hirdetés

"Szerettem volna, ha látják rajtam: életerős, harcos nő vagyok" – Pávó Réka kemó után lőtt képével nyert fődíjat

A fiatal lány életvidám, hihetetlenül pozitív, és határozott elképzelései vannak arról, mihez kezd a váratlanul jött siker után. Interjú.
Kiss Alexandra - szmo.hu
2018. szeptember 23.


Link másolása

hirdetés

Nemrég az egész ország megismerhette Pávó Réka nevét, aki igen nagy sikert ért el egyetlen mobiltelefonjával lőtt fotóval. A fiatal nő nyerte el a szakmai zsűri által megítélt fődíjat a Huawei Next Image elnevezésű nemzetközi mobilfotó-pályázatán, amelyet a National Geopgraphic-kal közösen indított el.

A szakemberek több mint 67 ezer fotó közül Réka "Art & Leukemia" című képét választották abszolút győztesnek, amely a leukémia elleni küzdelmet szimbolizálja.

A magyar lány ugyanis maga is leukémiával küzd, sőt ő maga lett végül a díjnyertes fotó modellje, amivel többek között egy olaszországi fotós utat is nyert a National Geographic jóvoltából, az ott készült képei pedig a magazinban is megjelennek majd.

Nem akármilyen siker ez egy olyan nő számára, aki kórházban tölti napjai nagy részét. "Egy kórteremből lenne szép nyerni"

- írta Instagram-oldalára, amikor kiderült, hogy végül sikerült is ez a vágy.

hirdetés

Réka már egy éve harcol betegségével, gyógyulásáról blogot is vezet, a fotózás iránt kialakult szerelme azonban már jóval több ideje tart. A leukémiáról, a Grand Prix-díjas fotójáról és terveiről is mesélt nekünk.

A blogodon nemrég azt írtad, egy éve tudtad meg, hogy leukémiád van. Hogyan változtatta meg az életed a diagnózis? Hogy telnek most a mindennapjaid?

– Egy évvel ezelőtt, szeptemberben diagnosztizálták nálam a leukémiát és azóta gyökeresen más irányt vett az életem. Azt hiszem egy ilyen szörnyű hír hallatán az ember lánya/fia átértékeli a mindennapjait.

Mik a legnagyobb nehézségek számodra ebben az állapotban?

– Nagyon kiszolgáltatottá váltam a rák által, mivel a rendszeres kemoterápiáktól fáradékony és aluszékony lettem. Jelenleg erős csípőfájdalmaim vannak, mert a sok szteroid és kezelés megtámadta a csontjaimat, emiatt mostanában pedig még egy tál étel elkészítése is gondot okoz, vagy akár csak a boltba leugrani pár dologért. Szerencsére van egy szuper családom és egy szuper vőlegényem, akik mindenben támogatnak engem.

Új bejegyzés a blogon. Mindazoknak,akik azt érzik egyedül vannak ezzel a nyavajával. Link a bio-ban✌️ "Az emberélet útjának felén egy nagy sötétlő erdőbe jutottam, mivel az igaz utat nem lelém. Ó, szörnyű elbeszélni mi van ottan, s milyen e sűrű, kusza, vad vadon: már rágondolva reszketek legottan. A halál sem sokkal rosszabb, tudom. De hogy megértsd a Jót, mit ott találtam, hallanod kell, mit láttam az úton" Dante - Isteni színjáték #mik #ikozosseg #fuckcancer #fuckleukemia #strong #strongwomen #strongisthenewsexy

549 Likes, 23 Comments - Pávó Réka (@rekapavo) on Instagram: "Új bejegyzés a blogon. Mindazoknak,akik azt érzik egyedül vannak ezzel a nyavajával. Link a bio-..."

Miért indítottál blogot a gyógyulásodról? Mennyire segít neked az, hogy ilyen sokan követnek Tumblr-oldaladon és más közösségi oldalaidon?

– Alapvetően a blog önterápia gyanánt született meg. Magányosnak éreztem magam a betegségemmel és szerettem volna sorstársakat találni a blogom segítségével. Az, hogy hányan követnek abszolút nem számít és nem is tartom fontosnak. Az a lényeg, hogy én találtam bajtársakat, akik nekem erőt adnak és én is adhatok nekik önmagamból egy szeletet. Ez egy virtuális sorsközösség, amiből sokféle rákos beteg nő meríthet erőt.

A blogodon azt írtad, kendőzetlenül számolsz be a napjaidról, hogy ezzel is segíts azokon az embereken, akik hasonló fájdalmakkal küzdenek. Kaptál már visszajelzéseket sorstársaktól, akiknek tényleg segítettél az írásaiddal?

– Egy évvel ezelőtt nem gondoltam volna, hogy több ezer ember fogja olvasni az én firkálmányaimat. Betegek és egészségesek egyaránt. Én nem félek leírni, hogy katéterrel kellett élnem, pelenkázott a párom és emberileg megalázó volt minden egyes nap, amit a kórházban töltöttem.

A ráknak nagyon rossz a PR-ja, a marketingje. Rengeteg a rákkal küzdő beteg és sokan szégyellik a testüket érintő változásokat bemutatni. A szteroidoktól például az ember teste püffedt és torz lesz. Ki szeretné megmutatni magát kopaszon és felvizesedve? Pedig ez az ÉLET maga és nagyon sajnálom, hogy kevesen merik felvállani ezt az állapotukat.

De remélem ez a szám egyre csak nőni fog idővel. Sok sok sorstársam írt nekem, köztük szép számmal fiúk is, akik rejtőzködnek és titokban kórházakból olvassák a blogomat. Mindannyian jelezték, hálásak azért, hogy ennyire nyíltan merek írni a mellékhatásokról és folyamatokról.

Új bejegyzés a blogon. Link a BIO- ban, az adatlapomnál. #mik #ikozosseg #strongwomen #strongisthenewsexy #cancer #leukemia #fuckcancer #fuckleukemia #lifewithcancer #bnw #blackandwhite

599 kedvelés, 29 hozzászólás - Pávó Réka (@rekapavo) Instagram-hozzászólása: "Új bejegyzés a blogon. Link a BIO- ban, az adatlapomnál. #mik #ikozosseg #strongwomen..."

Átkanyarodva a fotózásra: csak hobbi, vagy komolyabb szinten is szeretnél foglalkozni vele, főleg azután, hogy díjnyertes mobilfotósnak mondhatod magad?

– Szerelemfotós, fotóművész vagyok. 16 éves koromban adott egy nagyon kedves ismerősöm a kezembe egy komoly, tükörreflexes gépet. Azóta én és a gépem elválaszthatatlanok vagyunk. Felépülésem után kizárólag főállású fotósként szeretnék érvényesülni.

Hogy jött az ötlet, hogy jelentkezz a Huawei pályázatára? Mi vonzott benne?

– Unatkoztam a kórteremben. Éppen kemoterápiás kezelést kaptam és aznap érkezett meg postán a frissen vásárolt hosszú fru-fru-s parókám. Lőttem egy képet magamnak a telefonommal, és elindultam vele a versenyen.

Az olaszországi NATGEO-s expedíció vonzott a nyeremények közül a leginkább. Azt, hogy megnyerem álmomban nem gondoltam volna. Főleg úgy, hogy a díj kizárólag a zsűri szakmai megítélésén múlott.

Evidesnek tűnt számodra a fotó témája? Miért éppen a leukémia elleni harcot választottad?

– Egy betegtársnőmet szerettem volna megörökíteni, de ő elutasította, mivel nem szerette volna felvállalni a nyilvánosságot. Ha be vagy zárva egy ingerszegény közegbe hetekig, hónapokig mégis kit, mit tudnál fotózni? Így maradtam a fotós és az alany is egyszemélyben.

Hogyan jellemeznéd a képedet? Szerinted mi fogta meg a zsűrit benne?

– Fogalmam sincs. Talán a tekintetem.

Kifejezetten szerettem volna, ha látják rajtam: egy életerős, harcos nő vagyok, aki nem szomorkodik kopaszon a kamerába, szánalmat és együttérzést követelve mert köszönöm, de az nem én vagyok. Nincs betegségtudatom és imádok élni.

A fődíjjal egy olaszországi fotósutazást is nyertél, ráadásul a National Geographic magazinban is megjelenik majd a képed. Melyik a nagyobb ajándék számodra?

