hirdetés

SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés

ViddL: a magyar startup, amelyik ki tudott törni és bővült a járvány alatt

Márciusban, az első fertőzöttek megjelenése után olyan helyzet állt elő, amire a fiatalok által alapított cég nem volt felkészülve. Mára jelentősen nőtt a forgalmuk. Hogyan csinálták? Erről beszélgettünk.
Szegedi Éva - szmo.hu
2020. június 19.

hirdetés

Míg voltak olyan cégek, amelyeket nehéz helyzetbe hozott vagy egyenesen padlóra küldött a kijárási korlátozás és az, hogy az emberek bezárkóztak a koronavírus-járvány kezdetekor, egy sor üzlet vagy vendéglátóhely bezárt, akadt, akinél éppen most lendült fel az üzlet.

A ViddL csomagküldő startup forgalma kétszer-háromszor akkora lett, és bővült a futárközösségük is.

Pedig márciusban az első hazai koronavírus-fertőzések megjelenése még számukra is ijesztő volt, hiszen olyan helyzet állt elő, amit senki sem látott előre.

„A folyamatban lévő tárgyalások megszakadtak, elérhetetlenné váltak a partnerek” - mondta Tüske Tamás, a ViddL ügyvezető igazgatója.

Az első eset bejelentése után nem akarták átvenni a csomagot a címzettek. Ott volt a futár, ott volt a címzett is, de utóbbi nem akarta megfogni a futár telefonját, hogy azon írja alá az applikációban a csomag átvételét.

hirdetés

"Szerencsére olyan csapattal dolgozom együtt, akik szeretik a kihívásokat, és rögtön azt kezdtük vizsgálni, erre a helyzetre hogyan lehetne reagálni, és a problémákat hogyan lehetne megoldani.”

A ViddL-t 2017-ben alapították olyan fiatalok, akik külföldről hazatérve úgy gondolták, változásra volna szükség a csomagszállításban, jobb technológiai háttérrel az iparágat meg lehetne újítani, különösen azért, mert ezen a területen kevés innováció történt az utóbbi években. Belevágtak és sok munkával, rengeteg próbálkozással és iterációval elérték, hogy mára több mint 100 ezer csomagot szállítottak ki Budapesten. Futárbázisukba eddig több mint 2000 fő regisztrált.

Naponta 40-45 futár dolgozik náluk, napi 800-900 csomagot visznek ki. Rugalmas munkabeosztást biztosítanak a futároknak, akik egy mobilapplikáció segítségével szállítanak a címekre, a címzetteket pedig egy több szintes rendszeren keresztül értesítik a kiszállításról. Mivel folyamatosan optimalizálni próbálják a csomagok útvonalát, képesek szinte órára pontosan megmondani, mikor érkezik a futár. A címzettnek sms-ben, e-mailen és Facebook Messengeren küldik ki az infót. Ha az ügyfél módosít a csomagján, és minden módosított információ megjelenik a futárnál az applikációban.

Az elmúlt években több elismerést is elnyertek, amelyek közül az Innovációs és Technológiai Minisztérium kitüntetésére a legbüszkébbek - ezt a csomagszállításban bevezetett innovációért kapták.

Márciusban a koronavírus-járványra reagálva a ViddL gyorsan váltott és kijött az aláírásmentes küldeményátadással, aminek az a lényege, hogy amikor kimegy e-mailen az értesítés a címzettnek, e-maiben tudja aláírni. Okostelefonon az ujjai segítségével, laptopon az egérpadon. Generálnak neki egy 6 számjegyű kódot, és csak ezt a kódot mondja a címzett a futárnak.

„A futár beírja, látja, hogy a kód helyes, a futár pedig lerakja a csomagot. Mivel a címzettek örülnek ennek a megoldásnak, ezt a koronavírus-járvány lecsengése után is megtartjuk” - mondja Tüske Tamás.

„A másik tapasztalatunk az volt, hogy hihetetlen mértékben megugrott a futárregisztrációk száma. Márciusban 220-an, áprilisban 280-an jelentkeztek csak Budapesten. Láttuk, hogy többféle területről jöttek, például az idegenforgalomból, a vendéglátásból, olyanok, akiknek egyik napról a másikra szűnt meg a munkájuk. Egyfelől nagy számban jelentkeztek a futárok, másfelől hatalmas lett az igény az ügyfelek részéről egy másik szolgáltatásra, így új szolgáltatást indítottunk, ez lett a HozdL.

Mivel nem lehetett elmenni bevásárolni, egyes nagy üzletláncoknál pedig több hetes várólista is volt a házhoz szállításra, jött a következő ötlet, hogy erre is megoldást kínáljunk. A HozdL lényege, hogy a ViddL futár nem csak csomagot visz ki, hanem egyes ügyfeleknek elmegy és bevásárol, akár több helyről is – 9 kilóig vagy 10 ezer forintos összeghatárig.”

Az egyik szempont az volt, hogy minél több futárnak adhassanak munkát, a másik az, hogy segítsenek azokban a körzetekben, ahol jelen vannak. Miután az alkalmazást lefejlesztették, a HozdL-t a partnereik segítségével nemcsak Budapesten, hanem Szombathelyen, Győrben és Debrecenben is el tudták indítani.

"Mi, a ViddL tulajdonosai szerettük volna a társadalmi felelősségvállalásból is kivenni a részünket, ezért a HozdL szolgáltatásban a nyugdíjasoknak ingyen szállítunk."




hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk