Valaki elhitette az Instagrammal, hogy a vezetőjük meghalt, ezért kizárták a fiókjából Adam Mosserit

A hamisan jelentő felhasználó arra akarta felhívni a figyelmet ezzel, hogy milyen könnyen ki lehet játszani a közösségi oldal rendszerét.

Link másolása

Ideiglenesen kiszorult saját Instagram-fiókjából a cég vezetője, Adam Mosseri, miután valaki hamisan azt állította róla, hogy meghalt - számolt be róla a Vice.

Az eset még szeptemberben történt, de csak most derült rá fény. A csaló az Instagramnak azt a funkcióját használta ki, amelyet akkor lehet alkalmazni, ha egy profil tulajdonosa meghalt. Ilyen esetben a hozzátartozók jelezhetik ezt a közösségi oldal üzemeltetőinek, akik emlékoldallá nyilvánítják a profilt (hacsak azt a család nem akarja töröltetni). Ilyenkor a fiókba már senki nem léphet be és nem kezelheti azt, de a profil továbbra is elérhető marad az addig megosztott tartalmakkal együtt.

A csaló jelentette, hogy Mosseri meghalt, mire az Instagram ideiglenesen kizárta a cégvezetőt a saját profiljából. Később persze észrevették a hibát, és visszaállították a fiókját.

Egy Syenrai nevű felhasználó vállalta magára a hamis jelentést. Szerinte röhejes, hogy engedheti meg azt az Instagram, hogy ilyenek történjenek az oldalon.

"Az egész tiltó közösséget meg kell találni és jelenti kell az Instagramnak, hogy véget tudjanak vetni ennek. Ez lényegében az Instagram sötét oldala"

- mondta.

Képernyőfotókkal bizonyította, hogyan e-mailezett az Instagrammal Mosseri fiókja kapcsán. Miután azt állította, hogy a cégvezető meghalt, az Instagram halotti anyakönyvi kivonatot, gyászjelentést vagy egy, az elhunyt teljes nevét tartalmazó hírcikket kért igazolásként. Syenrai az interneten készített egy hamis gyászjelentést, és mint kiderült, ez elég volt ahhoz, hogy az Instagram zárolja Mosseri profilját.

A felhasználó arra szerette volna felhívni a figyelmet, hogy milyen könnyű kijátszani a rendszert, és kizárni így valakit a profiljából. Nem beszélve arról, hogy bár nyilván a cégvezető esetében gyorsan helyreállították a problémát, sok más ember, akik hasonlóan jártak, nem kapják vissza ilyen könnyen a fiókjukat.

Azt is mondta, hogy főleg fizető ügyfelek kérésére zárolnak vagy nyilvánítanak emlékoldalnak profilokat, ami nem helyes. Arról már a Motherboard is beszámolt korábban, hogy vannak olyan bannoló szolgáltatók, amelyek pénzért tiltanak fiókokat az Instagramon. Egy ilyen szolgáltató például 60 dollárt (kb. 19 ezer forint) kér egy profil zárolásáért.

Az Instagram szóvivője az eset kapcsán azt közölte, hogy mint más internetes szolgáltatóknál, úgy az Instagramon is vannak olyanok, akik rossz célra használnak egyes funkciókat. Azt ígérte, nyomozókat és kiberbiztonsági szakértőket alkalmaznak, hogy felderítsék a csalók taktikáját, és így ellehetetlenítsék őket.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk



Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk


Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk


Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk