hirdetés

A Rovatból
hirdetés

Nem lehet többé a Facebookon és az Instagramon politikai nézetek, származás vagy vallási hovatartozás alapján célozni hirdetéseket

Többek között az azonos neműek házassága, az LMBT kultúra, a katolikus egyház és a zsidó ünnepek is az érzékeny témák és kulcsszavak közt lesz.
Címkép: Pixabay - szmo.hu
2021. november 09.


Link másolása

hirdetés

Január 19-től a hirdetők többé nem adhatnak fel olyan hirdetéseket, amelyek etnikai hovatartozás, politikai hovatartozás, vallási vagy szexuális irányultságra céloznak, írja a Telex az Axios cikke alapján.

A tilalom a Meta tulajdonában lévő összes alkalmazásban érvényes lesz, tehát a Facebookon, az Instagramon, és a Messengerben is.

Többek között az azonos neműek házassága, az LMBT kultúra, a katolikus egyház és a zsidó ünnepek is az érzékeny témák és kulcsszavak közt lesz. Emellett minden olyan téma vagy kulcsszó, amely politikai meggyőződéssel, társadalmi kérdésekkel, érdekérvényesítő ügyekkel, valamint politikai szervezetekkel és személyiségekkel kapcsolatos, szintén tiltott lesz.

Graham Mudd, a Meta hirdetésekért felelős vezető munkatársa elmondta, hogy a vállalat elkötelezett amellett, hogy segítse a kisvállalkozásokat, a non-profit szervezeteket, hogy elérjék célközönségüket. Ebben például olyan eszközök lesznek hasznosak, mint a közönség a földrajzi elhelyezkedése.

A hirdetők eddig olyan részletes célzási beállításokkal élhettek a Meta alkalmazásaiban, amelyek az eddigi hirdetési rendszer kritikusai szerint könnyen manipulálhattak vagy hagyhattak figyelmen kívül egyes társadalmi csoportokat a saját érdekeik mentén.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
TECH

Bejelentette a Facebook új nevét Mark Zuckerberg

Nagyratörő terveik lesznek az átnevezett céggel, rengeteg embert vesznek fel világszerte.

Link másolása

hirdetés

Csütörtök este jelentette be Mark Zuckerberg a vállalata új nevét. A jövőben Meta lesz a neve a közösségi oldalt működtető cégnek, az új néven néz majd szembe a vállalatot sújtó botránysorozattal.

„Kiépítjük a kapcsolódás technológiáját, melynek középpontjába együtt végre az embereket helyezhetjük. És együtt megnyithatjuk az utat egy sokkal nagyobb tartalomgyártói piac előtt”

– indokolta a cég vezérigazgatója a Facebook Connect eseményen a vállalat átnevezését. Valószínűleg inkább az állhat a háttérben, hogy a cégnek immár sok terméke van, és a Facebook márkanév csak az egyikhez kapcsolódik.

„Idővel, remélem, egy metaverzumot működtető cégként tekintenek majd ránk” – mondta Zuckerberg.

A Meta (vagyis a Facebook) alapítója arról a tervükről beszélt, amely szerint közösségi térből egy „élő-lélegző” világot kívánnak építeni a virtuális valóságban. Ez akkora horderejű vállalkozás lenne, hogy csak Európában 10 ezer új alkalmazottat vesz fel emiatt a vállalat.

Természetesen a névváltással más változás is lesz, a Facebook megvásárolta a meta.com domaint, ez pedig már a Zuckerberg-birodalom zászlóshajójára mutat.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
TECH

Már létezik egy Meta nevű cég, és csak 20 millió dollárért adnák el a nevet a Facebooknak

A Facebookból Meta, a Metából pedig Facebook lenne. Alakul a Zuckerberg-Shutt csata az interneten.

Link másolása

hirdetés

Egy arizonai számítástechnikai cég teljesen megdöbbent azon, hogy Mark Zuckerberg a múlt héten bejelentette: az általuk használt Meta lesz a Facebook új neve, írja a The Guardian.

A Meta PCs vezetője szerint hónapokkal a Facebook előtt járnak a védjegy bejegyzésének folyamatában: idén augusztusban nyújtották be a kérelmet.

Zack Shutt a lapnak elmondta, hogy tavaly novemberben indult a gamer számítógépeket, laptopokat és kiegészítőket forgalmazó vállalkozás, és egészen a múlt hétig fogalmuk sem volt arról, hogy ugyanezt a nevet szúrta ki Mark Zuckerberg is a cégének. Shutt és társai azt mondták, hogy 20 millió dollárnál kevesebbért eszük ágában sincs eladni a Meta nevet Zuckerbergnek.

A Facebook képviselői azt mondták a Guardiannek, hogy egyáltalán nem aggódnak az üggyel kapcsolatban, minden szükséges dokumentum a birtokukban van a név használatához.

A lapnak nyilatkozó szakértő szerint léteznek olyan kiskapuk, amiket kihasználva a Facebook megkaparinthatja a nevet. Az egyik ilyen trükk, hogy keresnek egy olyan országot, ahol nem elég alapos a védjegyoltalmi rendszer, és bejegyeztetik egy korábbi dátumra a céget. Később erre a dátumra hivatkozva érvényesítik az akaratukat a névre vonatkozóan.

hirdetés

Ezzel szemben az Egyesült Államokban a Meta PCs lenne előnyben, mert itt nem a védjegybejegyzés, hanem a használatból eredő jog számít.

Ennek alapján egyelőre nehéz megtippelni, mi lesz a vége a Facebook és a 25 főt foglalkoztató arizonai kisvállalkozás csatájának vége. Az azonban biztos, hogy Zack Shutt beleáll a csatába: hétfőn egy videót töltött fel a cég közösségi oldalára, amiben viccesen bejelenti a Meta PCs új nevét, ami nem más, mint a Facebook.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
TECH

A 17 perc alatt csutkára tölthető videós telefon, ami nem lett drága: Xiaomi 11t Pro

Egy sallangoktól mentes, elképesztően szerethető telefon.
Csákvári Péter - szmo.hu
2021. október 21.


Link másolása

hirdetés

A Xiaomi továbbra is rendületlenül tör a csúcs felé a telefon eladásokban, készülékei megbízhatóak, és már-már azt gondoltuk, hogy a legújabb csúcsmodell már az áraiban is kapargatja a felső határt, ahogy azt a Huawei is meglépte, amikor bemutatta a P40 szériát.

A 11T Pro ára azonban nem kis meglepetést okozott.

Baromi érdekes lépés volt a Xiaomitól, hogy adott is, és el is vett az új csúcsmodellből, és a végeredmény egy sallangoktól mentes, elképesztően szerethető telefon lett. A mérete maradt kolosszális, az anyaghasználata és az összeszerelése patika, alumínium keret, üveg hátlap, és a legerősebb Gorilla Glass Victus zárja körbe a bivalyerős hardware-t úgy, hogy a telefon sokkal könnyebb maradt, mint a kategóriában megszokottak.

A 270.000 forinthoz közeli árcédulához azonban sok funkciót kellett kukázni, de azért számos új funkció is érkezett a libikóka másik oldalára.

Ami nincs

Amellett, hogy a cég végre elhagyta a Mi-t a terméknév elejéről, és megkímél minket a borzasztóan felesleges mimi-zéstől, más is ment a kukába. Számomra a legfájóbb, hogy a kijelző alól az oldalsó gombra került az ujjlenyomat olvasó, a kezem már rég átállt a modernebb verzióra. Annyira, hogy köszöntem, maradok a pinnél, ha úgy van, de hála istennek az arcfelismerés pompásan működik. Nincs jack (szerintem itt az ideje végleg elengedni), és nincs IP68 sem, így nem érdemes úszkálni a telefonnal. Ezen felül a telefotó is kimaradt a készülékből, amiből még szerintem egy gyártónak sem sikerült olyat alkotnia, ami fotográfiai szempontból letenne valami az asztalra, és nem csak kukkolásra, vagy balesetfotózásra lenne alkalmas. Egyébként meg ott a 108 megapixeles kamera, amiből szépen lehet croppolgatni távolabbi dolgokat.

Ami van

A kamerasziget picit változott, maradt a már megszokott 108 mpx-es főkamera ugye, ami a legerősebb üveg a telóban. A széleslátó okés, de semmi extra, a makró lencse viszont nagyon el lett találva, és videózásra is használható végre.

hirdetés

A szép nagy, 6,67 hüvelykes kijelző viszont elképesztő.

A kávák picit nagyobbak a felső kategóriában megszokottnál, és a felbontás is csak Full HD (1080 x 2400 pixel), de az AMOLED panel a 120 Hz-es képfrissítésen muzsikál, és van 1000 nites fényerő is.

A 120 Hz annyira látványosan kényelmes a szemnek, hogy akkor is ezen pörgetem a telót, ha kétszer gyorsabban eszi az akksit. Ami egyébként egy új, 5000 mAh-s akkumulátor, és a hátlapja alatt egy grafén telep van, ami sokkal gyorsabb töltést és alacsonyabb működési hőmérsékletet eredményez, ráadásul több töltési ciklust is bír anélkül, hogy fáradni kezdene. Ennek ellenére kilenc darab hőmérséklet szenzort is kapott a modell, hogy véletlenül se legyen gond.

Ennek az akksinak, és a kolosszális méretű 120 wattos töltőnek hála, a telefont 17 perc alatt csutkára tölthetjük, amivel levert mindent és mindenkit ezen a téren.

Tehát felőlem eheti az akksit a 120 Hz, hiszen egy sitcom rész ideje alatt feltölthetem teljesen úgyis.

A kijelző mellett baromi jó lett a beépített sztereó hangszóró, vagyis hangszórók, ugyanis kettő is van belőlük, méghozzá Harman Kardon márkajelzéssel és Dolby Atmossal megtámogatva, aminek eredménye egy olyan gyönyörű hangzás, amit telefonból még nem hallottam.

Konkrétan kényelmes filmnézésre a teló, ha épp nincs kéznél nagyobb kijelző.

A Xiaomi ezt a telefont rendesen kiélezte a videózásra is, vagyis konkrétan elsősorban arra.

A főkamera valóban jól zenél, a hangfelvétel sem olyan gyalázatos, mint más csúcsmodelleknél sokkal több pénzért, és a HDR10 támogatásnak hála, a színekre sem lehet panasz.

A Xiaomi szoftveres trükkök százait kínálja még fel, amik alapból rajta sincsenek a telefonon, de a kamera menüjéből letölthetjük őket. Ilyenek a Time Freeze, a Mirror effect, vagy a lassú exponálású videó, amik valóban jópofák, de nagyon ki kell centizni azért, hogy ne legyen gagyi a végeredményünk (főleg a time freeze-nél) A főkamerával 8K felbontású videókat is csinálhatunk, de ez egyelőre csak egy jól mutató szám, mintsem hasznos funkció, viszont a 4K fenomenális 60fps-en, tűéles, élő színekkel, öröm ránézni.

Ebben a telefonban is megjelent az anno LG által bemutatott audio zoom, ami ott erősít a hang forrásán, ahová zoomolunk, ezt mindenki döntse el maga, mennyire hasznos.

Kinek való ez?

Nem mondanám, hogy fotózásra kifejezetten rossz lenne, hiszen a főkamera azért elég baba, de inkább a videó funkciók azok, amik erősebbek ebben a telefonban. A 17 perces töltés elképesztő, a telefon teljesítményére sincs panasz, és még egy komplexebb videóvágás sem izzasztja meg a telefont. Bár a gyártó szerint egy komplett filmet is készíthetünk vele (hát megfelelő settinggel végülis kaputelefonnal is), én inkább azt mondanám, hogy vlogolásra pa-rá-dés, főleg úgy, ha gyakran utazunk, hiszen ez egy mini moziélményt is hordoz magában, ráadásul akár 5 perc alatt számottevő szaftot tölthetünk bele vissza. Ja, és tényleg baromi könnyű!

A 128 GB-os 11T Pro modell ára 250 ezer forint, míg a 256 GB-os modell pedig 270 ezer ft. Bamm.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
TECH

Adele szólt a Spotify-nak, hogy el kéne tüntetni egy gombot, ők pedig eltüntették

A brit énekesnő szerint nem jó, ha a Spotify felhasználói össze-vissza hallgatják egy album számait, ezért megkérte a szolgáltatót, hogy szedjék le ezt a funkciót.

Link másolása

hirdetés

A BBC értesülései szerint Adele úgy gondolja, hogy az előadók nagy gonddal állítják össze az albumjaikat, fontos, hogy milyen dalok következnek egymás után, ugyanis sok esetben így áll össze a történet, amit az adott lemez el akar mesélni. Egyébként több előadó ugyanebből az okból ellenezte régebben, hogy az iTunesban egyesével lehessen megvenni a számokat, ezt nem tudták megakadályozni,

Adele viszont elérte a Spotify-nál, hogy kivegyék a "Shuffle" gombot, aminek megnyomása után véletlenszerűen jönnek sorra a számok.

Az énekesnő a Twitteren köszönte meg a streamingszolgáltatónak, hogy meghallgatták és teljesítették a kérését, a Spotify erre úgy válaszolt, hogy "érted bármit".

Ettől függetlenül úgy tűnik, hogy mégsem tűnt el teljesen a véletlenszerű lejátszás, egy konkrét zenét hallgatva ugyanis megjelenik a gomb a bal alsó sarokban, így továbbra is lehet az albumok számait random sorrendben hallgatni. Elképzelhető, hogy csak lassan jut el az újítás mindenhova, mindenesetre az alábbi screenshotot a Spotify legújabb verzióján lőttük, amin látszik a működő "Shuffle" gomb.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: