?> /sikersztorik/anyosa-kertjeben-futotta-le-a-maratont-a-pecsi-adjunktus/ Anyósa kertjében futotta le a maratont a pécsi adjunktus | szmo.hu
hirdetés

SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés

Anyósa kertjében futotta le a maratont a pécsi adjunktus

Dr. Cselik Bence 527 darab 80 méteres kört tett meg.

Link másolása

hirdetés

Cselik Bence a Pécsi Tudományegyetem Egészégügyi karán tart békeidőben előadásokat a sport jótékony hatásairól, így nem olyan meglepő, hogy egy videóban demonstrálta, milyen fontos a bezártság ellenére is a rendszeres sport. Anyósa és apósa kertjében futotta le a maratoni távot, amelyről a bama.hu-nak mesélt.

A férfit eredetileg egy barátja hívta ki egy vécépapírral dekázgatós kihívásra, ő azonban inkább emelte a tétet: eltervezte, hogy lefutja a maratont a kertben. A férfinak nem ez volt az első ilyen jellegű megmérettetése, hiszen teljesítette már az Ironmant, az viszont szinte biztos, hogy ő az első Magyarországon, aki karanténban futja le a távot.

Mivel családjával egy 54 négyzetméteres panelházban lakik, ezért anyósától kérte "kölcsön" a pályát, aki annyit mondott, hogy ha a veteményeseit kikerüli, akkor áldását adja.

A kertben 80 méteres egy kör, Cselik pedig kiszámolta, hogy mindezt 527-szer kell majd lefutnia ahhoz, hogy a több mint 42 kilométeres maratoni távot teljesítse.

A "versenyen" volt minden, amit csak egy valamirevaló futóversenyen elvárhat az ember: a kör végén frissítőpont várta, és rajtszáma is volt a férfinak, sőt, a célban érmet és egy magyar zászlót is kapott a családjától.

hirdetés

A 42195 métert 4 óra 43 perc alatt teljesítette, amelyet fizikailag jól bírt, csak az ízületei fájtak, és a füvet is kikoptatta kissé az udvarban az az 527 kör. Elmondása szerint az is nagy nehézségeket okozott, hogy fejben tartsa, hol tart, amelyet először krétával jelölt, majd átállt a fejben számolásra. A holtpont viszont akkor jött el, amikor a család kiült a teraszra ebédelni, és a férfi orrát megcsapta a csirkepaprikás illata.

Cselik futásával az egészségügyi dolgozók iránt szerette volna kifejezni tiszteletét, és egyúttal kihívja a többi futót, hogy ők is vállalkozzanak egy kis karanténfutásra.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés

Speciális felszereléssel és kétmillió forinttal segíti a női kardcsapat felkészülését a Takarékbank

A magyar sport elkötelezett támogatójaként állnak a női kardcsapat mellé, amely korábban még sohasem jutott ki olimpiára.

Link másolása

hirdetés

A Takarékbank fontos feladatának tartja a magyar sport, különösen a fiatal tehetségek és az utánpótlás-nevelés támogatását, ami fontos eleme a társadalmi felelősségvállalási programjának. Az ügyfelek is elvárják ezt, egy tavaly végzett közvéleménykutatás szerint alapkövetelménynek tartják, hogy egy hitelintézet támogassa a magyar sportot, a tehetséggondozás és az utánpótlás-nevelés pedig az egyik leginkább preferált terület.

Ezért állt a Takarékbank a női kardcsapat mellé, amely korábban még sohasem jutott ki olimpiára. A válogatott tagjai, Battai Sugár Katinka, Katona Renáta, Márton Anna és Pusztai Liza márciusban harcolták ki a szereplést, és most együtt készülnek arra, hogy eredményesen képviseljék Magyarországot. A tehetséges fiatalok felkészülését speciális vívófelszerelésekkel és fejenként félmillió forinttal segíti a bank.
„Erős csapattal érkezünk”

„Óriási öröm, hogy végre azt mondhatjuk, kint vagyunk. Sok edzés van még előttünk, lesznek edzőtáboraink is, az utolsó 1-2 hétben pedig testileg és lelkileg is rápihenünk a versenyre. Ha mindenki kihozza magából a maximumot, nagyon erős csapattal érkezünk Japánba. Jól összekovácsolódtunk, és szeretjük egymást, ami különösen fontos egy ilyen csapatversenyen” – hangsúlyozták a fiatal sportolók.

