TECH

„Sokkal többet kínálunk a hívásoknál és üzenetküldésnél” – töretlenül népszerű hazánkban a Viber

A tartalmak felfedezésétől a virtuális valóságon át a digitális pénztárcáig - egyre többet szeretnének kínálni felhasználóiknak, mondja Daniela Ivanova, a Rakuten Viber európai üzletfejlesztési igazgatója.
Tomka Tivadar - szmo.hu
2022. augusztus 09.


Link másolása

– Mennyire népszerű a Viber Magyarországon?

– Ha szigorúan a számoknál maradunk, tavaly a magyarok 230 millió hívást kezdeményeztek a Viberen keresztül, 26 millió órát töltöttek hang- és videócsevegéssel, és átlagosan 200 üzenetet küldtek másodpercenként. A világjárvány sem veszélyeztette a felhasználói elkötelezettségünket, ami vonzotta a márkákat és a vállalatokat, hogy a platformunkon hirdessenek.

– Jelenleg a Viber az egyik legközkedveltebb üzenetküldő alkalmazás hazánkban. Van potenciális növekedési cél?

– Magyarországon az okostelefon-felhasználók 68 százalékának van aktívan telepítve a Viber a készülékén. Az a célunk, hogy ezt a számot idén és jövőre is meghaladjuk.

- Mi az, amit a Viber a hívások és az üzenetküldés lehetősége mellett kínálni tud?

- Speciális tartalmakat különböző helyi és globális partnerektől, valamint különböző marketingcégektől, amelyekkel együtt dolgozunk. Például nemrég vezettük be a Csatornákat, amely a Viber tartalmi központja, ahol a felhasználók megtalálhatják a legfrissebb híreket, új információkat, weboldalakat, influenszereket, és akár kapcsolatba is léphetnek velük. Valójában a Csatornák funkció a Viberen a végső közvetítési platform a tartalomgyártók, szervezetek és bárki számára, aki valóban közönséget szeretne növelni a platformunkon.

Igyekszünk a fiataloknak érdekes tartalmakat kínálni, mint például Danny Blue csatornája, az idősebb szegmens számára pedig ideális választás a Sport 1 Csatorna.

A sportrajongók pedig mindig követhetik kedvenc sportklubjuk csatornáit a Viberen, például a Ferencvárosét vagy a Vasasét.

– Mit jelent a lencse, és hogyan teszi sokszínűbbé a Vibert?

– A Viber lencse tulajdonképpen az egyik kedvenc termékünk:

egy mesterséges virtuális valóság-lencse, amely különböző elemekkel teszi kifejezőbbé a kommunikációt és emlékezetesebbé a valós idejű kiterjesztett valóságot.

A Viber Lencsék segítségével a felhasználók a sorozatok széles portfólióját élvezhetik, fotókat és videókat készíthetnek, és ha akarják, megoszthatják őket barátaikkal és családtagjaikkal a Viberen belül és kívül. A Lencse a tökéletes módja a Viberen folytatott csevegésnek és szórakozásnak. A lencsék a márkák és szervezetek számára is elérhetőek, ha marketingstratégiáról van szó. A funkció remek kiegészítés a meglévő matricagyűjteményeinkhez és portfólióinkhoz. A lencse tehát lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy vizuálisan kifejezzék magukat csevegés és ajándékozás közben, hogy növeljék az ismertséget, de például megpróbálhatnak ügyfeleket terelni a felhasználói csatornákon keresztül.

– Személyesen mikor használta először a Vibert, és miért?

– Akkor, amikor külföldön éltem. Nagyon szenvedélyes Viber-felhasználó voltam, amikor Németországban dolgoztam. A Viber volt az egyetlen módja annak, hogy kapcsolatba léphessek a barátaimmal és a családommal, és ingyen felhívhassam őket, így

nekem a Viber egyet jelentett az otthonnal.

És mivel tudom, hogy a szolgáltatás milyen sokat jelentett számomra, nagyon büszke vagyok arra, hogy ilyen gyorsan növekszünk a világ minden tájáról érkező emberekkel, és ez mély érzelmi értéket képvisel számomra, de azt hiszem, a felhasználóink számára is, mivel a Viber valóban túlmutat az üzenetküldés funkcionalitásán, összeköti az embereket. Olyan élményeket teremt, amelyek hagyományosak és egyben valóban digitálisak is, nagyon személyre szabott és kifejező módon.

– Mik a jövőbeli célok?

– Az irányzatok nagyon gyorsan változnak, és mostanában olyan trendeket látunk, hogy az emberek egyre inkább csak néhány alkalmazást használnak, amelyek az alapvető igényeiket szolgálják ki. Átlagosan az alkalmazás-felhasználók idejük 77 százalékát a 3 legfontosabb alkalmazáson töltik, és idejük közel felét egyetlen alkalmazáson, így ez egy nagyszerű kapu számos lehetőséghez a vállalkozások számára, hogy ott kapcsolódjanak a közönségükhöz, ahol már vannak.

Az üzenetküldő platformok pedig igazán jó lehetőséget kínálnak arra, hogy a márkák digitálisan kapcsolódjanak a felhasználókhoz.

És a Viber ebben látja a jövőt, ez része a Viber küldetésének, hogy egy olyan szuper alkalmazás legyen, amely az üzenetküldésen túl például a tartalomfelfedezésre is kiterjed. Most jelentettünk be egy jelentős új szolgáltatást a sokoldalú szuperalkalmazássá válás szempontjából:

ez a Viber Pay egy digitális pénztárca, amelyet a felhasználók pénzátutalásra, számlák kifizetésére vagy áruvásárlásra használhatnak.

Kezdetben Görögországban és Németországban lesz elérhető, azonban célunk, hogy a régió más országaiban is elindítsuk. A Viber küldetésének része, hogy bebizonyítsuk, mennyire erősek vagyunk ebben az értéknövelt szolgáltatásban, amely valóban segíti és szórakoztatja felhasználóinkat, és kielégíti igényeiket a platformunkon belül. Különösen figyelünk a magyar felhasználóink igényeire, akik olyan elképesztő visszajelzéseket adnak számos termékünkkel és szolgáltatásunkkal kapcsolatban, hogy azokat mindig igyekszünk beépíteni az alkalmazásainkba.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


TECH
Mutatjuk, mennyibe kerül majd az új iPhone
A legolcsóbb típusért is 450 ezer forintot kell fizetni.

Link másolása

Szerda este mutatta be az Apple az iPhone 14 szériát. Ahogy a 24.hu kiszúrta, az esemény után

frissült a cég weboldala is a hivatalos árakkal.

Ezek pedig a következők:

  • iPhone 14 (128 GB): 449 990 forint
  • iPhone 14 (256 GB): 509 990 forint
  • iPhone 14 (512 GB): 629 990 forint
  • iPhone 14 Plus (128 GB): 499 990 forint
  • iPhone 14 Plus (256 GB): 559 990 forint
  • iPhone 14 Plus (512 GB): 679 990 forint
  • iPhone 14 Pro (128 GB): 569 990 forint
  • iPhone 14 Pro (256 GB): 629 990 forint
  • iPhone 14 Pro (512 GB): 749 990 forint
  • iPhone 14 Pro (1 TB): 869 990 forint
  • iPhone 14 Pro Max (128 GB): 629 990 forint
  • iPhone 14 Pro Max (256 GB): 689 990 forint
  • iPhone 14 Pro Max (512 GB): 809 990 forint
  • iPhone 14 Pro Max (1 TB): 929 990 forint

    A készülékeket péntektől lesznek előrendelhetők.


    Link másolása
    KÖVESS MINKET:

  • Ajánljuk
    TECH
    Az iskolai KRÉTA rendszert dobja ki a pokol szóra keresve mindkét alkalmazás-áruház
    A tanulók által használt KRÉTA és a szülői KRÉTA is megjelenik az első találatok között.

    Link másolása

    Az elektronikus naplózásra és távoktatásra is használt KRÉTA rendszert rendkívül sokan értékelték meglehetősen rossz véleménnyel. Ez lehet az oka annak, hogy

    ha a két legnagyobb applikáció-letöltő felületre beírjuk a "pokol" szót, akkor az első találat a tanulóknak szánt KRÉTA-rendszer

    - szúrta ki az rtl.hu.

    De nem kell sokat görgetni, a szülői KRÉTA a Play Áruházban az ötödik helyen, míg az Apple App Store-ban a második helyen szerepel.

    Találat a pokol szóra az Apple App Store-ban

    Az iskolákban meglehetősen nehezen indult a tanévkezdés, már az első napon több helyen polgári engedetlenséggel tiltakoztak.

    A Tanítanék Mozgalom szeptember 5-től tervez szervezett polgári engedetlenséget. Péntek délután pedig „évnyitó tüntetést” tartanak a diákok Budapest belvárosában, mivel semmilyen javulást nem tapasztalnak az oktatásban.


    Link másolása
    KÖVESS MINKET:

    Ajánljuk

    TECH
    A Rovatból
    Megjelent az ország első párkapcsolati applikációja
    Az applikáció a párbeszédben és önreflexióban kíván segítséget nyújtani a párkapcsolatok fenntartásáért.

    Link másolása

    A Szeretetkertet két éven keresztül fejlesztette dr. Piczkó Katalin pszichiáter és csapata.

    A világon is egyedülálló alkalmazás célja az, hogy a párok a feszültségekkel teli időszakban jobban megismerhessék magukat, valamint kapcsolatukat, és így könnyebben tudjanak megbirkózni a nehézségekkel.

    Az applikáció a párbeszédben és önreflexióban kíván segítséget nyújtani a párkapcsolatok fenntartásáért. A program segítséget nyújt a problémás területek feltérképezésében és konkrét kézzel fogható, praktikus megoldásokat ad a változtatáshoz.

    A 25-40 éves korosztály számára fontos, hogy digitális formában, könnyen elérhető segítséget kapjon lelki gondjaira. Közülük sokan szakértőhöz sem szívesen fordulnak problémáikkal. Bár az alkalmazás nem pótolja a terápiát, támogatást nyújthat abban, hogy a felhasználó közelebb kerülhessen önmaga és párja lelki világához, belső érzéseihez, vágyaihoz - írják.

    Az app a szakemberek és korábbi párterápiák tapasztalatait ötvözte közérthető és könnyen elsajátítható módon. A program középpontjában egy szimbolikus kert áll, amelynek minden egyes területe a párkapcsolatok fontos elemeihez kötődik. "A tó például a párunknak tartott tükör, a virágoskert a szeretetnyelv, az ösvény a kommunikáció, a kert közepén álló fa pedig az énképünket jelenti" - tette hozzá a pszichiáter.

    A kertben az önismereti előrehaladást írásos anyagok, előadások és videós jelenetekkel bemutatott megoldások támogatják. Utóbbiakban olyan ismert hazai színészeket láthatunk és hallhatunk, mint Schell Judit, Csőre Gábor, Balázsovits Edit, Hajdu Steve, Kálloy Molnár Péter, Pokorny Lia, Mucsi Zoltán. A Magyarországon egyedülálló alkalmazásban a felhasználók fejlődési folyamatukat a kapcsolat folyamatos felmérésével és egy naplóban követhetik nyomon. Az applikáció állapotfelmérés része ingyenes, ezt a felhasználók magukban, vagy párjukkal együtt is kitölthetik.


    Link másolása
    KÖVESS MINKET:

    Ajánljuk

    TECH
    Letiltotta az Instagram a Jeffrey Dahmer hashtaget, miután ellepték a sorozatgyilkosról szóló posztok az oldalt
    A legnépszerűbb taghez tartozó bejegyzéseket már nem lehet látni, de számos, a sorozatgyilkos nevével ellátott címszavak még elérhetőek az oldalon.

    Link másolása

    Nemrég debütált a Netflixen a Szörnyeteg: A Jeffrey Dahmer-sztori című sorozat, amely egy világhírű amerikai sorozatgyilkos történetét dolgozza fel.

    Jeffrey Dahmer 17 - többségében afrikai ázsiai származású - fiút és fiatal férfit ölt meg brutális kegyetlenséggel: megerőszakolta, savval öntötte le, megfojtotta, majd feldarabolta őket, a testrészeiket pedig elfogyasztotta, vagy lefagyasztva tárolta a hűtőjében.

    A milwaukee-i kannibálként is elhíresült férfit végül azután tartóztatták le, hogy az egyik áldozata megszökött tőle és segítséget kért az utcán járőröző rendőröktől. Dahmer végül mindent bevallott, tettei miatt pedig 957 év börtöntbüntetést kapott. 1994 novemberében halt meg 34 évesen, miután egy skizofrén rabtársa agyonverte őt egy vasrúddal a konditeremben.

    A Netflix sorozata - amelyben Evan Peters játssza Dahmert - a megjelenés óta hihetetlenül népszerű, máris az év egyik legnézettebb sorozata lett a streaming-szolgáltató kínálatában.

    Ennek megfelelően az interneten is nagy érdeklődést kiváltó téma lett, rengeteg poszt születik a sorozatról és magáról Jeffrey Dahmerről is a közösségi oldalakon.

    Az Instagramon is megszaporodtak a kegyetlen sorozatgyilkos nevével elláttott hashtagek, amelyek közül a legnépszerűbbet, a #jeffreydahmer taget le is tiltotta a tartalommegosztó platform - vette észre a LADBible.

    Ha rákeresünk erre az oldalon, nem is találjuk a hashtagek között, ha viszont egy posztban még elérhető és rákattintunk, ez jelenik meg előttünk:

    Azt pontosan nem lehet tudni, hogy milyen bejegyzések sértették meg a szabályokat, de mivel egy sorozatgyilkos volt a központi témájuk, elképzelhető, hogy túl erőszakosnak ítélték meg ezeket a tartalmakat. Sok hasonló, Dahmer nevét tartalmazó hashtag viszont továbbra is elérhető, például a fekete szívvel ellátott (#jeffreydahmer❤) vagy a gyilkos ikonikus szemüvegére utaló (#jeffreydahmerglasses), de már a róla készült mémeknek (#jeffreydahmermemes), sőt a rajongói klubjának (#jeffreydahmerfanclub) is van külön hashtagje.

    A Szörnyeteg: A Jeffrey Dahmer-sztori előzetese:

    Link másolása
    KÖVESS MINKET:

    Ajánljuk