Ő a legjobban kereső női YouTube-sztár - több mint 10 millióan követik
Az Independent mutatja be Lilly Singhet, aki rappeléssel és vlogolással érte el, hogy a legjobban kereső nő legyen a YouTube-on 2016-ban. Amikor nem alszik, gyakorlatilag a nap minden órájában dolgozik, ami bizony meghozta a gyümölcsét.
A 28 éves kanadai-indiai származású hölgy 2010-ben indította el csatornáját, amelyre már több mint tízmillióan iratkoztak fel.
Videóit összesen másfél milliárdnál is többször nézték meg. Torontóban nőtt fel, de már Los Angelesben él, és szorgalmasan megdolgozott a vagyonáért.
Videói között vegyesen találhatók vicces és oktatási célú tartalmak is – nagyságát jól szemlélteti, hogy az amerikai first ladyvel, Michelle Obamával is készített már videót (megnézhető alább), de vendégeskedett az egyik leghíresebb talk showban, a Jimmy Kimmel Live-ban is.
Videó: Lilly vendége Michelle Obama
Depresszióval küzdött, amikor videókat kezdett forgatni
Singh indiai menekültek gyerekeként nőtt fel Kanadában. Nehéz korszakában, egyetemi tanulmányai alatt, depresszióval küszködve vágott neki a videózásnak – eközben pszichológiát hallgatott, tanácsadó szeretett volna lenni. Aztán sorra jöttek az online sikerek, és visszajött az életkedve.
Szülei nehezen fogadták el, hogy az alapszakos diploma után, továbbtanulás helyett teljesen más karriert szeretett volna magának, de amikor szembesültek a sikerével, ők is elfogadták lányuk akaratát.
Tabutémákat feszeget, ennek köszönheti a sikerét
Minden videójában élénk, vidám oldalát mutatja, ironikus humorát és megnyerő személyiségét tényleg nagyon nehéz nem szeretni.
Számtalan arca van, így rengeteg témáról tud meggyőzően, hitelesen beszélni – legyen szó arról, miért szörnyűek a melltartók, vagy akár a „Mi lenne, ha a fiúk menstruálnának” c. videóiról. Tényleg nem léteznek számára tabuk: van egy videója, amiben az ürítésről beszél majdnem tíz percig.
Büszke indiai származására, ebből is vesz ötleteket a videóihoz
Származásából is merít ihletet: frappáns módon mutatja be a fehér és a barna bőrű – pontosabban a nyugati és a keleti kultúrában felnőtt – lányok közti különbséget. Telefonálást imitál, szőke parókával arról dicsekszik, hogy csókolózott egy sráccal, míg nélküle azzal büszkélkedik, hogy megfogták egymás kezet az esti buliban. Ezt a témát is humorral kezeli: a parókás lány unokatestvére esküvője miatt nem ér rá szombaton, míg az indiai lány emiatt egész hónapban elfoglalt.
Videó: flörtölés-élmények nyugati és keleti módra
Ilyen szinten üzleti szemléletre is szükség van
Nem véletlenüol
ő a harmadik legjobban kereső YouTuber, PewDiePie és Roman Atwood után.
A tartalomgyártás mellett kellően jó érzéke van az üzlethez is. Indulásakor abban látta meg a perspektívát, hogy nincs híres dél-ázsiai nő a videómegosztón, ezért azt gondolta, miért ne lehetne ő az első? Bejött neki, ez azonban rengeteg munka eredménye, ami nem csak forgatásból és vágásból áll – piacra dobta a saját rúzsát, könyvet adott ki, országos turnéra indult, és még sorolhatnánk.
Singh, azaz Superwoman pózol egy rajongója által feltöltött képen
Így sem móka és kacagás az élet
„A munkám tíz százalékát teszi ki a kreatív tevékenység – a maradék 90 azzal megy el, hogy feldolgozzam azt, ami velem történik” – nyilatkozta a VanCityBuzznak adott interjújában.
Bevallotta, hogy nagyon nehezen csinálta végig az országos előadás-sorozatát is: „Több rossz napom volt a turné alatt, többször dühösen mentem fel a színpadra. De el kell tudnod választani a személyes problémáidat az üzlettől. Ez nehéz, és nem tudom megmondani, pontosan hogy kell csinálni.
– beszél módszereiről. Úgy tűnik, hogy titok tényleg nincs, csak rengeteg szorgalom és munkabírás kell hozzá. Egyébként Singh ugyanolyan, mint bármelyik másik álmodozó lány: az ágya fölött posztereken díszelegnek példaképei – a Hegy a Trónok Harcából és Selena Gomez – , valamint egy kép Los Angelesről.
Ha tetszik Lilly története, oszd meg a cikket!