Új munkahely 2020-ban? Van ötletünk, miben gondolkozz!
Ma már gyakran nem egyértelmű, hogy egy-egy elnevezés milyen munkát takar, holott lehet, ha kicsit a fogalmak mögé nézel kiderül, hogy éppen ez az, amit keresel. A technika fejlődésével a munka világa is átalakult és új foglalkozásokra lett szükség, sok munkakör pedig jelentősen átalakult, új tartalommal töltődött. Nemrég ennek kapcsán nálunk is kitölthettetek egy kvízt, ahol választ kaphattatok arra, milyen munka való nektek.
Most még jobban bemutatjuk nektek ezeket a talán kevésbé ismert állásokat. Jó hír, hogy mindháromban közös, hogy rendszeresen keresnek is ilyen pozíciókra új embereket - érdemes körülnézned az aktuális álláshirdetések között.
Aki contact centerben kezdi tanácsadóként, az komoly karriert futhat be
A contact center tanácsadó telefonon keresztül tartja a kapcsolatot az ügyfelekkel. Elsőként csak megkereséseket, hívásokat indít, később azonban minél jobban betanul a munkába, már a bejövő hívásokat is kezeli, segít a bankszámlával és hitelekkel kapcsolatos kérdések megválaszolásában.
Horváth Erika Bianka is ebben a pozícióban kezdett, fél évvel később már mentorként segítette a belépő, új kollégákat, majd pedig contact center értékesítést támogató munkakörbe került. Korábban a vendéglátásban dolgozott, de szeretett volna egy, a közgazdász végzettségéhez közelebb álló munkát végezni és érdekelték a pénzügyek, így került az OTP Bankhoz. „Nincs szükség speciális végzettségre. Az első két hét olyan volt, mint egy tantermi oktatás, minden banki alapismeretet átadtak A-tól Zs-ig, hogy az első hívásainkat el tudjuk indítani. Ezekre épült rá később minden specifikus banki termék és a vizsgák elvégzése után bonyolíthattam le ezekkel kapcsolatos hívásokat is. Mindent biztosított az OTP Bank, ezen felül jártam értékesítési tréningre és kommunikációs tréningre is, ami segített az emberek, személyiségtípusok megismerésében is” – meséli.
A képzés miatt mindenkinek ajánlja a munkát, pályakezdőknek is, de elsősorban olyanoknak, akik szívesen segítenének másoknak. Ugródeszkának is kiváló lehet a pozíció, hiszen nagyon sokrétű előrelépési lehetőség van, ahogy Erika példája is mutatja.
Ő az értékesítés támogató pozíció felé lépett tovább, de csapatában arra is volt példa, hogy valakit inkább a szakmai oktatás vonzott és cégen belül azon a területen helyezkedett el.
„Nem mondom, hogy minden nap könnyű, de jó úgy hazamenni a nap végén, hogy az ügyfelek azt mondják, – még ha először is beszéltünk - hogy nagyon örülnek, amiért velem beszélgethettek és rendszeresen kérnek hozzám valamilyen céges melléket vagy számot, mert legközelebb is tőlem szeretnének tanácsot, segítséget kérni. Ezt mindig elismerésként kezelem és motivációt ad” – meséli, amikor arról kérdezzük, mit szeret legjobban a munkájában.
Fiókvezetővé is válhatsz, ha egy bankfiókban kezdesz dolgozni
Míg a contact center tanácsadónak közvetlen kapcsolata nincs az ügyfelekkel, csak telefonon keresztül beszélnek, addig a bankfióki ügyintéző az, aki a bankon belül, szemtől-szemben ül az ügyfelekkel. Éppen ezért ebben a munkakörben is nagyon fontos, hogy szeress kommunikálni és emberekkel foglalkozni. Ez tetszett meg az állásban Szathmári Anett Ibolyának is, aki korábban a postán dolgozott. Mivel jól bánik az emberekkel, élvezte az ügyfelekkel való munkát és új impulzusokra vágyott, jelentkezett az OTP Bankhoz. Mikor felvették, egy hathetes beillesztő képzés várt rá, ahol megismerte a szakma alapjait.
A vizsgák után bekerült egy bankfiókba, emellett különböző oktatásokkal, tréningekkel lehetősége volt a folyamatos fejlődésre.
Az általános képzés elvégzése után mindenki számlavezető alapmunkatársként kezdi, majd folyamatosan tanulja ki az értékesítést és válik számlavezető munkatárssá, majd befektetési munkatárssá, de innen akár eljuthat a csoportvezetői, osztályvezetői, fiókvezetői szintre is. Ha pedig valaki nem szeretne fiókban dolgozni, vagy már úgy érzi, hogy ott kiteljesedett, a bank központjában lehetősége van specializálódni. Aki szorgalmas, az a vezetők segítségével gyorsan tud fejlődni és előrébb jutni a karrierjében.
Anett alapvetően értékesítéssel foglalkozik, de csoportvezetővé előlépve arra is figyel, hogy a többiek is jó értékesítők legyenek, stratégiákat dolgoznak ki a vezetőtársakkal és részt vesz a kreatív folyamatokban is. Elmondása szerint ezt a részét élvezi a legjobban, de ugyanígy fontos számára az ügyfelekkel való törődés.
„Jó érzés, amikor leül elém egy ügyfél és azt veszem észre, hogy, nem igazán tudja, hogyan intézze a saját pénzügyeit, de amikor elbúcsúzunk, tényleg látom rajta az elégedettséget és a megkönnyebbülést - mondja. – „Itt tényleg tudsz segíteni, hiszen elég nyomasztó, ha valakinek nincsenek rendben az anyagi dolgai, míg van olyan is, akinek arra van szüksége, hogy felhívják a figyelmét arra, miként marad több pénze, hol lesz a megtakarítása jobb helyen. Ez a mi dolgunk és sokszor tanítani is kell az ügyfelet bizonyos dolgok használatára. Ehhez türelem kell és az, hogy jól tudd átadni az információkat.”
Ha a sztorikat olvasva úgy érzed, hogy valamelyik munka épp neked való lenne és szívesen kipróbálnád magad egy új munkakörben, akkor minden esélyed megvan rá, hogy ez sikerüljön. Keresd fel az OTP Bank Karrieroldalát, ahol rendszeresen találsz álláshirdetéseket akár a contact center tanácsadói, akár a bankfióki ügyintézői, akár az agilis coach pozíciókhoz.
Mit csinál egy agilis coach?
Ahogy változik egy-egy szervezet felépítése, úgy születnek újabb és újabb munkakörök is. Ilyen új szakma az agilis coach is, akinek az a feladata, hogy a rá bízott csapatokat támogassa az agilis működésben. Hogy ez pontosan miről is szól, arról Pankotai Balázzsal beszélgettünk, aki maga is agilis coach-ként dolgozik. Balázs korábban a HR területen vezetőfejlesztéssel és szervezeti kultúraváltással foglalkozott, és amikor cégen belül lehetősége nyílt megpályázni az agilis coach pozíciót, jelentkezett, mert egy új, izgalmas területnek tartotta.
Az agilis módszertan a szoftverfejlesztés világából jön, és egy olyan hatékony folyamatszervezési mód, amely közben nem feledkezik meg az emberekről és a közösségről sem.
„Úgy szokták mondani, hogy az agilitás őre az agilis coach. Nem véletlenül szerepel a nevében a coach kifejezés is, hiszen az egyes személyek jóllétéről is gondoskodni kell, meghallani a problémáikat, igyekezni támogatást nyújtani számukra, figyelni a csapatdinamikát és visszajelzést adni a működésükre” - meséli munkájáról Balázs.
Miután sikeresen pályázott, agilis módszertani és szerepköri képzéseken vett részt. Emellett a szakterületeket is meg kellett ismernie, azaz elmélyednie az általa támogatott csapatok munkájában. Ehhez nagyon sokat beszélgetett a csoportjában lévő emberekkel, hogy pontosan tudja, mivel is foglalkoznak. A képzéseken túl hónapokon keresztül mentori támogatást is kapott.
„Amikor idekerültem, ismeretlen volt minden és mindenki, de nagyon megszerettem, hogy közel lehetek az üzlethez. Izgalmas ott lenni, ahol a dolgok történnek. Olyanoknak ajánlanám ezt a munkát, akik szeretik a pörgős munkavégzést, szeretnek minél közelebb lenni az üzlethez, ahol valós ügyfélérték-teremtés történik. Emellett olyanoknak, akikben megvan mind a szisztematikusság, mind az empátia, hiszen a csapatokat és az embereket meg kell érteni és úgy támogatni, ahogy arra nekik a legjobban szükségük van. Fontos a kreativitás is, mert nincs egy bevált recept, a legjobb, ha az agilis coach a csapathoz illeszkedve tudja ezt a módszertant képviselni.”