hirdetés

SZTÁRVILÁG

DiCaprio, Jennifer Lawrence és még sok sztár befagyasztja 24 órára a Facebook- és Insta-profilját

A hírességek a #StopHateforProfit nevű kampányt támogatva nem használják a közösségi oldalaikat egy napig.
hirdetés

Számos híresség támogatja a #StopHateforProfit nevű kampányt, amelyet civil jogi aktivisták indítottak, hogy véget vessenek a közösségi oldalakon jellemző gyűlöletbeszédnek és félretájékoztatásnak. A kampány élharcosai szerint ugyanis hiába terjednek ezek egyre jobban a Facebookon és az Instagramon, Mark Zuckerbergék nem tesznek eleget ellene. Sőt, még bevételük is van az ilyen jellegű tartalmakból a hirdetéseken keresztül, amelyek ráadásul a közelgő amerikai elnökválasztást is befolyásolhatják a jogvédők szerint.

A kampányhoz számos világhírű sztár is csatlakozott, mint például Leonardo DiCaprio, Jennifer Lawrence, Katy Perry, Ashton Kutcher, Kim Kardashian West vagy Sacha Baron Cohen.

Ők úgy bojkottálják a Facebookot és az Instagramot, hogy szerdán 24 órára befagyasztják az oldalukat és leállítják a közösségi médiás tevékenységüket.

"Nem tudok tétlenül ülni és csendben maradni, miközben ezek a platformok továbbra is engedik terjedni a gyűlöletbeszédet, a propagandát és a félretájékoztatást. A közösségi oldalon megosztott téves információk komoly hatással vannak a választásokra és aláássák a demokráciánkat"

- véli Kim Kardashian West.

hirdetés

Katy Perry is hasonlóan nyilatkozott, ő sem akarja tétlenül tovább nézni, ahogy ezek a közösségi oldalak "szemet hunynak a gyűlöletkeltő dezinformációkat terjesztő csoportok és bejegyzések felett".

"Ezeket az oldalakat nem azért hozták létre, hogy gyűlöletet és erőszakot terjesszenek"

- jelentette ki Ashton Kutcher, aki szintén csatlakozott a bojkotthoz.

Júniusban, amikor a #StopHateforProfit kampány elindult, több mint 90 cég függesztette fel a reklámtevékenységét a Facebookon.

A bojkott miatt a cég részvényei hatalmasat zuhantak, az amerikai média szerint Zuckerberg 7,2 milliárd dollárt bukott ezzel.

A Facebook alapítója júniusban be is jelentette, hogy a potenciálisan káros vagy félrevezető posztokat jelölni fogják, és betiltják azokat a reklámokat, amelyek faji, etnikai, vallási, nemzeti, nemi vagy szexuális hovatartozás alapján ítélnek meg embereket. Az amerikai választások kapcsán pedig azt ígérte, fokozottan figyelnek majd arra, hogy az emberek biztonságban legyenek, és megkapják a megfelelő tájékoztatást.

Forrás: BBC


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk