TECH

Vér és króm: A játék, ami minden biztosítékot kivert – Cyberpunk 2077 teszt

A Cyberpunk 2077 messze nem hibátlan játék, de az előnyei és hihetetlen részletessége annyira beszippant, hogy csak azoknak ajánlott, akik nem félnek szinte átköltözni egy teljesen más dimenzióba.
Csákvári Péter - szmo.hu
2020. december 17.


Link másolása

Megjelent a játék, amire nyolc évet várt a világ, többen rendelték elő, mint eddig bármilyen szórakoztatóipari terméket, és katasztrofális hibái ellenére a legjobb szerepjáték, amivel valaha találkoztunk.

Az elmúlt hetekben nehéz volt nem találkozni a Cyberpunk címével, még azoknak is, akiket soha nem vonzott semmilyen videojáték. Az internet egy dolog, de az utcai reklámok, újsághirdetések mellett még az élelmiszerboltokban is szembe jöhetett velünk V karaktere bizonyos termékeken. Soha egyik játék sem kapott még ilyen hájpot, mint a Cyberpunk 2077, és ennek oka elsősorban a fejlesztő lengyel cég, a CD Projekt Red előző játékában keresendő: a The Witcher 3-ban, ami a világ egyik legjobb játékaként vonult be a történelembe. A kiadóba vetett bizalom már alapból irreális hájpot generált, amire ők is ráraktak egy lapáttal, és

a kép, ami így felépült a fejekben a december 10-én megjelent, már egyenesen a világ legjobb játékát festette le, amiben ráadásul Keanu Reeves az egyik főszereplő.

Gyakorlatilag egy olyan programot várt már mindenki, amit lehetetlen volt elkészíteni. Na, és bejött? Hát, részben igen, részben pedig nagyon nem...

A játék alapjául egy Cyberpunk nevű könyves szerepjáték szolgál, ami egy félelmetes utópisztikus világban játszódik, azon belül is Night City-ben, ahol a nagy multicégek gyakorlatilag átvették az irányítást a kormánytól. Mi egy V nevezetű zsoldost alakítunk, akinek egy balul elsült meló után a fejébe költözik egy baromira idegesítő Keanu Reeves – vagyis Johnny Silverhand, kora leghíresebb/hírhedtebb rockere ÉS terroristája (így, ahogy írom, igen). A sztorit nem is igazán érdemes göngyölíteni tovább, hiszen jelenleg az egyik legnagyobb bűn a játékvilágban a Cyberpunk 2077 spoilerezése, bár hozzá kell tennem, az sem olyan egyszerű, mert a játékban is kapkodja az ember a fejét, hogy mikor mi történik. A történet a legerősebb, amivel a 20 éves gamer pályafutásom alatt találkoztam.

Az első pillanattól kezdve, amikor kiválaszthatjuk, három opció közül milyen előtörténetünk legyen, a legkisebb mellékküldetésen át a befejezésig belesüppedtem a játékba.

Soha nem éreztem még játéknál azt a pozitív tanácstalanságot, hogy nem tudom eldönteni, menjek-e a főküldetés vonalán tovább vagy halogassam, és fedezgessem fel a várost a kisebb küldetéseken keresztül, mert egyszerűen mindegyik baromi izgalmas. A főszál egy bizonyos indok miatt eléggé sürgető, és ezt a játék maga is sulykolja belénk. Így automatikusan pörgetné az ember tovább, de a mellékküldetések is annyira izgalmasak és összetettek, hogy sokszor azon kaptam magam, hogy hajnali 4-kor egy „csak még ezt a braindance-t megnézem” kifogással gyilkolom tovább a bioritmusomat.

Apropó, braindance! A BD egy még semmilyen más játékban nem látott egyedi módja a nyomozásnak (a játék világában a filmek és a pornó is ebben a formában lett népszerű). Lényege, hogy egy másik ember által megélt időszakaszt újraélhetünk pont úgy, ahogy ő is, de akár ki is léphetünk a testéből, és megvizsgálhatjuk a környezetét. Van egy olyan mellékküldetés is, ahol egy pszichopata irgalmatlanul para álmát élhetjük így újra. A játék egy pillanatig sem vonultat fel repetitív elemeket, az egyetlen visszatérő jellegű küldetés, ha az utcán belebotlunk egy rablásba/támadásba, de ezekbe amúgy is akkor megy csak bele az ember, ha van kedve egy kis balhéhoz, és általában van, mivel...

A Harc

...elképesztően élvezetes. A fegyverarzenál hatalmas, és több fő csoportra oszlik: impulzus-, tech- és okos fegyverek. Mindegyiknek megvannak a maga badass elemei, de a techfegyverek talán mind közül a leglátványosabbak. Miszlikekre lehet bontani a környezetünket egy-egy komolyabb tűzpárbaj alatt, az ellenfélen is szinte érezni a kínt, ahogy belémar a mordályunk, és minden egyes lövés hangja is egy jóleső elégtétel.

A játékmenetben, ha mindent összeadunk, nem a harc dominál. Többet beszélgetünk, hekkelünk, braindancelünk együttvéve, így még inkább ki van éhezve az ember a megfelelő időpontokban beiktatott csetepatéra.

A közelharci fegyvereket is baromi guszta darálni, főleg a katanát, ami mindenkiben felébreszti a benne szunnyadó yakuzát, amikor a Fővám téri henteseket megszégyenítő mozdulatokkal feldarabolja a rosszarcú bandatagokat.

A fegyvereken túl különböző kibervereket is telepíthetünk a már így is félig mechanikus testünkbe, ezzel látványos pluszokat elérve. Beépíthetünk a karunkból előugró sáskapengéket, elektromos szálakat, gránátvetőt, gorillakart, és ez csak a kezünk. Szinte bármelyik végtagunk (sőt még egyes szervünk) helyére is pimpelhetünk valami gizda krómot. És ezzel még nincs vége a dolognak, ugyanis van nekünk egy kiberdekkünk is, ami a hackelésért felel (gyakorlatilag az operációs rendszerünk). Ezt fejlesztve is több tucat para lehetőséghez juthatunk, akár kisüthetjük ellenfeleink agyát is.



Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


TECH
Zuckerbergék azzal fenyegetőznek, hogy a Facebookot és az Instagramot is leállíthatják Európában
A Metának egyelőre nem sikerült megállapodni az adatkezelésről az Európai Unióval, így elképzelhetőnek tartják, hogy ha továbbra sem lesz megegyezés, akkor elérhetetlenné teszik a két legnépszerűbb közösségi oldalt az európaiak számára.
Címkép: Simon/Pixabay - szmo.hu
2022. február 07.


Link másolása

Meglepően erős mondat került a Meta éves jelentésébe, amit múlt csütörtökön adott le az Amerikai Értékpapír‑ és Tőzsdefelügyelet számára - számolt be róla a Mashable.

Azt írták benne, hogy akár meg is szüntethetik a Facebookot és az Instagramot egész Európában, ha nem tudnak megállapodni az Európai Unióval az adatkezelésről.

Az uniós adatvédelmi szabályozás (GDPR) ugyanis tiltja, hogy az európai felhasználók adatait amerikai szervereken tárolják, a Meta viszont egyelőre nem tudja ezt megoldani. Mark Zuckerberg cége azt állítja, hogy az a felhasználói adatok jelenlegi feldolgozási módja kulcsfontosságú üzleti tevékenysége és a célzott hirdetések megjelenítése szempontjából, és egyelőre nem is sikerült másik megoldást találniuk erre. Mivel azonban emiatt nem tudtak új megállapodást kötni az adatmegosztásra vonatkozóan, ezért elképzelhetőnek tartják, hogy a Facebookot és az Instagramot elérhetetlenné teszik Európában.

Mint írják, ha nem tudnak adatokat továbbítani az országok között, vagy korlátozzák őket az adatok megosztásában, az befolyásolhatja a szolgáltatásnyújtásukat, annak módját és a célzott hirdetések megjelenítését. Bár úgy vélik, hogy a fentiek ellenére idén tudnak majd új megállapodásokat kötni, de ha nem, akkor valószínűleg képtelen lesznek a világ két legnépszerűbb közösségi oldalát működtetni Európában.

A CityAM gazdasági lap megkereste a Metát, a globális ügyekért felelős alelnök pedig azt mondta, hogy azért a sok ezer kisvállalkozásért is küzdenek a szabályozó hatóságokkal, akik a Facebookhoz hasonlóan ezekre a mechanizmusokra támaszkodnak az adatok biztonságos továbbítása érdekében.

Az valóban igaz, hogy sok vállalkozás hirdet a Facebookon és az Instagramon, és ezek kiesése fájó lehet számukra. Azt viszont egyelőre nehéz elképzelni, hogy e két közösségi oldal - amely sokunk életének része lett - hiánya mennyiben változtatná meg a mindennapjainkat. Tavaly már volt példa arra, hogy órákra leállt a Facebook és vele együtt az Instagram is, és már az is elég nagy fennakadást okozott.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

TECH
Kifejezetten futóknak tervezett óra – Huawei Watch GT Runner
Az óra 4 GB tárhellyel rendelkezik, és durván két hetet megy egy feltöltéssel, ami még mindig világbajnok. Teszteltük.
Csákvári Péter - szmo.hu
2022. március 20.


Link másolása

A Huawei okosórái már a kezdetektől fogva meglehetősen jól sikerültek, pompás anyaghasználat, parádésan prémium megjelenés jellemzi őket, ezek azok az órák, amik óraként néznek ki, mégis tele vannak pakolva azokkal a funkciókkal, amikkel a mai kor okosóráinak tele kell lennie pakolva. Már volt a cégnek egy kikacsintása a sportosabb órák felé a GT 2e-vel, de ott inkább a monitorozott sportfunkciókon volt a hangsúly, valamint a szíj árulkodott némiképp sportos megjelenésről, most azonban elkészítették az első igazi, kifejezetten futóknak tervezett órájukat, a GT Runnert.

Az első dolog ami meglepett, hogy mennyire könnyű lett az óra, mindössze 38,5 gramm, és légáteresztő tulajdonságokkal rendelkezik, így elképesztően légiesen hasal az ember csuklóján, de ennek ellenére megmaradt a prémium anyaghasználat is, az óratok kerámiából, a korona titánból készült, a szilikon szíj pedig masszív, strapabíró. Nem csak sportoláshoz kényelmes, de még igazából alváskor sem zavaró. Az óra 1,43"-es AMOLED kijelzőt kapott, 466×466 pixel felbontású, és Gorilla Glass 3 védi, meglehetősen jól, én valahogy vonzom bal csuklóval az ajtófélfákat, meg a kulcsokat, de egyetlen karcot sem ejtettem rajta. Elég nagy fényerővel bír, az automatikus fényállítással ragyogó napsütésben is jól látható maradt a kijelző.

Óraszámlapokra a Huaweinél eddig sem volt hiány, de végre a Runnernél már a reszponzív lapok is megjelentek, tehát a lapon belül is rányomhatunk egy-egy funkcióra. Szenzorokból minden mait megkapott, beleértve a bőrhőmérséklet és a légnyomásmérőt is de új pulzusmérő technológiát is kapott a vas, a HUAWEI TruSeenTM 5.0+ pontosabb mint elődje a pulzus és a véroxigén szint mérésében is, mivel az erőteljes interferencia- és zajcsökkentő kialakítás miatt az okosóra jobban megbirkózik a szabálytalan mozgás okozta zajjal. Az öt fő műholdrendszernek és a beépített GNSS pozicionáló chipnek köszönhetően még pontosabb a helymeghatározásban is - írja a sajtóanyag, és csak megerősíteni tudom, mivel már nem a Dunában futottam, mint egyes korábbi modellekkel, valamint marginálisan gyorsabb is lett a pozícionálás.

Az értesítések kezelése végre fejlődött, látszanak az emojit, gyorsválaszokat is kapunk, de képmegjelenítés még mindig nincs. Ebbe az órába is került hívásfogadás és -indítás, eSim nincs, de személy szerint ennek nem is éreztem sosem hiányát, viszont ami végre megérkezett az az NFC a fizetéshez, ami miatt mindig irigyeltem az Apple Watch-osokat már évekkel ezelőtt. Öröm az ürömben, hogy csak a Huawei Pay-el használható egyelőre Kínában, de ha már benne a technológia, talán később, valami, értitek..

Noha végre minden fontosabb edzős appot támogat az óra a legfontosabbat még mindig nem, tehát Strava támogatás továbbra sem elérhető, így valószínűleg egy profi futó élből mást választana, hiszen a Strava bebetonozta magát az élsportolók applikációi közé. ANT+ eszközöket sem támogat az óra, de pontosítás céljából az órához csatlakoztathatóak azért speciális eszközök, például pulzuspántok vagy bizonyos edzőtermi gépek. 5ATM minősítéssel rendelkezik, így úszni is lehet vele bátran.

Az óra 4 GB tárhellyel rendelkezik, és durván két hetet megy egy feltöltéssel, ami még mindig világbajnok. Az óra 109.990ft-os áron érhető el, ami nem kevés, de ha nem profi sportórát keresünk, és esetleg Huawei eszközöket használunk, akkor kiváló választás lehet az egészséges élet monitorozásához, és a mindennapokhoz.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


TECH
Űrvihar pusztította el Elon Musk 40 Starlink-műholdját, alig egy nappal a fellövésük után
Vissza fognak zuhanni a Földre, de ez ránk nem jelent veszélyt.

Link másolása

Egy geomágneses vihar megsemmisítette a SpaceX múlt csütörtökön fellőtt műholdjainak többségét - erősítette meg Elon Musk űrkutatási vállalata.

Közlésük szerint a 49 műholdból 40 vissza fog zuhanni a Földre, olyan jelentős mértékben megrongálódtak az űrvihar miatt. Ránk viszont ez nem jelent veszélyt, mert a műholdakat úgy tervezték meg, hogy amint újra belépnek a Föld légkörébe, kiégjenek, az alkatrészek pedig nem esnek le a bolygóra.

A műholdak egyébként 210 kilométerrel a Föld felett jártak múlt pénteken, amikor a geomágneses vihar elérte őket. Ezután a Starlink munkatársai biztonsági üzemmódba állította őket, hogy minimálisra csökkentsék a légellenállást és el tudjanak távolodni a vihartól.

Ezek a műholdak egyébként egy tervezett műholdas konstelláció részei voltak, amelynek a célja, hogy állandó internetes lefedettséget biztosítson a világ nagy részén.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


TECH
Az LMBTQ-ellenes törvények miatt nem adják ki a Sims 4 esküvős kiegészítőjét Oroszországban
Az orosz hatóságoknak nem tetszett a kiegészítő reklámvideója. Ebben ugyanis egy menyasszony otthagyja az oltárnál a vőlegényét egy nő miatt, akivel később össze is házasodnak.

Link másolása

Nem dobják piacra Oroszországban a Sims 4 My Wedding Stories elnevezésű kiegészítőjét, mivel ez az ottani szigorú melegellenes törvények miatt melegpropagandának számít.

A népszerű videójáték új kiegészítő csomagja lehetővé teszi, hogy eljegyzési partit, legény- és lánybúcsút, próbavacsorát és persze esküvőt szervezhessünk a karaktereinknek. Természetesen ahogy az eddigi összes Sims játékban, úgy ebben is bármilyen nemű simet létrehozhatunk, aki bármilyen nemű másik virtuális emberrel összejöhet, tehát van lehetőség a melegházasságra is.

A játékot gyártó ELectronics Arts is egy olyan történettel reklámozza az új kiegészítőt, amelyben egy menyasszony az esküvőjén otthagyja a vőlegényét, hogy egy nővel lehessen, akivel aztán össze is házasodnak. Ez azonban az orosz hatóságoknak nem tetszett, és arra utasították a gyártót, hogy változtasson a reklámon, vagy töröljék. Az EA végül úgy döntött, hogy inkább nem is teszi elérhetővé a kiegészítőt Oroszországban.

A cég egy nyílt levélben közölte, kitartóan ragaszkodnak ahhoz, hogy bemutassanak és ünnepeljenek olyan történeteket, mint a reklámban szereplő Dom és Cam kapcsolata. Azért döntöttek úgy, hogy lemondanak a My Wedding Stories kiadásáról Oroszországban, mert ez a koncepció az ottani törvények miatt módosulna, ezt pedig nem akarják. Így hát sajnos az ott élő Sims-rajongók nem fogják tudni megvenni ezt a kiegészítőt.

Egyébként már a Sims 4 alapjátékot is csak 18 éven felüliek használhatják Oroszországban, hogy megfeleljen a szigorú melegpropaganda-ellenes törvényeknek. Európában és máshol a világon már 12 éves kor felett lehet játszani vele.

A My Wedding Stories Oroszországot kivéve mindenhol elérhető lesz február 17-től.

A Sims 4 My Wedding Stories kiegészítőjének reklámvideója:

Forrás: Daily Star

Link másolása
KÖVESS MINKET: