hirdetés

SZEMPONT
A Rovatból
hirdetés

Felháborították az Árkád hirdetései, kiborult a divattervező

Herczeg Zoltán szerint felháborító üzenetet hordoznak a bevásárlóközpont legújabb plakátjai.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2017. június 18.

hirdetés

Már csaknem ezren lájkolták a Facebookon azt a bejegyzést, amelyet Herczeg Zoltán tett közzé a saját oldalán. A divattervezőt annyira felháborították az egyik fővárosi bevásárlóközpont, az Árkád legújabb hirdetései, hogy úgy érezte, muszáj lesz "tollat ragadnia", és ki kell írnia magából a gondolatait.

Habár Herczeg egyáltalán nem finomkodott, üzenete célba talált, a bejegyzés alatt ugyanis egyre gyűlnek az egyetértő hozzászólások.

Ti mit gondoltok az ügyről?

hjkfe

Herczeg Zoltán Facebook

Az eredeti bejegyzést változtatások nélkül közöljük!

hirdetés

"Döbbenettel vegyes sajnálkozással és szánalommal nézem korunk legújabb és legsilányabb sújtmányát, mikor is

"
egy bevásárlóközpont próbálja elhitetni, elmagyarázni, belénk sulykolni, hogyan is kell élni, mik legyenek értékeink, érzéseink, milyen is ma egy fiatal, hogy néz ki a valóság."

"Körbe van vele plakátozva a város, nehéz kikerülni. Nehéz nem észrevenni. És a valódi lényegét? A tényleges üzenetét? Na azt már elég nehéz. Már annak, aki nem figyel eléggé. Nekem viszont azonnal szemet szúrt, hogy pl. 'a divat a pasim'. Végtelenül szomorú, de az a helyzet, hogy egy magas sarkú cipőben tárgyiasult "pasi" sehogyan sem fog téged visszaszeretni, nem fog neked virágot hozni, nem fog neked udvarolni, nem kéri meg a kezed és nem csinál neked gyereket, nem alapít veled családot. Nem, egy cipő nem egy pasi, és egészen biztosan nem egy férfi. Ne legyen egy cipő a pasid! Nem lesz jó vele az ágyban sem például. Szúrni fog.

'A vásárlás a terápiám'. Szomorú (brit tudósok által bizonyított) tény, hogy

"
ettől a 'terápiától' még senki nem lett hosszú távon boldogabb, senki életének nyomorúsága nem oldódott meg, senki gyerekkori traumája nem jött helyre, és senki lelki és szellemi fejlődése nem indult meg."

"Ellenben újra és újra szükségtelen és leküzdhetetlen kényszert szül a kielégíthetetlen vágy az újra és újra és még újabbra, mert mire végre megvetted, már elavult, kiment a divatból. A vége újra és újra oda vezet, ahol most tartunk, hogy ekkora felelőtlen blődségeket írunk ki töménytelen nagyvárosi plakátokra, míg tényleg el nem hisszük. Ez a 'terápia' bizony súlyos tévútra visz.

'A divat a végzetem'. Divattervezőként mondom 21 a szakmában töltött év után, hogy ez elég nagy probléma, ti. a divat nem arra van, hogy a végzeted legyen, csupán szolgál téged azzal, hogy szebb lehetsz általa, komfortosabbá válhatsz a világban, támpontot adhat a mindennapokra, hogyan öltözzél fel, szép ruhákat kínál. Vagy éppen csúnyákat - igény szerint. Ennyit tud a divat. De ennek 'végzetesen' alárendelni az életet a legnagyobb ostobaság, mert a divat még mindig a külsőről szól. Az igazi élet viszont a belsőről, a lélekről, ami a szívben lakozik, és a bölcsességről, szeretetről szól, ill. a szellemről, ami az agyunkban lakik és az 'okosságunkért' felel. Már akinek maradt még belőle sok ilyen plakát pusztító agymosása után. Legyen divat a bölcsesség mától és az alázat például!

"
'A stílus az életem' - mondja a lány, aki annyira stílusos és akkora egyéniség, hogy tökéletesen, pontosan ugyanúgy néz ki, mint az összes többi az utcán."

"Kamu szemüvegben, trottyos, kötött sapiban, rottyra sminkelve csókra csücsörít, két ujját a magasba emelve üzeni harsányan: 'gyere, ba...ál meg!' A másik persze ostobán vigyorog erre, ahogy szokás: 'ha lehet, engem is'. Ez nem stílus, ez felhívás keringőre, Facebook- és Insta-kompatibilis, mihaszna, bugyuta szelfi-copy. A stílus bizony nem itt kezdődik. A stílus maga az ember.

Mondhatjátok persze, hogy kissé túlpörgetem a sztorit, de higgyétek el,

"
a 12-15-18 éves tini tényleg elhiszi ezt, tényleg azt hiszi, ez az élet."

"Főleg ilyen dózisban. Fullon vele a város hetek, hónapok óta. Ugyan menjetek már ki az utcára mondjuk a hétkerbe, a Gozsdu környékére vagy az Instagramra, Tinderre, Facebookra, hogy mit képviselnek, hogyan élnek, hogyan gondolkoznak a mai tinik. Így. Pontosan így.

Ha a főváros ezernyi plakátján is ugyanezt hirdetik a plázák, a fogyasztás modern kori templomai, akkor ugyan miért csodálkozunk azon, hogy kihalt az ép ész, kihalt a lélek, kihalt a lovagiasság, kihalt az udvariasság, nyoma sincs a finomságnak, a figyelemnek, türelemnek, kitartásnak, emberségnek, lojalitásnak, szeretetnek, törődésnek, toleranciának? Vajon ha Márai idézetekkel, Szepes Mária gondolatokkal, Weöres Sándor versekkel vagy Jézus, Buddha, Krisna szavaival szórnánk tele a várost ugyanilyen töménységgel, és azokon esne meg a fiatalok és idősbek szeme csak ugyanennyi időre, nem jobb lehetne-e a világ?

Miért gondoljuk, hogy minden felesleges szart muszáj eladni és megvenni?"

"
Miért a forgalom növelése, a bevétel növelése, a profit maximalizálása, az élettelen tárgyak halmozása és mindenek fölé emelése az egyetlen főcél?

"Miközben teljesen összeszarjuk vele az egész világot, szennyezzük a környezetünket és a saját elménket is ezzel a végtelenül temérdek, végül mindig a kukában landoló, haszontalan szeméttel.

Végezetül még egy gondolat a kötelező trolloknak megelőzésképp: igen, magam is hasonlóból élek. Felhívom a figyelmet ugyanakkor, hogy 21 év alatt sose tukmáltam azzal az árumat, hogy feltétlenül az enyémet vedd meg, mert csak ettől lehetsz boldog, ez a végzeted, ez a stílusod, ez a pasid vagy a csajod. Nagyon sok vevőt küldtem át pl. a Levi's-be vagy a Kleider Bauer-be, ha házszámot tévesztettek. Nem kell megköszönni, örömmel tettem.

Sose költöttem marketingre a büdzsém szakirodalom szerinti kötelező százalékát. Sose plakátoltam tele f*szságokkal a várost. És a megmaradt árut felajánlom a rászorultaknak. És világ életemben törekedtem arra, hogy minél kisebb legyen cégem ökológiai lábnyoma. És nem szemetelek az utcán (se). És mindig magyar munkaerőt alkalmaztam, magyar GDP-t növeltem és magyar adót fizettem. (Annyit amennyit - Tantum quantum). Mindezt anno ha nem is mindig tudatosan, de most már pontosan tudom, miért. Ezért."

Az Árkád válaszolt a divattervezőnek. A levelet, amely Herceg Zoltán posztolt, változtatás nélkül közöljük:

HOPPÁ!! Gyors válasz érkezett a csücsöri-kampány kritikámra az illetékes ÁRKÁD BuPe BeVá KöPo-ból. Mindenesetre érdekes okfejtés. Alább:

Kedves Herczeg Zoltán Úr,

Engedje meg, hogy az ÁRKÁD Budapest Bevásárlóközpont tavasztól futó közterületi kampányáról június 17-én közzétett bejegyzésére reflektáljunk a teljesség igénye nélkül.

Először is a kampányról szeretnénk néhány gondolatot megosztani: Tekintve, hogy az ÁRKÁD a kommunikációja során több mint 200 üzletet képvisel, és shopping center jellegéből fakadóan széles közönséget céloz meg, így ebből adódóan nem tudná megállni a helyét a bevásárlóközpontok versenyében reklám nélkül. Az ÁRKÁD Budapest Bevásárlóközpont kora tavasszal induló kampányával egy létező fogyasztói magatartást szándékoztunk humoros formában megjeleníteni: A mindennapjainkban vicces, sokszor szarkasztikus kifejezések formájában mind a társalgásban, mind a közösségi médiában az ismerősök közti posztokban igen gyakran nyilvánul meg az a kifejezési mód, amikor rosszkedvünket egyszerű kényeztetéssel próbáljuk derűs hangulatra változtatni vagy miközben érzelmi problémáink megoldásán munkálkodunk (legyen az szerelmi bánat, csalódottság), szükségünk van egy lélegzetvételnyi szabadságra, hogy saját magunk kényeztetésével erőt merítsünk a további teendőkhöz. Ennek megjelenési formája sokféle lehet, egy szelet csokitól kezdve egy jó mozin keresztül egy divatos ruhanemű megvásárlásáig bezárólag ezerféle önjutalmazó dolog létezik.

Az említett kampánnyal kapcsolatban az eddigi vásárlói visszacsatolások döntő többsége pozitív, amit a forgalom növekedés is alátámaszt, ugyanakkor természetesen észre- és figyelembe vesszük az építő jellegű véleményét. Szeretnénk hangsúlyosan leszögezni, hogy távol áll az ÁRKÁD Budapest Bevásárlóközpont szándékától és kommunikációs céljától, hogy túlzott vásárlásra buzdítson, vagy a divat szerepének túlmisztifikálására; és az élet fontosabb területeihez mérten - esetleg azok rovására - a divat piedesztálra emelésére biztasson, vagy bármilyen szélsőséges fogyasztói magatartást erősítsen. Ezekkel szemben az ÁRKÁD inkább arra törekszik, hogy ezekre a túlzó fogyasztói magatartásformákra utaló fricskával (szarkasztikus humorral) hívja fel a figyelmet széleskörű kínálatára, mind az árucikkekre, mind a szolgáltatásokra.

A Bevásárlóközpont elkötelezett az emberi alapértékek mellett, minden megnyilvánulásában példamutató magatartásra törekszik, így kommunikációjában is a társasági élményeken alapuló vásárlást és időtöltést helyezi előtérbe, amely fontos a családoknak és a baráti társaságoknak egyaránt.

Mindezeken túl egyetértünk azokkal a gondolataival, amelyek az emberi értékrendben a divat első helyre emelését és a túlzott fogyasztásra való ösztönzést károsnak titulálják, épp ezért az ön visszacsatolását mindenképp megfontoljuk.

Ahhoz, hogy a fent említett törekvéseink minél magasabb és kifogásolhatatlan szintűre emelkedjenek, és a kritikájában megfogalmazott előremutató irány garantáltan megvalósuljon, az ÁRKÁD Budapest Bevásárlóközpont vezetősége tisztelettel felkéri önt a kampány következő fázisában való tanácsadói közreműködésre. Természetesen ez ügyben közvetlenül is megkeressük, bízva együttműködésében.

Üdvözlettel:

Az ÁRKÁD Budapest Bevásárlóközpont kommunikációs csapata

.

.

.

Részemről vagy teljesen humortalan vagyok, pedig eddig azt hittem, van némi humorérzékem, vagy valahol mégis nagyon csúnyán elcsúszott a "szarkazmus" ebben a "vicces" kampányban. Mindenesetre méltányolom, hogy nem hagyták szó nélkül, köszönöm a reakciót és megtisztelő a felkérés. De hogy mit tudnék én tanácsolni egy nagy plázának, azon kívül, hogy tüstént zárjon be, nem is tudom hirtelen...

Ti mit gondoltok a bejegyzésről?


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk