SPORT

30 kiló plusszal teszik egyensúlyba a fiúkkal – Vogel Adrienn, az év női autóversenyzője

A Dakar-kamionban a gázpedált sem érte el, de azt mondja, mindenre van megoldás. Tudja, a raliban a kényeskedésre senki nem kíváncsi.

Link másolása

Az év utolsó rali versenye a Kanári-szigeteken nagyon megdolgoztatta Vogel Adriennt és navigátorát, Notheisz Ivettet.

„Kaotikus volt az időjárás, lent a parton 22, a hegyekben meg 4 fok volt. Nedves, vizes úton csúsztunk sokat. Ráadásul mindkét első kereket cserélnünk kellett” – mesélte Adri első rali Európa-bajnokságának évadzárójáról. A nehézségek ellenére hiba nélkül mentek, de az autó az egyik kanyarban megállt, a komputer megadta magát. Így kiestek. Összetettben hetedikként végeztek az EB-n, harminc indulóból.

Három évnyi versenyzésük alatt még nem történt olyan, hogy nem tudták befejezni a versenyt. A koronavírus miatt is nehéz évet mégis úgy zárták, hogy ez azért jó kezdés volt Európában. Ezt már csak erősítette, hogy az Autósport és Formula Magazin az év autóversenyzőjének választotta Adrit.

Vogel Adrienn

Majd amikor a töltött káposztát és a húslevest csinálta karácsonyra, meglepték egy újabb ajándékkal.

„A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség hívott, hogy az év raliversenyzőjének választottak Ivettel. Erre abszolút nem számítottam. Köszönöm a partnereimnek, a csapatomnak és a szurkolóknak, nélkülük nem sikerült volna.”

A Roger Racing Team tulajdonos csapatfőnöke, Jobbágy Ákos biztos abban, hogy jövőre még jobbak lesznek a lányok.

Adri a fejlődésért az idén is megdolgozott. Az év elején a sarkkörhöz közel, extrém körülmények között tanult fékezési, gyorsulási technikát és az alul -vagy túlkormányozottság kezelését. Armin Schwarz akadémiáján is bizonyított.

„Sötétben, egy teljesen ismeretlen pályán kellett végigmennem úgy, hogy Armin Schwarz angolul navigált nekem.”

”Az itt futott időm a szezon legjobb eredménye lett. Volt egy párharc is párhuzamos oválpályán, ezt is megnyertem.”vogel Adrienn

Adri szerint ma Magyarországon nagyjából tíz nő versenyzik, de nem mindenki aktív egész évben. Ehhez a sporthoz elvileg jobb a kis termet. Minden szériának megvan a határa, Adri jóval kisebb ennél.

„Az én autómba 30 kiló pluszt be kellett tenni, hogy egálban legyek a fiúkkal.” – árulja el, hogy lesznek egyensúlyban a férfi versenyzőkkel.

Amikor tesztelhetett egy dakaros Tátrát Csehországban, akkor is voltak méretkülönbségek. „Meglepett, hogy rábízták az ezer lóerős járgányt egy 52 kilós kislányra."

„Kellett egy kis átalakítás, fakockát fúrtak a gázpedálra, hogy elérjem és a nagy övet és a sisakot is átszabták. Ez a komfort nélküli kamion úgy megy át árkon bokron erős gázzal, hogy nekem az ütésektől elment a látásom.”

„Nem az a kérdés, hogy a kocsi kibirja-e, hanem a sofőr.” – mesélte egyik legérdekesebb kalandját.

Az apró női sofőr úgy kibírta, hogy azonnal meghívták egy kínai kamionos versenyre. 18 indulóból a 11. lett. Ketten voltak lányok, és Adri az évek óta kamionozó versenytársát is legyőzte.

Büszkén emlékszik arra, hogy tavaly Monzában utolsó helyről indulva küzdötte fel magát a dobogóra a Kia Platinum Cup évadzáróján. Az első versenyen kitört a futóműve, így utolsóként indult a következőn. „A mezőny végéről rajtolva, hatalmasakat csatázva lettem második.”

vogel Adrienn

Adri már 13 éve nagy rajongója volt a ralinak, de csak 3 éve lett szerelmese versenyzőként. Még előtte pályaversenyeken kezdett 29 évesen. Nem bánja, hogy nem vágott neki korábban.

„Nyilván könnyebb fiatalon indulni, amikor még vakmerő és könnyen formálható vagy. Mivel én évekig egy motorsport csapatnak dolgoztam kommunikációsként, elméletben rengeteget kaptam. Már csak át kellett ültetni mindent a gyakorlatba.”

Az első versenyen rettenetesen izgult, de megérte:

„A Hungaroringen volt egy lányos széria, a Lotus Ladies Cup. Stresszes volt, pláne, hogy élő kamera volt az autóban. Tíz indulóból a 4. lettem, ami első megmérettetésnek nem rossz. Három olyan versenyem volt, amin kizárólag lányokkal küzdöttem. Az első után két évig fiúk között tanultam, úgyhogy innen a csak lányok közötti harcban már nagy volt az előnyöm.”

Ő nem hiszi, hogy a vezetés minőségét a nem határozná meg. Azt mondja, elsősorban attól függ, hogy ki milyen felkészítést kapott. Szerinte a tanuláson múlik minden. Adrienn a határozottságát tartja legfőbb erényének.

„A motorsportban tizedmásodpercek alatt kell döntést hozni. Ez kihat az egész életedre.”

És hogy a pálya vagy a rali a nehezebb?

„Pályaversenyzésben az adja a nyomást, hogy 17-en indulunk egyszerre és egymás ellen, test-test ellen küzdünk. A rali egy hosszú folyamat, az egész napra leterheli a versenyzőt. A legalább 6, de akár 27 kilométeres versenyen 10 gyorsasági szakasz is lehet. Ez azt jelenti, hogy hajnali kelés után este 10-re végeznek a versenyzők.

Raliban az egész napos terhelés mellett a változó körülmények is tesztelik az agyat, mint az eső vagy felhordások a kanyarban. Ilyenkor semmi más nem fér a fejbe. „Ahogy beülsz az autóba, bármilyen gondod is lehet előtte, ahogy elrajtolsz, kizársz mindent. Olyankor csak a verseny létezik.”

Nem szokványos karrierje szerinte azt mutatja, mindent lehet, csak akarni kell. "Nem szabad feladni az álmokat. Sok ütköző, gödör lehet, de ha van kitartás, akkor folyamatos lesz a fejlődés."Vogel Adrienn

„Szeretek nő lenni, de itt senki nem kíváncsi a kényeskedésre, hogy például tisztább vécét akartam volna. Van, hogy magamnak kell elmondanom, nyugi, ez csak hiszti, többet kell tűrnöm.” - magyarázza, hogy

az autóversenyzés a komfortzónán kívül van. A nők meg szeretik a komfortot és ez olykor összecsap Adriban.

Családot is szeretne, de mivel nem találta még meg az örök társát, nem gondolkodik azon, hogyan lehetne jó anya és jó versenyző is egyszerre. Biztos abban, hogy lesz megoldása, ha kell.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk


SPORT
Előkerültek a Suhajda Szilárdról készült utolsó fotók
Price Márton Péter május 13-án találkozott Suhajda Szilárddal. Szerinte a hegymászó akkor „nagyon jó erőben” volt.

Link másolása

Előkerült az utolsó fotó, ami Suhajda Szilárdról készült a halála előtt, írja a Blikk. A hegymászó az útja során találkozott Price Márton Péterrel a Mount Everesten, akivel néhány közös fotót is készítettek.

Az Instagramra feltöltött fotók május 13-án készültek, vagyis tizenkét nappal Suhajda eltűnése előtt.

A 29 éves Price Márton Péter másnap legfiatalabb magyarként, oxigénpalackkal ért fel a Csomolungma csúcsára.

„Mentem felfelé, és nekem sok sikert kívánt a csúcsmászáshoz. Mondtam neki, hogy én is nagyon sok sikert kívánok neki, és akkor másszon, amikor mások is lesznek, annak ellenére, hogy serpa segítsége nélkül és oxigén nélkül mászik. Tényleg nagyon jó erőben volt” – mondta a Tényeknek a Londonban élő üzletember.

A Suhajda Szilárddal készült közös fotóit itt lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
SPORT
Megható üzenetet küldött Suhajda Szilárd felesége a férjét gyászolóknak
Legindi Tímea mindenkinek megköszönte, hogy elment a kedd esti búcsúztatóra a Szemlőhegyi-barlanghoz.

Link másolása

Rövid posztban köszönte meg Suhajda Szilárd felesége mindenkinek, hogy elment a kedd esti nyilvános búcsúztatóra. Legindi Tímea azt írta:

„Köszönjük, hogy ott voltatok velünk tegnap. Sokat jelent, sokat jelentett. Nagyon is! Timi”

A hegymászónak május 25-én veszett nyoma nem sokkal a Mount Everest csúcsa alatt. A keresésére küldött mentőcsapat nem találta Suhajda Szilárdot, a serpák szerint a hegymászó biztosan életét vesztette a Hillary lépcső környékén.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SPORT
Előkerülhet Suhajda Szilárd holtteste a Mount Everesten
Egy serpa szerint a felmelegedés és az olvadás miatt egyre több mászó testét „adja vissza” a hegy.

Link másolása

Ahogy arról korábban írtunk, a család kérésére nem hozzák le a Mount Everestről Suhajda Szilárd holttestét, aki a múlt héten, csúcstámadás közben vesztette életét a hegyen.

A 40 éves magyar hegymászóval együtt idén már összesen tizenheten tűntek el a legendás hegyen. Ez egyébként minden idők legtragikusabb száma, ilyen sok áldozata nem volt még a nepáli csúcsnak az év ezen szakaszában.

Suhajda, aki oxigénpalack nélkül mászott, minden jel szerint agyi ödéma és fagyási sérülések miatt veszítette életét. A Bors most arról ír, hogy ugyan holttestét mindeddig nem találták meg, de minden esély megvan rá, hogy később előkerüljön. A alapvetően zord időjárás ellenére ugyanis a hegyen évről évre enyhül az idő, ami a gleccserek olvadásával jár.

Egy helyi serpa szerint emiatt – ahogy fogalmazott – a hegy egyre több áldozatát „adja vissza”.

Azaz az olvadó jégtakaró miatt egyre több holttest kerül elő, a korábbi évekből is. A Föld legmagasabb hegye eddig több mint 300 áldozatot szedett, közülük kétszáz test még mindig a hó alatt fekszik. Ugyanakkor csak tavaly 10 újonnan előkerült holttestet hoztak le a hegyről.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

SPORT
Megtalálták Suhajda Szilárd hátrahagyott felszerelését a Mount Everesten
A holmikra rábukkanó serpa szerint szinte biztos, hogy a magyar hegymászó felszerelését találták meg. A kutatás az időjárási körülmények javulásával drónok bevetésével folytatódhat.

Link másolása

Hétfő reggelre virradóra serpák találták meg Suhajda Szilárd hátrahagyott holmijait - írja a Blikk, ahol a felszerelésről készült képeket is meg lehet tekinteni.

A dzsekit és a sátort 6500 méter magasan, valamivel a 2. tábor felett találták meg, a holmikra rábukkanó serpa szerint szinte biztos, hogy a magyar hegymászó felszerelését találták meg.

Azt egyelőre nem lehet biztosan tudni, hogy Szilárd miért hagyta pont ezen a szinten a felszerelését, mivel erről a helyről nem szoktak egyből csúcstámadásra indulni a hegymászók.

A Suhajda Szilárd utáni kutatás még nem ért véget, drónokat terveznek felküldeni, amint javulni fognak az időjárási körülmények.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk