G7: Nagyon drága lesz, és sosem térül meg a magyar MotoGP-pálya
A hatalmas építési költségek mellett évi 2,5-3 milliárd forintos jogdíjat is fizetni kell a MotoGP-versenyek szervezéséért, ezért a lap megkérdezte a Hungaroring Sport Zrt.-t és az Információs és Technológiai Minisztériumot is, hogy vizsgálták-e, hogy a MotoGP-versenyeket a Hungaroringen rendezzék meg. A válasz szerint
„helyszínválasztás előtt [az ITM] megvizsgálta az egyéb lehetőségeket, köztük a Hungaroringet is. [...] Hajdúnánáson nemcsak a megfelelő méretű terület rendelkezésre állása, hanem a három megyei jogú város (Debrecen-Miskolc-Nyíregyháza) közelsége, a Debreceni Egyetem és a létesülő autóipari központ számára kínálkozó lehetőségek biztosítása is előnyt jelent.”
A lap a Csehországi Brno (egyébként nyereségesen működő) pályájával összehasonlítva arra jutott, hogy a magyar MotoGP-versenyhelyszín legjobb esetben is közel kétszáz év alatt térülhetne meg. Mivel azonban a számításokba a finanszírozási költséget is bele kell venni, így jó eséllyel sosem lesz nyereséges a projekt. Hozzáteszik,
anyagi értelemben a magyar állam csapnivalóan rossz rendezőnek számít: idén már 14 milliárddal kell kitömni a Hungaroring Sport Zrt.-t, hogy meg tudja rendezni a versenyeket, főként a Forma-1-es nagydíjat.
Miközben a világ nagy részén magántulajdonú cégek ugyanezt a feladatot állami támogatás nélkül végzik el, és még profitot is termelnek.