24 olyan bolygót találtak, amelyen jobb életünk lehetne, mint a Földön

Az űrkutatók régóta keresik a világegyetemben a Földhöz hasonló planétákat, nemrég pedig egy kutatás során végre több olyat is találtak, amelyek első ránézésre kedvező körülményekkel rendelkeznek ahhoz, hogy élet alakulhasson ki rajtuk.
Címkép: Pixabay - szmo.hu
2020. október 06.

A Washington State University (WSU) kutatói egy új kritériumrendszer alapján több olyan "szuperhabitábilis", azaz a lakhatósági kritériumokat feltűnően nagy mértékben teljesítő exobolygót (Naprendszeren kívüli planétát) azonosítottak, melyek elég kedvező körülményekkel rendelkeznek ahhoz, hogy – elviekben – élet alakulhasson ki rajtuk - írja a HVG.

A tudósok a már felfedezett, több mint 4500 exobolygót vizsgálva szűrtek ki 24-et, melyek a legközelebb állnak az általuk felállított kritériumokhoz.

Az elvárások közé tartozik, hogy:

• a bolygó 5-8 milliárd éves legyen (a Föld kora hozzávetőlegesen 4,5 milliárd év),

• egy csillag lakhatósági zónáján belül helyezkedjen el,

• a felszínén folyékony víz legyen.

Bár a megtalált bolygók közül egyik sem felelt meg az összes kritériumnak, a tudósok szerint a felfedezés ettől még biztató, hiszen a bolygók többsége nagyon is “életbarátnak” tűnik.

Ezek a planéták mind nagyon messze, több mint 100 fényévre vannak tőlünk, tehát átköltözni a jelenleg ismert technológiánkkal nem igazán lehetne.

A tudósoknak azt is sikerült megállapítaniuk, hogy néhány bolygó a Földnél sokkal jobb körülményekkel rendelkezik.

A pontosabb vizsgálatokhoz az újfajta űrtávcsövet, a James Webb-et használnák, ám ennek pályára állítását – a szerkezettel kapcsolatos, kisebb-nagyobb gondok miatt – már több alkalommal is elhalasztotta a NASA.