Ilyen, ha keresztezik a Teslát a kemping biciklivel - Mate Bike

Brutális drótszamár tűnt fel Budapest utcáin. Nem is szamár, inkább bika!
Csákvári Péter - szmo.hu
2021. július 15.


Link másolása

Ahogy telnek ezek a bolond évek, egyre több elektromos kütyü lát napvilágot, és egyre több eszközünk válik motorizálttá. Az elektromos bicikli már nem egy mai találmány, de egészen eddig nem találkoztam annyira szórakoztató darabbal, sőt még nem is teszteltem olyan önfeledten semmit, mint a most hazánkba is megérkezett Mate Bike-ot.

A Mate Bike Koppenhágában született egy sikeres kickstarter kampány keretében a dán testvérpár, Christian Adel Michael és Julie Kronstrøm Carton keze által. Ez volt az egyik legsikeresebb kickstarter kampány egész Skandináviában az elmúlt években.

A cél egy egyedi, szórakoztató és megfizethető elektromos kerékpár létrehozása volt, ami nem mellesleg - amennyire lehet - kompakt is, hiszen összecsukható.

Ez utóbbi dolog miatt egyből az első biciklim ugrott be, ami egy metálzöld kemping volt, telenyomva NDK-s rádióadók matricáival, amik még mindig homályosak számomra, hogy hogyan kerültek rá.

Két változat létezik belőle, a Mate X, ami brutális méretű gumikkal a terepi szántásra készült, és a Mate City, ami a betont célozza meg. Én ez utóbbit vittem el, mert bár a combosabb X tényleg annyival is egyedibb konstrukció, hogy terepen nem igazán látunk elektromos bicajokat, de jelenleg a betonra volt kapacitásom.

A bringák váza masszív, oldalán egy Mate felirat agresszívan hirdeti magát és ránézésre besüppeszti a betont, de a látszat csal, a váz mindössze 3 kilogrammot nyom, bár mindennel együtt azért nem csapnám fel a hátizsákomba. Összeszerelt állapotban azonban könnyen hozzáférünk egy alsó fogantyúhoz, így kényelmesen cipelhető.

A bringa gyakorlatilag hibrid. Van rajta hajtássegítő funkció is 5 fokozattal, de teljesen elektromosan is hajtható.

A rásegítés szépen kíméli az akkut, és vagányul is néz ki amikor erőlködés nélkül, lassan tekerve száguldunk a kerékpár sávban, az utca embere meg vakarja a fejét, hogy miből lehet a vádlim.

A keretbe épített 10,5 Ah-s smart akkumulátorral akár 50 kilométer is megtehető egyetlen töltéssel, ha bele is tekerünk, de tisztán, elektromosan is mentem vele hol 20-at, hol 30-at, domborzattól függően.

Nyilván, ha kifogy a szufla sincs probléma, hiszen egy “fapados” bicikli még mindig van alattunk 7 sebességes Shimano váltóval, és kiváló hidraulikus fékkel felszerelve.

A kormányon található egy “fedélzeti számítógép” ami egy nagy és napsütésben is jól látható kijelzővel lett megáldva, ezen ellenőrizhetjük a sebességünket, a rásegítés fokozatát, a hőmérsékletet, a töltöttséget és a hátralevő kilométereket.

Azon kívül, hogy vonzza a tekinteteket, átvág a dugókon, 25km\h-s sebességével elhúz a rollerek mellett, sportélményt nyújt (khm lehet tekerni is), és még környezetbarát is. Baromi szórakoztató!

Az első tesztutam alatt mindössze hazáig terveztem hajtani, de egy pár óra elteltével azon kaptam magam, hogy a harmadik kört szelem a Margit-szigeten, és akik már harmadjára látnak, egyértelműen meg voltak bizonyosodva róla, hogy ez a srác kijött a szigetre flexelni a felpimpelt kempingjével.

Az ára nyilvánvalóan inkább a Tesla, mint a kemping felé húz, de a combos motor, a minőségi alkatrészek, és az életérzés kemény forintokba kerülnek.

A Mate City 769000 forintba, a Mate X 899000 forintba kerül most. A Szerb utca 17. szám alatt található bemutatóteremben akár ki is próbálhatjuk vásárlás előtt.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk



Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk


Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk


Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk