A dinoszauruszoknál évmilliókkal korábbi állat maradványaira bukkant egy középiskolai tanár Kanadában

60-100 millió évvel élhetett a dinoszauruszok előtt a mára már biztosan kipusztult őshüllő.

Éppen kutyát sétáltatott a kanadai Prince Edward-szigeten egy középiskolai tanár, amikor valami szokatlanra lett figyelmes. Lisa St. Coeur Cormier egy nagyjából 60 centiméteres, különös alakú valamit vett észre a tengerparton, amiről hamar kiderült, hogy bordaív lehet, amihez gerinc és koponya is tartozott, írja a Washington Post.

A 36 éves tanár azonnal rájött, hogy egy korábban élt állat megkövült maradványaira bukkant. Azt azonban nem sejtette, hogy igazi ritkaságot fedezett fel augusztus 22-én. John Calder geológus és paleontológus szerint

a fosszília akár 300 millió éves is lehet, és jó eséllyel egy már kipusztult fajtól származik. Ha stimmel a lelet kora, akkor ez még bőven a dinoszauruszok előtti időkből származik: a bolygót egykor benépesítő őslények a jura korban, vagyis 200 millió éve éltek.

A 300 millió éves élőlény maradványai igazi kuriózumnak számítanak, mivel világszerte alig találtak ilyen régi állati maradványokat. Calder szerint ehhez hasonló felfedezés nagyjából 50-100 évente fordul elő. A paleontológus úgy véli, hogy valamiféle hüllő vagy a hüllőkkel közeli rokonságban álló lény csontjait találhatták meg. Elképzelése szerint a maradványok akár egy ősi aligátorhoz is tartozhattak, mivel ez a faj szeret hasonló körülmények között pihenni.

A csontokat a felfedezés után négy nappal, ötórás művelet során, három darabban sikerült biztonságosan kiemelni a helyükről. Első körben egy greenwichi paleontológus központban tanulmányozzák majd, ezután kerülhet Washingtonba vagy Ottawába, hogy a helyi természettudományi múzeumok egyikében folytassák a vizsgálatokat.