„Japánban sok magyar megvív az eredményért, a sikeres magyar szereplésért. Biztatjuk ügyfeleinket, hogy drukkoljanak sportolóinknak, lélekben legyenek ott azokkal a honfitársainkkal, akik vállalták ezt a nem mindennapi megmérettetést” – mondta Vida József, a Takarékbank elnök-vezérigazgatója.

Különleges bankkártya nyárra a Takarékbanktól

Különleges, Visa Olimpiai Játékok Tokyo 2020 témájú bankkártyát bocsát ki a Takarékbank. A Magyarországon egyedülálló kártyán Japánhoz kapcsolódó témák jelennek meg. A vésett és dombornyomott betéti kártyákat lakossági és vállalati ügyfelek is igényelhetik. Az idei év egyik legfontosabb nemzetközi eseménye minden szempontból különleges. A tokiói világversenyt tavaly rendezték volna, de a világjárvány miatt el kellett halasztani, amire még nem volt példa. A sportolók rendkívüli körülmények között, szigorú egészségügyi intézkedések mellett kellett készülniük. A Takarékbank egy egyedi bankkártya kibocsátásával tiszteleg az esemény előtt. A Visa Olimpiai Játékok Tokyo 2020 témájú bankkártya már a nevében is különleges, hiszen a versenyt 2021-ben rendezik, de a szervezők mégis megtartották a tavalyi évszámot. A betéti kártyát új bankszámlához lehet igényelni, valamint meglévő kártya cseréjét is kérhetik az ügyfelek az ország legnagyobb bankfiókhálózatában, valamint online, a Takarék VideoBankban, illetve a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
hirdetés
SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés

A világon először Budapesten kap szobrot a Bitcoin alapítója

A szobor azért is nagyon különleges, mert az online fizetőeszköz megalkotója, Satoshi Nakamoto valójában ismeretlen. A szoborról az ötletgazdával, Györfi Andrással beszélgettünk.

Link másolása

hirdetés

Magyarországon készül a világ első olyan szobra, ami a Bitcoin alapítójának állít emléket. A kriptovaluta ismeretlen atyjának bronzszobra a budapesti Graphisoft Parkban kap helyet, a létrejöttét segítő közösség már az első látványterveket is megosztotta. Az absztrakt műalkotás részben közösségi finanszírozásból épül, a híre már terjed a külföldi médiában is.

Györfi András, a szobor ötletgazdája a Szeretlek Magyarországnak azt mondta a szobor kapcsán, hogy tulajdonképpen nem magának a Bitcoinnak van jelentősége, hanem inkább annak a technológiának, ami a Bitcoin rendszerét felépíti.

"A blokklánc-technológia az élet nagyon sok területén - az egészségügytől kezdve, a logisztikán át, segélyszállítmányok célba juttatásáig - jobb megoldást jelent. Egy olyan adatbázisról van szó, ami összehasonlíthatatlanul magasabb fokú biztonságot és védelmet ad, mint az eddigiek. Sokkal nehezebb manipulálni, sőt szinte lehetetlen. Pénzügyekben pedig a decentralizációt hozza el, tehát nincs szükség központi bankra, államra vagy cégre. Azt a tengernyi visszaélést, amit az elmúlt évszázadok során láttunk, mind kiküszöbölhetjük, mert közvetlen kapcsolatot teremt az interneten felhasználó és felhasználó között, mégis biztonságos. Ez az egész pedig a Bitcoin alapítójának érdeme. Nagyon sok értéket hozott és hoz a világba, ezért gondoltam, hogy megérdemel egy szobrot"

- fogalmazott Györfi András.

Az online fizetőeszköz megalkotóját Satoshi Nakamoto álnéven ismerjük. A valódi nevét ugyanakkor nem tudjuk, az arcát sem mutatta meg soha, sőt azt sem lehet tudni, férfi-e vagy nő. A szobor éppen ezért különleges módon készül el.

"A bronzból készült mellszobor egy kapucnis alakot ábrázol majd. A szobor egy általános emberi alak lesz, hiszen nem tudjuk, hogy Satoshi hogyan néz ki. Van egy általános mondás ezen a piacon, miszerint mi mindannyian Satoshi vagyunk. Éppen ezért a szobor arcát bronz-alumínium ötvözetből készítik el a szobrászok, felpolírozzák, így tükröződni fog. Így amikor odamész, ránézel, akkor a saját arcodat fogod látni"

- meséli a szobor ötletgazdája.

hirdetés

A szobrot Gergely Réka és Gilly Tamás készíti el. Már április óta dolgoznak az alkotáson, ami várhatóan néhány héten belül el is készül. Az alkotók most közzétették a Gergely Réka által készített látványtervet is.

Fotó forrása: Gergely Réka

Fotó forrása: Gergely Réka

Györfi András beszélt arról is, hogy bár Satoshiról pontosan nem tudjuk, ki volt, a munkatársai azonban ismertek, sőt magyar vonatkozása is van a Bitcoin történetének.

"Satoshinak volt egy Hanyecz László nevű munkatársa. Ő volt az, aki 10 ezer bitcoinért vett két pizzát. Illetve a másik vonatkozás Nick Szabo, akivel közvetlenül ugyan nem dolgozott együtt Satoshi, de nagyban alapozott az ő munkájára. Nick Szabo szülei pedig '56-os magyarok"

- meséli Györfi András.

Satoshi szobra a Grafisoft parkban, zöld környezetben kap majd helyet, ahová bárki szabadon ellátogathat és megnézheti.

Györfi András azt is megosztotta, a szoboravató várhatóan a nyáron lesz majd, de pontos időpont egyelőre még nincs.

A nonprofit alapon épülő szobrot a hazai kriptoközösség legfontosabb tagjai finanszírozták: a Györfi András által szerkesztett Kripto Akadémia mellett a MrCoin kriptopénzváltó két tagja, Debreczeni Raskó Gabriella és Debreczeni Barnabás, valamint Szilágyi Imre, a Blockchain Budapest konferencia szervezője és Kalocsai Kornél, a Blockchain Hungary szakmai szövetség alapítója is csatlakozott.

Az összefogást egy közösségi finanszírozási kampány tette teljessé, ennek során még további 27 szervezet és magánszemély járult hozzá a szobor felépüléséhez. Az így gyűjtött mintegy 3,1 millió forintból még egy nemzetközi imázsfilm is létrejöhet - igaz, a média már korábban felkapta a témát. A magyar szoborról cikkezett az entrepreneur.com, a Fox News és számos szakmai oldal is.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk

hirdetés
SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés

Ismét kimagasló magyar borsiker született Bordeaux-ban

A Challenge International du Vin nemzetközi borversenyen a Söptei Pincészet mindhárom, versenyben indított tételét éremmel jutalmazta a zsűri, egy arany és két ezüstérmet is hazahozhattak.

Link másolása

hirdetés

Ismét kimagasló magyar borsiker született Bordeaux-ban, a világ legrangosabb és legnagyobb múltra visszatekintő borminősítő eseményén, a Challenge International du Vin nemzetközi borversenyen. Május 26-án a Söptei Pincészet mindhárom, versenyben indított tételét éremmel jutalmazta a szakértő zsűri, mely eredmény elsőséget jelent a résztvevő 19 hazai borászat rangsorában is.

A franciaországi városban 1976 óta megrendezett idei bormustrán

27 ország 3569 tétele közül „Fehér, rozé, pezsgő, édes és széndioxiddal dúsított borok” kategóriában a csopaki Söptei Pincészet 2019-es “Hangulat” névre keresztelt száraz sárgamuskotálya aranyérmet, 2019-es “Varázslat” és 2015-ös “Illúzió” elnevezésű olaszrizlingjei pedig ezüstérmet nyertek.

A Challenge International du Vin 2021-es megmérettetésén az említett kategóriában további 14 magyar arany- és 9 ezüstérem született.

A Balatonfüred-Csopaki Történelmi Borvidéken immár több, mint 170 éves termelői hagyományokkal büszkélkedő Söptei családi pincészet nem először kap különleges elismerést a legjelentősebb francia borversenyen. 2020-ban “Varázslat” olaszrizlingjük ’18-as évjárata aranyat, 2017-ben az idén is díjazott “Hangulat” nevű száraz sárgamuskotályuk korábbi, ’15-ös évjárata ugyancsak aranyat, ’15-ös “Harmónia” nevű pinot blanc-chardonnay-szürkebarát házasításuk, valamint ’13-as kései szüretelésű sárgamuskotályuk ezüstöt hozott haza. 2011-ben két bronz, 2010-ben pedig egy ezüstéremmel díjazták boraikat.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk

hirdetés
SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés

Naponta 700 új autó gördül le a gyártósorról Esztergomban

Évfordulóhoz érkezett a hazai autógyártás: 30 éves a Magyar Suzuki. A jubileumon fény derült arra, hogy napjainkig hány autó készült összesen az esztergomi autógyárban és melyik a legnépszerűbb modell.

Link másolása

hirdetés

Jelentős évfordulóhoz érkezett a hazai autógyártás, és a Magyar Suzuki Zrt. 2021-ben. 30 éve, 1991 tavaszán, 50 év kihagyás után éledt újjá ugyanis a személygépjárműgyártás Magyarországon.

Ebben az évben alapította meg ugyanis a japán anyavállalat a magyar leánycégét Esztergomban, ahol a gyártás 1992-es beindítása óta mintegy 3,6 millió Suzuki készült, a termelés legnagyobb hányadát a közönségkedvenc Suzuki Vitara adta, amely évek óta tartja vezető helyét a legtöbb darabszámban eladott autómodellek magyar listáján.

Érdekesség: ha ennyi autót sorba állítanánk egymás után, az esztergomi Suzukitól elérnénk egészen a japán anyacég Hamamatsuban található üzeméig, sőt még a visszautat is megkezdhetnénk.

A Vitara és az S-Cross mellett olyan ikonikus modellek kerültek ki az esztergomi gyárból három évtizedes fennállása óta, mint a Swift 1992-es, 2005-ös és 2010-es szériája, a 2000-ben debütált Wagon R+, a 2003-as Ignis, a 2006-os SX4, illetve a 2008-as Splash. A vállalat a hazai piacon kívül világszerte 123 országban értékesíti a Suzuki modelleket.

„A Magyar Suzuki a kezdettől teljeskörű gyártási tevékenységet folytat Magyarországon, tehát az acéllemezek préselésétől, hegesztésétől kezdve, a gépjárművek összeszerelésén át, a festésig és a kész autók ellenőrzéséig az autógyártás összes folyamata Esztergomban történik.

1992-ben még 1000 gépjármű készült egy év alatt, ma átlagosan 700 autó gördül le a gyártósorról naponta. A termelés rendkívüli módon felgyorsult, amíg az első autó gyártása még 3 napig tartott, ma 85 másodpercenként gördül ki egy kész jármű a gyárkapun, ami 1 nap alatt készül el.

Az első generációs Swifteknél még minden folyamatot emberek végeztek a gyártás során, mindössze 4-6 robot segítette a munkát a hegesztőüzemben. Mára minden pontot gépek hegesztenek, az autók fényezését is robotok készítik. Lényegében minden új modellel fejlődik a gyártási technológia az üzemben.” - foglalta össze az elmúlt 30 év innovációs folyamatát Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Zrt. vállalati kommunikációs vezetője.

hirdetés
A kisautóval robbantak be a piacra

1992-ben kezdődött meg Esztergomban az ötajtós Suzuki Swiftek próbagyártása, majd az ország 35 pontján indult meg az értékesítés. Ez a kategória addig teljesen hiányzott az akkori gépkocsipiacról, ez volt a brand első globális stratégiai modellje: egyforma minőségben és felszereltségi változatokban gyártották egyidejűleg Japánban, Európában, Indiában és Kínában. 1993-ban megkezdődött négyajtós, 1.3 literes motorral ellátott Sedan változatának gyártása, 1994-ben pedig megindult az exporttevékenység is. 2005-ben megérkezett a második generációs Swift is, majd 2010-ben a harmadik generáció is. A Suzuki még magasabb szintre fejlesztette a Swift teljesítményét és megjelenését. Egy olyan változatot készített, amely minden tekintetben megfelelt az aktuális igényeknek. Az autó a maximális öt csillagot kapta az Euro NCAP töréstesztjén.

A modellt Esztergommal együtt világszerte hét üzemben gyártották, s több mint 100 országban és régióban forgalmazták. A Suzuki minden más modelljénél rövidebb idő alatt érte el az egymillió darabos értékesítést.

Közel egy évtizeddel az alapítás után jött az országban elsőként gyártott egyterű, a Wagon R+, amely a Swifthez képest egy teljesen más struktúrájú autó volt, így gyártás szempontjából is teljesen más működést igényelt. Onnantól kétfajta járművet kellett összeszerelni az addigi egy helyett egy gyártósoron minden variációban, sokkal több beszállító bevonásával. A gyártás 2000 januárjában kezdődött, 2004-ben elindult a dízelüzemű változat készítése is. Innentől átlagosan 2-4 évente jelentkezett a vállalat új modellel, vagy szériafrissítéssel.

Az Ignis sorozatgyártása 2003-ban kezdődött, majd 2008-ban jött a Splash. Utóbbi 120 g/km CO2-kibocsátási szintjével megfelelt az Euro 4 szabvány előírásainak, az emissziós kívánalmaknak és a környezettudatos vásárlók elvárásainak, éppen ezért a „CAR OF THE YEAR 2009” díjra is jelölték, és 2009-ben elnyerte a Magyar Termék Nagydíj® kitüntető címet. A Splash esetében Magyarország az egyetlen európai gyártóbázis, ahol előállították a járművet, többségében az európai piacokra, ám a tengerentúlra is szállítva.

2006-ban jött az SX4 családi és szabadidő autó, a kisautók után az első alsó-középkategóriás modell, melynek 2013-ben megjelent a C kategóriás crossover változata is, majd az SX4 S-CROSS, ami technológiai szempontból is jelentősebb mérföldkő volt: Euro-6-os motorjával már akkor eleget tett a személygépkocsik károsanyag-kibocsátásával kapcsolatos, két év múlva életbe lépő követelményrendszernek. 2019-ben megindult a hibrid hajtású SX4 S-CROSS gyártása is, 2020-ban pedig elnyerte az Autós Nagykoalíció és a Járműipar.hu által meghirdetett, az Év Magyar Autója verseny első díját.

A Vitara SUV 2015-ös bevezetése kapcsán nem is annyira a gyártás és az azzal kapcsolatos munka, inkább a fogadtatása miatt volt jelentős mérföldkő a Magyar Suzuki életében. A Vitara számos új funkció mellett, magában hordozta mindazokat a jellemzőket, amelyek korábban már sikert arattak: ilyen a gazdaságos üzemanyag-felhasználás, amit a jármű tömegének csökkentésével értek el, a mechanikai energiaveszteség mérséklése, az aerodinamikai szempontok szerint optimalizált forma és az automatikus motorleállító–motorindító rendszer. 2015-ben a kompakt sport-szabadidő autók közül elsőként kapott ötcsillagos összértékelést az Euro NCAP 2015-ös töréstesztjén. 2018-ban megújult és turbómotort kapott a modell, 2019 decemberében pedig elkezdődött a hibrid hajtású Vitara sorozatgyártása Esztergomban. Magyarországon ebből a modellből készült eddig a legtöbb, hozzávetőlegesen 700 ezer darab.

Képek forrása: Magyar Suzuki Zrt.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk