő betegségek és a méhnyakrák kockázatát.

A chip már azért is nagy előrelépés, mert a nők szexuális egészségéről alig születtek eddig kutatások, szemben a férfiakévál. A hüvelyi mikrobiomról ezért meglepően keveset tudunk.