hirdetés

SZEMPONT
A Rovatból
hirdetés

Dr. Novák Hunor: a homeopátia veszélyes is lehet

Régen megdőlt, hogy a homeopátia egy szelíd gyógymód, nem árthat. Dr. Novák Hunor konkrét példákat is mutat, hogy ismertesse a homeopátia veszélyeit.
dr. Novák Hunor írása - szmo.hu
2017. február 25.

hirdetés

A homeopátia Magyarországon is több milliárd forintos forgalmat generál. Bár sokan nem tudják, de a homeopátiás készítmények forgalmazásával főként a gyógyszergyártók és a gyógyszertárak gazdagoknak. Bár divat „gyógyszermaffiázni,” a homeopátiás készítményeket sem ingyen osztogatják, sőt. Óriási üzlet nem pusztán a készítmények forgalmazása, hanem a homeopátiás magánrendelés is.

A színvonalas folyóirat, a European Journal of Pediatrics 2010-es cikkében a szerzők a homeopátiás készítmények veszélyét taglalják. A homeopátiás készítmények jó része xilitolt tartalmaz (nyírfacukor), amelynek ismert székletlazító hatása, azonban nagyobb mennyiségben súlyvesztést, hasmenést és életveszélyes ioneltéréseket okozhat csecsemőkben, kisebb gyermekekben.homeopátia 3

A gyermekgyógyász professzorok egy kilenc hetes leány csecsemő esetét mutatták be, aki életveszélyes ioneltérésekkel került súlyos állapotban kórházba. Kezdetben nem találták az okot, kiderült azonban, hogy az édesanya alvási panaszokra és hasfájásos problémára homeopátiás szert kezdett adni a gyermeknek, mivel azonban nem meglepő módon nem hatott, többet adott. A homeopátia túladagolható: a homeopátia segédanyagának, a xilitolnak a túladagolása súlyosan felborította a csecsemő sav-bázis és ionháztartását.

A gyermekgyógyász professzorok hozzáteszik: kis gyermekeknél a homeopátia életveszélyes lehet. Míg felnőttek a xilitol akár napi 100 grammját is tolerálják, kisebb gyermekek ennek töredékétől is életveszélyes állapotba kerülhetnek.

A xilitol, azaz a nyírfacukor tehát édes méreg!

hirdetés

Az eset nem ritkaság: néhány hónapja egy ilyen, hazánkban megtörtént esetet mutattak be egy magyarországi gyermekgyógyászati konferencián: egy kisgyermek teáját nagyobb mennyiségű xilittel édesítették, a gyermek a kialakult súlyos sav-bázis és ioneltérések miatt intenzív osztályra jutott.

Egy másik veszélyről a világ vezető gyermekgyógyászati szaklapja, a Pediatrics 2010-ben közölt összefoglalót. Kimutatták, hogy

a hasfájásra adott egyik homeopátiás készítmény (Gali-col Baby) Izraelben sok gyereknél igen rémisztő rosszullétet okozott,

a tünetek között légzéskimaradás, a test elkékülése-elszürkülése, epilepszia-szerű rosszullét, eszméletvesztés, izomelernyedés, tónustalanság szerepel. Az ilyen rosszullétek kis része halállal végződik az irodalmi adatok szerint.homeopátia2

Bár ilyen rosszullétnek több oka is lehet, a statisztikai elemzések egyértelműen kimutatták, hogy ezt a konkrét homeopátiás készítményt használók között sokkal gyakoribb volt ez a rémisztő rosszullét. A Gali-col Babyben a vizsgálatok többféle kiegészítő segédanyagot, szennyezőanyagot találtak, amik gyermekekre veszélyesek. Többek között bélgyulladás, vesekárosítás, szívritmuszavar, epilepszia-szerű görcsök is szerepelnek az „étlapon”...

A gyermekgyógyász professzorok felhívják a figyelmet:

a homeopátia nem veszélytelen, ráadásul túladadagolható, szigorúbb gyártási körülmények és vizsgálatok szükségesek, hogy a homeopátia mellékhatásait elkerüljük.

Milyen abszurd homeopátiás készítmények léteznek és miért halt meg a homeopátia miatt egy kisfiú? A teljes cikket elolvashatjátok dr. Novák Hunor oldalán!

Képeink illusztrációk. Forrás: Pixabay

Ha Dr. Novák Hunor többi cikke is érdekel, kattints ide!


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk