hirdetés

SPORT

G7: Nagyon drága lesz, és sosem térül meg a magyar MotoGP-pálya

A gazdasági lap a magyar költségvetésből és a világból vett példákból számolta ki, hogy sosem lehet nyereséges a 65 milliárd forintból épülő pálya.
Fotó: Daniel Byram/Pixabay (illusztráció) - szmo.hu
2020. július 02.

hirdetés

Korábban mi is írtunk róla, hogy a kormány megállapodást kötött a gyorsaságimotoros-világbajnokság jogtulajdonosával egy Hajdúnánáson épülő, tervezetten 65 milliárd forintba kerülő versenypálya megépítéséről, ahol 2023-tól rendeznének futamokat.

A G7 gazdasági portál összehasonlítást végzett a tervezett pálya és az USA-ban néhány éve épült Cirtcuit of the Americas (COTA) költségei között. Mint rámutatnak, az állam által támogatott magyar aszfaltcsík több mint feleannyiba kerül, mint a magánbefektetőkből finanszírozott amerikai pálya, ahol az árszínvonalon túl érdemes azt is figyelembe venni, hogy ott Forma-1-es és IndyCar versenyt is rendeznek, ráadásul az árban beletartozott egy sor kiegészítő létesítmény is.

Ennél is érdekesebb adat, hogy

Finnországban a közelmúltban - a vásárlóerő-paritást figyelembe véve - kb. 4,5 milliárd forintnyi összegből építettek versenypályát, azaz kevesebb mint a magyar összeg tizedéből.

hirdetés

Rámutattak továbbá, hogy a korábbi, meg nem valósult magyar terv kalkulált fejlesztési költsége is messze elmaradt a mostanitól. 2008-ban mai árfolyamon 28 milliárd forintért akart pályát építeni egy spanyol cég magyar állami (MFB) hitellel Sávolyban, de a projekt végül félbemaradt.




hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk