Megkóstoltuk Széll Tamás piacos gulyáslevesét, és dobtunk egy hátast

Erről beszél az egész város: Európa legjobb séfje megnyitotta a belvárosi piacon lévő éttermét.

Link másolása

Nem szoktuk az elsők között lerohanni a legtrendibb helyeket, mert egymilliárdan vannak, mindenki kapkod, nem érnek rá odafigyelni az emberre, és a kaja minősége sem olyan, ha úszik a konyha, vagy jobb esetben rohadt sokat kell várni.

Széll Tamásék Stand 25 elnevezésű piaci étkezdéje esetében nem tartottunk attól, hogy elvesztik a fonalat egy körülbelül 25 férőhelyes vendégtér felett, úgyhogy az első fecskékkel együtt rohantuk meg a helyet.DSC_3808

Ez a piac talán legnagyobb székszámmal operáló helye, a méretét mégis az aranyos szóval illetném. Sikerült úgy lefotóznom, mintha nagy lenne, de nyilván nem az, és ettől még izgalmasabb a dolog. A plexi mögött, ami elválasztja a konyeszt a dühöngőtől, ott sertepertél egy vízi hulla nyugalmával maga a mester.

A legendás rakott krumplija már annyira szét lett hájpolva, hogy inkább rábíztuk magunkat Tamásra, majd ő tudja, mi a jó.

Elsőként egy rehab nevű gyógynövényszörp érkezett, úgyhogy tényleg tudta.DSC_3812

A gulyás

Valami olyasmit vártam ettől a gulyástól, hogy egy jó gulyás lesz, és direkt semmi több. Nem lesz benne koriander vagy görögszéna, hogy megcsavarja a kontentet, nem a maradék pörkölt és a húsleves édes násza lesz, mint a jó öreg menzákon, és marhából készül, nem polipból, vagy üstökös makákóból. Bejött. Szép, sűrű gulyás, ahogy kell, amennyi kell, egy háromfogásos menü elejére.

Egy kis csavar azért jutott bele, egy kis rászórt szárzellerrel + egy meglepi, de ne lőjünk le minden poént, nem lesz idegen a megszokott íztől, viszont ettől fog emlékeidben is tovább élni. Bocuse ide vagy oda, mind tudtuk, hogy jó lesz, és jó lett.DSC_3828DSC_3841

A mangalica pástétom savanyított hagymával

Ez is egy egyszerű klasszikus, egy kis rafkóval megáldva. A zöldségek érdekes kiegészítői az alapvetően "kenyérre kened és eszed" fogásnak.

A gulyásból sem sikerült még felocsúdni, és már jött is a következő kulináris bal horog. Ha minden fokhagyma ilyen finom lenne, én is lennék fokhagyma.DSC_3821

A vaddisznó-pofapörkölt

Itt jöhetnének a gasztrollok azzal, hogy: három darab hús meg 4 darab galuska? Jepp, de izmos darabok, bő szaftban, és majd akkor legyen nagy a szád ha megetted szépen haver. A pofának van egy jellegzetes zsírossága, ezt jobb ha tudod, ha még nem kóstoltad, sokan nem kedvelik ezért. A pörköltszaftnál is a gulyás gondolatmenete játszik, nem tudom kacifántosabban elmagyarázni. Itt is van egy leheletnyi meglepi az étel tetején, és férfiasan bevallom, nem jöttem rá mi az, elmondták, elfelejtettem, nem kérdeztem meg, mert nem érdekelt, csak átadtam magam a vaddisznópofának.

Csak mi voltunk ott abban az egy percben, én és a pörkölt.

A zajok eltompultak, az ízek kikristályosodtak, a világ beleült a tányérba. A hatalmas, puha galuskákkal úgy töröltem fel az utolsó szafttócsákat, mint ha az utolsó vacsorám előtt ülnék. Széll Tamás pörköltje egy gasztronómiai bekábszizás.DSC_3858

A pisztráng, a káposzta és a dió

Na itt vannak a csavarok kérem. Ez az az étel a menüsoron, amit a nagymamád talán nem dobált az asztalra. Itt három összetevő találkozik, és sosem gondoltad volna mennyire imádják egymást.

Ezt a hármat össze kell komponálnunk minden villára - nincs mese - új világokat fog előttünk nyitni.DSC_3873

A somló és a gesztenyepüré

Áh... Az első kanál után elejtettem egy "baszki"-t, Adrival hümmögtünk pár percig, majd szomorúan konstatáltuk, hogy mégsem lehet mindent megoldani otthon. Az elemzőreceptoraim megfulladtak a krémekben, annyira maradt erőm a nagy meghatottságban, hogy megállapítsam: eddig még nem ettem jó gesztenyepürét, és eddig még nem ettem jó somlóit.

DSC_3881DSC_3886Talán sokan sznobnak tekinthetik a helyet, mert nem olcsó, meg Széll Tomi és még Belvárosi piac is, de az az öt rugó ilyen kaliberű három fogásért egy befektetés egy földöntúli élménybe. Ezért is volt nehéz megírni ezt a cikket úgy, hogy ne ömöljön belőle a nyál, de kiemeljem, hogy mindenkinek egyszer meg kell kóstolnia, amit itt Tomiék csinálnak. A legszebb kifejezés talán a tökéletes koszt.

Imádtuk minden percét az itt töltött időnek, az első italtól az utolsó kávéig.

Asztalfoglalás nélkül számítsunk arra, hogy várakoznunk kell, de azalatt is sasolhatjuk Európa legjobb séfjét, ahogy ugyanolyan haláli nyugalommal nyomja le a déli tömeget, mint ahogy letörli maga után az asztalt.DSC_3892

Címlapról ajánljuk

4 fantasztikus hely, ahol egyszerűen imádunk reggelizni
A kiadós reggelire könnyű rászokni. Főleg ha az ember olyan helyet talál, ahol közben nyugodtan intézheti a dolgát, és hangolhatja rá magát a napra.

Link másolása

Volt egy projektem. Le akartam tesztelni a város legmenőbb reggeliző helyeit, de elég gyorsan rá kellett jönnöm, hogy a lehetetlenre vállalkozom: Ebben a városban ugyanis annyi, de annyi klassz reggelizőhely van, hogy szinte lehetetlen korrekt és szuperfriss listát készíteni róluk (kivéve ha az ember napi háromszor reggelizik egy hónapon át)... Így inkább csak hátradőltem és élveztem azokat, amik szembejöttek velem.

Ez a lista most egyszerűen csak négy szuper helyet tartalmaz, ami egy rohangálós, folyton laptopon dolgozó, későn reggeliző nő rutinjához igazodik.

Írjátok meg, hogy ti hova jártok! Hátha még egyszer nekiveselkedem majd...

Pesten:

Spíler

Király utca 13

Reggeli: 8:30-11:30

A bulinegyed napközben sem halott, de azért szerencsére jóval kevesebben randalíroznak ilyenkor, mint éjjel.  A Spíler hangulatát nagyon szeretem, és így világosban jobban ki is lehet élvezni, például egy jó reggeli mellett.

Van itt minden, ami csak felmerülhet az emberben ha a reggelire gondol: Angol serpenyős 1980-ért vagy waffel 1320-ért, és nem egy szimpla, rohanós kávézóélményt kapunk mellé, hanem egy bohó és trendi étterem kiszolgálását, ami mellet szépen neki is lehet látni az e-mailekre válaszolgatásnak.

De randiszituációnak is tudom ajánlani. Reggelizni hívni valakit szerintem kifejezetten rendhagyó ötlet.

Budán:

Cafe Five Szépvölgyi

Szépvölgyi út 7.

Reggeli: 7:30-11:30

Ha Budán járok, a Cafe Five-ra esik a választásom. Kiadós, friss, finom minden, és meglepően olcsó. Szeretem, hogy igazi "gyorsan bekapok valamit és már rohanok is" hangulata van, de a hátsó falnál található kanapén sikerült már kicsit hosszabban is ejtőzni.

Itt az angol reggeli csak 990, de én a bundáskenyér rabja vagyok, amit kézműves sajttal és tejföllel szervíroznak. Van frissen facsart narancs és bitangjó kávé is. (Olyan espresso gépük van, amelyen az eltérő kávékhoz személyes beállításokat rendeltek, és olyan őrlőik, amelyek figyelik a hőmérsékletet, a páratartalmat, ezzel is segítve a tökéletes beállítást, és a tökéletes kávé elkészültét.)

A személyzet kedves és gyors. Mi kellhet még?

Egész nap:

BITE bakery café

Király utca 59. és Oktogon

Nyitvatartás: 7:00-20:00 (vasárnap 8:00-20:00)

A BITE az egyik kedvenc helyem, ha ennék egy kis glutént a nap bármely szakában. Nem kifejezetten reggeliző, mégis tökéletesen megfelel arra a célra is... meg ebédre, vacsorára, tízóraira, uzsonnára...

Nem magyaros és nem is hasonlít a többi pékséghez a kínálata, éppen ezért izgalmas, és baromi gyorsan függőséget okoz!

A kakaós csiga helyett itt olyan tekercs vagy roll van, amitől egy igazi édesszájúaknak könny szökik a szemébe. Nekem mégis inkább a hot dog feljavított verziója a kedvencem. Tökéletes tésztába van burkolva a minőségi kolbi, és ha olivás-sajtos mártogatót is kér hozzá az ember, az egekbe emel.

Vannak limitált finomságok is. Biztos, hogy erre a téli szezonra is kitalálnak majd valamit! (Tavaly egy pisztáciás panettone rabolta el a szívemet!)

Kedvenckém:

Solinfo Café & Tom Dixon Showroom

Wesselényi u. 6.

Nyitvatartás: 8:00-20:00

Érdekes, hogy bár ez a legszebb hely mind közül, a fotóimon ez baromira nem köszön vissza. Az a baj, hogy itt mindig elfelejtek fotózni, és csak vagyok, mint a befőtt. Túl jól érzem magam!

A Solinfo Café egy Tom Dixon Showroom is, ezét olyan pöpec a design. Szóval ami itt megtetszik neked, az később akár a nappalid vagy a szobád dísze és központi bútora is lehet.

Persze szerintem a legtöbben nem széket venni térnek be, sokkal inkább ez a "kényelmes és kellemes iroda" hangulat vonzza be az arra járókat. Itt lehet a legkomfortosabban laptopozgatni, és ezt nem csak én mondom, elég csak a nap bármely szakában körbenézni.

Eredeti olasz kávét lehet kapni (Caffé Vergnano) és egész nap elérhetőek a különböző reggelifélék (meg saláták meg sütik).

Itt ettem életem legfinomabb bundáskenyerét (gondolom lassan sejtitek, hogy ez a legkedvesebb reggelifélém), és hogy mindössze 690 forintba fájt sajttal és kis zöldségel együtt, az csak hab a tortán.

Velő, kijevi és tökéletes rizses hús - Csopakig mentük a Szomszéd főztjéért
A Szomszéd kertje Csopakon a legzöldebb! Zseniális éttermet találtunk a Balaton partján.

Link másolása

Biztos mondtam már, de nekem az őszi Balaton az igazi. Kellemes idő, színek és nyugalom a köbön, miközben körbevesz a természet. Annyi mindent lehet ilyenkor csinálni, amihez a nyári kánikulában nem mindig van kedve az embernek. És miközben bebarangoljuk a hegyeket, völgyeket, bitang jókat lehet enni és inni. Egyre jobbakat!

Lassan, de biztosan haladnak a partmenti helyek az egész éves nyitvatartás irányába, és olyan új szereplők tűnnek fel, akik miatt valóban érdemes egy utazást szervezni a környékre ősszel, vagy akár télen is.

Az egyik ilyen friss gyöngyszem a Szomszéd Kertje, ami már első ránézésre izgalmas hely. Benne van a falusi kocsma életérzés, de annál sokkal több, annál sokkal varázslatosabb.

A tulajdonos, Tóth Attila Wes Andersont szerette volna megidézni. Szerintünk sikerült.

De mit ér a trendi külső, ha nem ad annyit az étel, hogy még másnap is beszéljünk róla... Hát a Szomszéd kertjének séfje, Bajkai Gábor úgy főz, hogy mi hirtelen annyi mindent mondtunk volna, hogy nem találtuk a szavakat.

Nézzétek csak:

A hely nagy erőssége, hogy nem izzadtságszagú. A legegyszerűbb ételt is eléd rakják anélkül, hogy erőlködés és millió újragondolt elem lenne a tálon. A velős pirítós például szimplán egy karéj vastag kenyérszelet, irdatlanul megpakolva belsőséggel. Ha eddig nem mertél ilyet kóstolni, itt ugorj először fejest az élvezetbe!

És ha az előétel után még fér bármi az emberbe, akkor szerencséje van, mert a folytatás is figyelemreméltó.

Ezen a ponton meg kell említenem, hogy tényleg derék adagok vannak, és az árakra se lehet panasz. A "baconbe göngyölt szerelem" például 2800 forintba fáj, és egy olyan burgert takar, ami szinte lemászik a tányérról. A sajttal töltött és baconbe tekert hús mellett a zöldségeket sem spórolták ki belőle, és az uncsi jégsaláta helyett például fodros kel emeli a tétet.

De az egyszerű rizses hús vagy a kijevi is izgalmas tálalást kap, miközben az ízek hozzák azt az egyszerű nagyszerűséget, amire ilyen ételeknél vágyunk.

És van sok mentes finomság, így a vegán sem marad éhen. Jah, és a csokitorta! Na azt szintén nem szabad kihagyni!

A Szomszéd kertje sok fővárosi éttermet kenterbe ver, és a környezete is jobb hatással van a lelkünkre, mint a nyüzsgő belvárosé. Ha tehetitek, válasszátok a Balatont ezekben a nyugalmasabb hónapokban. Minden szempontból üdítő változatosságban lesz részetek!
Csopak
Kossuth Lajos utca 97
(30) 769 0528
Nyitvatartás:
Hétfő: 12-22
Kedd- Szerda: zárva
Csütörtöktől Vasárnapig: 12-23

RÓKALAND
Töltött, nutellás, tejbegrízes – a legfinomabb kürtőskalácsokat kóstoltuk az idei fesztiválon
Már a látványuktól is összefut a nyál a szánkban. Te melyiket kóstolnád meg?

Link másolása

Ott voltunk az idei Kürtőskalács Fesztiválon, ahol a legérdekesebb és legfinomabb verzióit kóstoltuk meg ennek a közkedvelt édességnek.

Volt például olyan, amit tejbegrízzel töltöttek meg, de az egyik kedvencünk a Kürtős Csapágy lett, ami egy igazán extra és nyálcsorgató finomság.

"Van barnamedvénk és farkasunk is" – egy őszi délután a Budakeszi Vadasparkban
Használjátok ki ezeket a szép őszi napokat, és irány a Vadaspark. Rókákkal, medvékkel, de még dinoszauruszokkal is találkozhattok!

Link másolása

Kétség sem fér hozzá, hogy az állatkerteket inkább a gyerekes családoknak találták ki... de két infantilis felnőtt is jól szórakozhat ott.

Nem hiszitek? Nézzétek meg a mi kirándulásunkról készült videót, és ha tehetitek, húzzatok ti is túrabakancsot, és irány a természet!

Budakeszi Vadaspark

Nyitva tartás:

Hétköznap: 9:00 - 15:30 (A vadaspark területét 16:30-ig kell elhagyni.)

Hétvégén és ünnepnapokon:  9:00 - 16:00 (A vadaspark területét 17:00-ig kell elhagyni.)