– Az olaszországi út. Folyékonyan beszélem a nyelvet, és mindenem Olaszország. Hatalmas lehetőség lesz például a helyi idős kézműves asszonyokkal beszélgetni az életükről, és közben megörökíteni a portréjukat az utókor számára.

A kabala maszk ? #mik #ikozosseg #newhair #huaweinextimage #granprixaward

1,150 kedvelés, 14 hozzászólás - Pávó Réka (@rekapavo) Instagram-hozzászólása: "A kabala maszk ? #mik #ikozosseg #newhair #huaweinextimage #granprixaward"

Most már az egész ország ismerheti a nevedet a sikered miatt, de egyébként is rengetegen követnek a közösségi médiában. Mennyit számít neked az ismertség, és mire szeretnéd felhasználni? Persze csakis jó értelemben...

– Sosem érdekelt az, hogy népszerű legyen. Nekem bőven elég a szeretteim és a barátaim szeretete. Nem vagyok like-vadász és nem gyűjtöm a követőket sem. Az ismertségemet, ha lehet így mondani jótékony célokra szeretném felhasználni. A blogom fő missziója az, hogy minél több emberhez eljuttassam a véradás és az őssejt-donorkodás fontosságát, mely életmentő lehetőséget jelent minden egyes vérképző betegségben szenvedő ember számára.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés

Bicikligumiból övet, teherautó-abroncsból aranyat érő port készít két magyar vállalkozás

Szabó László és Vékony Miklós vállalkozása is azon dolgozik, hogy újrahasznosítsák a gumiabroncsokat, és megoldásukkal bevezessék azt a körforgásos gazdaság szemléletébe.

Link másolása

hirdetés

A Deutsche Welle magyar szerkesztőségének riportjában mutattak be két magyar vállalkozást, akik a gumiabroncsok újrahasznosítására találtak ki egy-egy új megoldást.

A videó egyik főszereplője Szabó László, aki bicikligumikból készít dizájntermékeket.

Övet, pénztárcát, sőt bicikliláncból még kulcstartót is csinált. Munkájuk során évente több ezer abroncsnak adnak új formát, és a maradék gumikat is újrahasznosítják. Vevőik pedig a világ minden tájáról keresik a termékeiket.

A riportban bemutattak egy eljárást is, amelyet Vékony Miklós és csapata fejlesztett ki Tiszalökön. A kísérleteik arról szólnak, hogyan tudnak magas nyomású víz segítségével szétrobbantani gumiabroncsokat. Ezt a folyamatot szeretnék egyre hatékonyabbá és mobillá tenni, miközben az eljárás maga igyekszik minden ponton környezetbarát maradni.

A Deutsche Welle riportja:

# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés

Egy bajba került majomról készült a világ idei legviccesebb természetfotója

A verseny döntőjébe a magyar Kránitz Roland két képe is bejutott.

Link másolása

hirdetés

A brit BBC One tévécsatornán hirdették ki kedd este a legviccesebb természetfotókat kereső Comedy Wildlife Photography Awards verseny eredményét – írja a Sokszínű vidék.

Az idén hetedik alkalommal kiírt pályázatra több ezer nevezés érkezett, volt köztük például kuncogó fóka, zsiráfon lovagló majom és nevető kígyó is.

A magyar vonatkozást pedig az adta, hogy a tavalyi közönségdíjas, Kránitz Roland ezúttal két, ürgékről készült fotójával is döntőbe jutott, így esélyes volt a végső győzelemre.

Ez volt az említett két kép:

Fotó: Kránitz Roland

Fotó: Kránitz Roland

hirdetés

Végül most nem sikerült a bravúr, de az is nagyon szép eredmény, hogy felkerültek a fotók a szűkített listára. A versenyt idén Ken Jensen nyerte egy bajba került majmot ábrázoló fotóval, ami itt látható:

Fotó: Ken Jensen

A fényképész szerint állat arckifejezése valójában agressziót közvetít, a pillanatképen azonban úgy tűnik, mintha fájdalmai lennének.

Az összes idei díjazottat ezen a linken lehet böngészni.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés

150 autó, napi 4500 megrendelés 75 településen – mi a Kifli sikerének titka?

A cseh cég alig két év alatt olyan fejlődést és növekedést tudott felmutatni, amit csak kevesen.

Link másolása

hirdetés

2019. december 15-én lesz két éve, hogy belépett a magyar piacra a nálunk Kiflire keresztelt, cseh anyavállalattal rendelkező cég. Akkor még 10 autóból állt a flottájuk, és mindössze párszáz címre szállítottak. Mára 150 autójuk napi 4500 megrendelést teljesít, és 75 településen vannak jelen.

De miért más ez a cég, mint a többi? Mi a Kifli titka? Vásárlói oldalról közelítettük meg a kérdést.

Emlékszem az első találkozásomra egy Kifli hirdetéssel. Valami ilyesmit gondoltam akkor: “Egy újabb cég, ami leírva jónak tűnik, amit akár ki is tudnék használni, de úgyse lesznek ezek sem jobbak a többinél.” Az előítéletességem pedig abból fakadt, hogy az összes házhozszállítós céggel volt már dolgom, és mindegyikben csalódtam. Sok esetben küldtek hozzám sérült, romlott árut, és ha éppen nem volt az, amit rendeltem, teljesen random helyettesítő termékekkel küldték ki a futárt, akivel aztán lehetett jókat vitatkozni, hogy miért nem fogadom el a spagetti helyett a pennét, vagy a kedvenc jeges teám helyett a sajátmárkásat… Ha egyáltalán időre odaért hozzám, vagy hajlandó volt feljönni az ötödikre...

A Kifli első ránézésre nem tud sokkal többet, mint a konkurens márkák: online bevásárlást kínálnak egyszerűen, nagyjából olyan kínálattal, amit egy szupermarketben talál az ember.

De ha megnézzük közelebbről, könnyen rájövünk, hogy egy átlagos élelmiszerüzletnél azért jóval bővebb kínálattal rendelkeznek. Ha pedig megtapasztaljuk a velük való vásárlás élményét, nehéz lesz szabadulni tőlük, vagy másra váltani.

A marketingszöveg helyett elmondom, hogy én mit tapasztaltam. Én, aki magánemberként, lassan másfél éve vásárolok tőlük.

Én, aki a normál boltba járásomat abszolút megszüntettem miattuk. Én, aki azonnal váltottam prémiumra, mert meg vagyok győződve róla, hogy náluk éri meg a legjobban VIP-nak lenni.

hirdetés

A Kifli előnyei egy mezei vásárló szemszögéből

Az online felület jól használható. Mindenhez van kép, megfelelő leírás. Nagyon sok termék van, és nagyon sok olyan tétel, ami csak gourmet- vagy bioboltokban lenne fellelhető.

Mindig van egy csomó izgalmas újdonság, és sokszor jár ajándék is a vásárláshoz. És vannak kategóriák, amikben kifejezetten élvezet válogatni.

Az olcsóbban elhozható, szavidős áruk, vagy az újdonságok, esetleg a csak náluk fellelhető Marks & Spencer termékek engem például mindig kattintásra csábítanak.

Bizonyos termékek talán drágábbak, mint a sarki boltban, de a különbség nem számottevő, és itt valóban friss és minőségi portékát kap az ember. Ez húsoknál, zöldségeknél és gyümölcsöknél nagyon nem mindegy.

Ha pedig valami nem stimmel, nem megfelelő állapotú, pár kattintással vissza lehet igényelni az árát, és nem fog veled egy morcos ügyintéző sem vitatkozni miatta.

A kiszállítási idősávokat is jobban oldották meg, mint a konkurencia. Nem fél napokat várod otthon a futárt, hanem csak egy adott órán belül kell otthon lenned. Sőt! Ha előfizetsz prémiumra, akkor 15 perces idősávok közül választhatsz. És ha délután 4-ig leadod a rendelésed, garantálják, hogy még aznap meg is kapod. Na ezért vagyok én is prémiumos!

Az ügyfélszolgálatosok és futárok kedvessége is meglepő. Köszönnek, mosolyognak, normális hangon kommunikálnak veled, készséggel oda teszik-viszik a szatyrot, ahova kéred. Én más cégnél ezt az állandó korrekt és kedves hozzáállást még nem tapasztaltam!

És bár a Kifli egy cseh anyacéghez tartozik, mindig az adott országhoz igazodnak. Így Magyarországon is rengeteg helyi márkával és gazdasággal állnak kapcsolatban. Mondok pár példát.

A ráckeresztúri Martontej finomságai például a személyes kedvenceim. A Martontej Kft. közel 1000 állatot számláló Holstein-fríz marhaállománya első osztályú tejet termel, köszönhetően a monodietikus, GMO-mentes takarmányozásnak. A takarmány 80%-át maguk termelik és állítják elő. Sajátosságuk, hogy a növénytermesztéstől az állattenyésztésig, a feldolgozástól a termék boltokba juttatásáig mindent saját kézben tartanak. A Martontej alapelve a termékek gyártásánál, hogy mesterséges adalékanyag, színezék és ízesítőanyag-mentesek legyenek, ezáltal kizárólag gondosan tesztelt és bevizsgált összetevők kerülhetnek termékeikbe. Mennyivel jobb ilyen tejet és joghurtot rendelni nap mint nap, ugye?

De ha a gyümölcsök vagy zöldségek között keresgélünk, akkor is rengeteg magyar terméket találunk, és ez jól láthatóan megjelenik a leírásokban is. Csak hogy egy szezonális példánál maradjak, sütőtököt venni például iszonyat nagy lutri. De nem a Kiflinél! A tök az Ortofrutta névre hallgató magyar cégtől érkezik, és sütés után minden darab édes és krémes! (Saját tapasztalat!)

Ráadásul az oldalon az alapanyagok mellett találunk recepteket is, így azonnal össze is dobhatunk egy bevásárlólistát egy jó sütőtök krémleveshez.

Ha tojást szeretnénk, könnyedén találunk náluk szabadtartású tyúkoktól származót. Ha friss húsra vagyunk, ott vannak például a Pro-Duck termékei. Ez is egy magyar cég, aminek a fő profilja a prémium minőségű hízott kacsa és liba húsok.

Nekem fontos, hogy minőségi alkoholt is be tudok tőlük szerezni. Mióta a Kifliről rendelek, nem is nagyon járok más borboltba vagy alkoholszaküzletbe.

És hogy ide is konkrét példát hozzak, a jóáras bor éppúgy a raktárkészlet részét képezi, mint a magasabb kategóriás. Frittmannból például van Cserszegi Fűszeres, ami 1300 forintba kerül, de elérhető a Gold Ezerjó pezsgőjük is, ami 5000 forintba kerül, és szerintem maximálisan meg is éri az árát.

Érzem, hogy fontos vagyok

Sok helyen találkozik hasonló mottóval az ember, csak aztán ez a valóságot nem tükrözi. A Kifli számára tényleg fontos a vevő és az ő véleménye, és ezt pár hónap alatt meg is tapasztalja az ember.

Mivel ez a cég fejlődni szeretne, és meg szeretné változtatni a házhoz szállítás piacát, ezért tényleg fontos nekik az, hogy te mit rendelsz, mivel vagy elégedett és mivel nem, és hogy mire vágysz még.

Nem gyűlölnek azért, ha elmondod a véleményedet, kritikádat, javaslatodat, hanem kifejezetten örülnek neki, és tanulni próbálnak belőle, fejlődni általa.

Számos kérdőívet töltöttem ki nekik én is mezei vásárlóként, majd pár hónap múlva tapasztaltam a változást, amit a beérkező válaszok alapján eszközöltek. Így lett például egyre szélesebb a pékáruk palettája, vagy a jó boroké.

Szóval a Kifli könnyedén válik a hétköznapok szerves részévé, és a bevásárlással, étkezéssel kapcsolatos stresszes helyzeteket üti ki.

Két év alatt olyan fejlődést és növekedést tudtak felmutatni, amit kevesen. A jövőjük pedig elég fényes, mert a visszajelzések alapján az emberek szívesen fizetik meg a minőséget, a gyorsaságot és a kiemelten pozitív élményt hagyó kommunikációt.

Te fizetnél azért egy kicsivel többet, hogy a bevásárlás ilyen élmény legyen? Akkor ajánlom a Kiflit!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés

Bejárta a világot és még Új-Zélandon is szüretelt Homoky Dorka negyedik generációs borász

Szülei, nagyszülei, dédszülei is a szőlőnek és a bornak szentelték az életüket, ám nem sokon múlt, hogy Dorka ne folytassa a családi hagyományokat.
Tomka Tivadar - szmo.hu
2021. november 22.


Link másolása

hirdetés

Homoky Dorka szülei, nagyszülei, dédszülei is a szőlőnek és a bornak szentelték az életüket. Dorka bejárta a világot, kezdetben filmelméletet és filozófiát tanult, és nem sokon múlt, hogy ne folytassa a családi hagyományokat.

– Miért nem azonnal lettél borász?

– Alapvetően, mert számomra mindig természetes volt, hogy a családom ezzel foglalkozik. Eszembe sem jutott eleinte, magamnak kellett végigjárni az utat, eltávolodni a famíliától, hogy újra érdekes legyen a számomra és más aspektusból közelítsek a birtokhoz, tudatosabb legyek és hasznos tapasztalatokat szerezzek másutt. Más szemmel nézni arra, mi van Tokajban és mit lehet másképp csinálni, mint eddig. Amíg távol voltam, addig a bölcsészkarra jártam, ahol filmelméletet és filozófiát tanultam. Ha már beszéltem a szemléletről, a kisfilmek készítése a gasztronómiáról, borászatról, szőlőről az egyetemi évek alatt is szerves része volt az életemnek.

– Amikor visszatértél a családhoz, szüleid mit szóltak mindehhez?

– Természetesen nagyon örültek, mert éppen azon gondolkodtak, hogy mi lesz a birtokkal, ha a hagyomány megszakad. Eladják? Megtartsák? Amikor hazatértem, mindez egy csapásra megoldódott. Soha nem tették kötelezővé sem nekem, sem a húgomnak, hogy ezzel kell foglalkoznunk, mi dönthettük el, hogy mi érdekel bennünket. Gyermekkoromban besegítettünk a szüretelésbe, ám akkor sem határozták meg, mikor és mennyit dolgozzunk.

hirdetés
A visszatérésemet követően kezdetben édesapám adott néhány parcellát, és azzal indított utamra, hogy gondozzam a szőlőt, készüljön el a bor, aztán legyen értékesítve.

Csupán ennyi volt a kérés... Miután jól debütáltam, egyre több területet adott át nekem évről-évre, tehát a bizalom a részéről töretlen volt már akkor is. Egyébként itt hadd jegyezzem meg, hogy kevés a jó generációváltás a borászoknál, magunkról elmondhatom, ez sikeresen megtörtént.

– Laikusként kérdezem: mit jelent a natúr bor kifejezés?

– Ha egy mondattal kellene válaszolnom, akkor azt mondom, semmit nem veszünk el belőle és semmit sem teszünk hozzá. Organikus a művelés, és minden természetes, ami a pincében van. Sokat tanultam a családtól, de szakmailag én is folyamatosan képeztem magam, így kerültem fél évre Lyonba is egy Erasmus-ösztöndíjjal, ott szőlészet és borászat szakra jártam.

Számtalan kóstoláson vettem részt, és figyeltem, mik az újdonságok a világban. 2019-ben még Új-Zélandon is voltam egy szüreten. Idehaza is megismertem sok borászt.

Mindezek olyan élményeket adtak, amiket most a családi borászatunkba integrálhatok.

– Mik a közeli és távoli integrációs terveid?

– A közeljövőben Balogh Leventével, a Szentkirályi Magyarország elnök-tulajdonosával közösen, aki befektetésével támogat, - megkezdjük Tállyán a borászat kiépítését, újítását, fejlesztését. A legfontosabb, hogy az ott élő embereknek lehetőséget adjunk, legyen miért ott maradni, és hogy szakképzett munkaerőt képezzünk.

Ha hosszú távra tekintek előre, akkor Tokaj formálása a célom, arculat, kommunikáció és infrastruktúra szinten is. Lassan haladnak a fejlesztések, ami a borászoknak is nehézséget jelent. A másik, hogy a vásárlóknak ne csak az édes borok, hanem a száraz borok is eszükbe jussanak, ha meghallják a település nevét.

Egyébként egyre nagyobb az igény világszinten a natúr borok iránt.

– A nap minden percében dolgozol?

– Nem unatkozom. Főleg az őszi időszakban, mert akkor a hétvégéim is foglaltak. Rengeteg kóstolót tartunk több borászattal közösen. Kitaláltunk egy eseménysorozatot is programokkal teletűzdelve, amelynek Zsendülés a neve. Szeretnénk felpezsdíteni az itteni mindennapokat az itt lakók és a turisták számára is.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: