hirdetés

SIKERSZTORIK

5 dolog, amit érdemes megfogadnod a tapasztalt újratervezőktől

Ha épp azon gondolkodsz, hogy valami másba kezdenél, munkát váltanál, érdemes elolvasnod, mit tanácsolnak azok, akik már sikerrel vettek egy újratervezést.

Link másolása

hirdetés

Sokan álmodozunk sikerről, szeretnénk elégedett vásárlókat és/vagy ügyfeleket, netán hírnevet és csillogást, szeretnénk látni munkánk kézzel fogható eredményét. Újratervezés sorozatunkban olyan emberek portréját mutatjuk be, akik valami teljesen másba fogtak, új karriert indítottak és abban sikeresek lettek. Az ő tapasztalataikból szedtük össze a leghasznosabb tanácsokat.

Nézd meg a videónkat, mit tanácsolnak azok, akik már sikerrel vettek egy újratervezést:

1. Hobbiból is lehet hivatás, ha elég kitartó vagy

Adrienn évekig pénzügyesként dolgozott, projektmenedzseri feladatokat látott el. Mikor kisfia három éves volt, akkor azt tervezte, hogy egy saját készítésű különleges tortával lepi meg. A torta olyan jól sikerült, hogy meghozta Adrienn kísérletező kedvét, és nekilátott a Magyarországon akkor még ismeretlen „kajatorták” megalkotásának.

„Kilenc évig én ezzel csak hobbiszinten foglalkoztam. Ez nem volt könnyű, mert dolgoztam, két gyereket neveltem, közben elváltam, a tortákra többnyire éjszaka jutott időm”

hirdetés

– mondja Adrienn.

Sokszor csak munka után, ha már a gyerekek lefeküdtek, késő este jutott ideje a kísérletezésre, pedig egy-egy tortacsoda megalkotása aprólékos műveleteket is igényel. Mégis megérte a befektetett idő, energia és pénz: Adrienn mostanra feladta korábbi fix állását, hogy kizárólag a kajatortákkal foglalkozhasson, akkora igény mutatkozott irántuk.

„A mostani életem sokkal kiszámíthatatlanabb, mint a korábbi volt. De sokkal kreatívabb. Soha nem tudhatom, épp ki fog megkeresni valamilyen különleges kívánsággal.

"Azt remélem, hogy ha most is 100%-osan csak egy dologra koncentrálok, akkor ugyanolyan sikereket tudok elérni, mint korábban a kiszámíthatóbb területen.”

2. Megéri pénzt és energiát fektetni abba, hogy a legjobbtól tanulj

Tünde Szegeden él, három gyermek édesanyja és hosszú évekig fodrászként dolgozott. A harmadik gyermekének megszületése után érezte azt, hogy valami újra, másra van szüksége, mert már nem tud kiteljesedni a frizurák készítésében. Egy zalai kirándulás során vetődött el egy bútorfestő műhelybe, részt vett egy workshopon, és teljesen a bútorfestés szerelmese lett.

Gyűjtötte a felújítható bútorokat, képezte magát, utánajárt, mik a legjobb technikák. Sőt, elutazott Angliába, hogy Annie Sloantól, a krétafesték megálmodójától személyesen sajátíthassa el a praktikákat. Tudta, hogy hosszú távon mindenképpen megtérül majd számára a kurzusba fektetett pénz és energia és ez be is igazolódott.

„Életem egyik legjobb döntése volt, hogy megléptem ezt a váltást. Minden nap úgy jövök ide be dolgozni, mintha egy felnőtt játszótérre jönnék. Mindenkinek ajánlom, hogy vágjon bele, ha van valami a fejében.”

3. A család támogatása megkétszerezheti az erődet

Dávid értelmiségi családban nőtt fel, a fotográfus szakmát választotta hivatásul, évekig volt napilapok fotósa. Sokszor kellett olyan helyzeteket is lencsevégre kapnia, amikor beléhasított az érzés, hogy most inkább a kamera másik oldalán lenne és segítene a bajban lévőknek.

Több oka is volt, hogy elgondolkodott azon, nem akar főállású fotósként tovább dolgozni, más útra lépne. Mivel épp egy olyan hirdetés jött szembe vele, amiben a reptérre kerestek betegszállítókat, benne pedig égett a segíteni vágyás, jelentkezett. Megkedvelte a munkát, olyannyira, hogy most már az Országos Mentőszolgálatnál dolgozik. Iskolába is beiratkozott, hogy hivatásos szakápoló lehessen.

„Nagyon fontos számomra, hogy nem csak hogy emberekkel foglalkozhatok, de segíteni is tudok rajtuk” – vallja Dávid, majd hozzáteszi: művészeket és értelmiségieket felsorakoztató családjában nem volt könnyű elmagyaráznia, hogy miért hagyja el pályáját és áll be mentősnek, de végül mindenki elfogadta döntését.

„A feleségemnek a legnehezebb, neki kell azzal szembesülnie, hogy 12 órákat dolgozom, hogy néha nehéz az autóban hagyni a napi munka során tapasztaltakat és kerülni azokat a mondatokat, amik úgy kezdődnek, hogy ’vittünk egy...’”

Mi segítheti az újratervezést?

„Megtörténhet, hogy azt érezzük, a munkánk már nem nyújt elég motivációt ahhoz, hogy reggelente örömmel induljunk dolgozni. Ahogy a történetekből látjuk, mindenki más-más úton juthat el az újratervezésig, és másféle tanulságot von le belőle. Talán sokakat ezek a sikersztorik is arra inspirálhatnak, hogy érdemes lépni, valami újba kezdeni.

A váltás azonban nem egyszerű, főleg akkor, ha már a család egzisztenciája, tervei is függnek a döntéseinktől. Ezért is fontos, hogy először jól körüljárjuk a lehetőségeinket és ahhoz, hogy a döntésünk ne csak bátor, de megalapozott is legyen, érdemes pénzügyi tervet is készíteni. Ha az első nagy lépés megtétele anyagi befektetéssel is jár, hatékony segítséget jelenthet a személyi kölcsön*, amelyet ma már akár néhány órán belül az otthonunkból, online is igényelhetünk. A felmerülő kérdések megválaszolásában pedig az ügyintézőink készségesen segítenek” – mondja Györkei Krisztián, az OTP Bank fogyasztási hitelek termékfejlesztési vezetője.

*THM mértéke: 7,99% - 21,49 %

Az akciós időszak 2020. január 13-tól visszavonásig, de legkésőbb 2020. március 29-ig tart.

4. Át kell gondolni, mire vagyunk képesek és mire van szükség a piacon

Ádám szerette volna megtapasztalni, milyen lehet más területen érvényesülni, milyen egy 8 órás munkanap. Merészet lépett és IT szakemberré képezte át magát – 7 év Hittudományi Egyetem és 5 év papi szolgálat után.

Papként munkanapjai változatosak voltak, nem volt két egyforma, bár volt bizonyos rendszer benne. "Teljesen különbözően alakult, hogy épp milyen szertartás után milyen másik következett. Nehezemre esett, hogy akár öt perc alatt átálljak: igen, eddig szomorúak voltunk egy temetésen, mert volt miért szomorúnak lennünk, de aztán meg örülnünk kell, mert két fiatal épp összeköti az életét."

„Annak a felismerése döbbentett rá a váltásra, hogy nem feltétlen arrafelé tart a pályám, amerre szeretném, amerre másoknak és magamnak javamra válik.”

Az előkészületek nagy tervezést igényeltek, jó egy évbe telt, amíg megtalálta, hogy mihez vannak adottságai, mi az a munka, ami nemcsak hogy neki való, de amire évek múlva is szükség lesz. Rengeteget olvasott, ez segített neki abban, hogy reális képet kapjon a világról. Az egyik könyvben például arról talált okfejtéseket, hogy

milyen munkák szűnnek meg 20-30 év múlva a világban és mik lehetnek azok, amik ma még nem is léteznek.

A programozói végzettség nyerőnek tűnt, ezért is szánta rá magát, hogy ezen a területen fejleszti tovább magát.

5. Ne mások véleményére fókuszálj, merj önmagad lenni

Többszörös újratervezőnek mondja magát Kende-Hofherr Krisztina. Az első komolyabb váltása még sok évvel ezelőtt volt, amikor egy kereskedelmi rádiótól egy kereskedelmi tévéhez került át. De az igazán nagy lépés akkor következett, mikor az alkalmazotti létet, a kommunikációs vezetői pozíciót – és az ezzel járó rangot, fizetést, juttatásokat – hátrahagyva megpróbált a saját lábára állni.

Hogy ez nem volt rossz döntés, azt többek között az is igazolja, hogy mostanra a legmenőbb sztárokat menedzseli, Dobó Katától Ábel Anitáig. De nem állt meg itt: 2019-re új kihívást talált magának.

A sztárok után ugyanis most már a hétköznapi emberek is tanácsért fordulnak hozzá, miután a nevével fémjelzett évtervező naptáron keresztül megismerték személyiségét.

Egyre többen mintaként tekintenek Krisztára, tanácsokat kérnek tőle, kérdéseket küldenek neki, amiket ő készséggel igyekszik megválaszolni.

Mostanra komoly követőtábora alakult ki, akik ha tehetik, követik a hétfői bejelentkezéseit az Instagramon, tagjai a zárt Facebook csoportnak, és részt vesznek Kriszta worskhopjain, előadásain.

Az újratervezőknek mindig két dolgot szokott mondani, függően attól, milyen életszakaszban vannak. Az egyik fontos tanács, hogy az ember nem hétfőről keddre rúgja fel az életét, a változtatás alaposabb tervezést igényel minden téren, így gondolni kell a pénzügyi tervezésre is.

A másik tanács egy statisztikához kapcsolódik: az emberek 70%-a abbahagy valamit azelőtt, hogy kiderülne, jó benne. A leggyakoribb indok, hogy miért nem tartanak ki a próbálkozók az, hogy félnek, hogy mit mond más.

„Ez azt jelenti, hogy mások életét éljük, nem a sajátunkat. De az nem lehet, hogy azért ne csináljak valamit, mert mit szólnak majd mások.

"7,5 milliárd ember él a Földön, nem azokkal kell foglalkozni, akik visszahúznak. Azokra kell figyelni, akik fontosak nekünk, akik támogatnak minket, akik mellettünk állnak. Nagyon más nem számít.”


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés

Bicikligumiból övet, teherautó-abroncsból aranyat érő port készít két magyar vállalkozás

Szabó László és Vékony Miklós vállalkozása is azon dolgozik, hogy újrahasznosítsák a gumiabroncsokat, és megoldásukkal bevezessék azt a körforgásos gazdaság szemléletébe.

Link másolása

hirdetés

A Deutsche Welle magyar szerkesztőségének riportjában mutattak be két magyar vállalkozást, akik a gumiabroncsok újrahasznosítására találtak ki egy-egy új megoldást.

A videó egyik főszereplője Szabó László, aki bicikligumikból készít dizájntermékeket.

Övet, pénztárcát, sőt bicikliláncból még kulcstartót is csinált. Munkájuk során évente több ezer abroncsnak adnak új formát, és a maradék gumikat is újrahasznosítják. Vevőik pedig a világ minden tájáról keresik a termékeiket.

A riportban bemutattak egy eljárást is, amelyet Vékony Miklós és csapata fejlesztett ki Tiszalökön. A kísérleteik arról szólnak, hogyan tudnak magas nyomású víz segítségével szétrobbantani gumiabroncsokat. Ezt a folyamatot szeretnék egyre hatékonyabbá és mobillá tenni, miközben az eljárás maga igyekszik minden ponton környezetbarát maradni.

A Deutsche Welle riportja:

# Csináld másképp

Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés

Egy bajba került majomról készült a világ idei legviccesebb természetfotója

A verseny döntőjébe a magyar Kránitz Roland két képe is bejutott.

Link másolása

hirdetés

A brit BBC One tévécsatornán hirdették ki kedd este a legviccesebb természetfotókat kereső Comedy Wildlife Photography Awards verseny eredményét – írja a Sokszínű vidék.

Az idén hetedik alkalommal kiírt pályázatra több ezer nevezés érkezett, volt köztük például kuncogó fóka, zsiráfon lovagló majom és nevető kígyó is.

A magyar vonatkozást pedig az adta, hogy a tavalyi közönségdíjas, Kránitz Roland ezúttal két, ürgékről készült fotójával is döntőbe jutott, így esélyes volt a végső győzelemre.

Ez volt az említett két kép:

Fotó: Kránitz Roland

Fotó: Kránitz Roland

hirdetés

Végül most nem sikerült a bravúr, de az is nagyon szép eredmény, hogy felkerültek a fotók a szűkített listára. A versenyt idén Ken Jensen nyerte egy bajba került majmot ábrázoló fotóval, ami itt látható:

Fotó: Ken Jensen

A fényképész szerint állat arckifejezése valójában agressziót közvetít, a pillanatképen azonban úgy tűnik, mintha fájdalmai lennének.

Az összes idei díjazottat ezen a linken lehet böngészni.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés

150 autó, napi 4500 megrendelés 75 településen – mi a Kifli sikerének titka?

A cseh cég alig két év alatt olyan fejlődést és növekedést tudott felmutatni, amit csak kevesen.

Link másolása

hirdetés

2019. december 15-én lesz két éve, hogy belépett a magyar piacra a nálunk Kiflire keresztelt, cseh anyavállalattal rendelkező cég. Akkor még 10 autóból állt a flottájuk, és mindössze párszáz címre szállítottak. Mára 150 autójuk napi 4500 megrendelést teljesít, és 75 településen vannak jelen.

De miért más ez a cég, mint a többi? Mi a Kifli titka? Vásárlói oldalról közelítettük meg a kérdést.

Emlékszem az első találkozásomra egy Kifli hirdetéssel. Valami ilyesmit gondoltam akkor: “Egy újabb cég, ami leírva jónak tűnik, amit akár ki is tudnék használni, de úgyse lesznek ezek sem jobbak a többinél.” Az előítéletességem pedig abból fakadt, hogy az összes házhozszállítós céggel volt már dolgom, és mindegyikben csalódtam. Sok esetben küldtek hozzám sérült, romlott árut, és ha éppen nem volt az, amit rendeltem, teljesen random helyettesítő termékekkel küldték ki a futárt, akivel aztán lehetett jókat vitatkozni, hogy miért nem fogadom el a spagetti helyett a pennét, vagy a kedvenc jeges teám helyett a sajátmárkásat… Ha egyáltalán időre odaért hozzám, vagy hajlandó volt feljönni az ötödikre...

A Kifli első ránézésre nem tud sokkal többet, mint a konkurens márkák: online bevásárlást kínálnak egyszerűen, nagyjából olyan kínálattal, amit egy szupermarketben talál az ember.

De ha megnézzük közelebbről, könnyen rájövünk, hogy egy átlagos élelmiszerüzletnél azért jóval bővebb kínálattal rendelkeznek. Ha pedig megtapasztaljuk a velük való vásárlás élményét, nehéz lesz szabadulni tőlük, vagy másra váltani.

A marketingszöveg helyett elmondom, hogy én mit tapasztaltam. Én, aki magánemberként, lassan másfél éve vásárolok tőlük.

Én, aki a normál boltba járásomat abszolút megszüntettem miattuk. Én, aki azonnal váltottam prémiumra, mert meg vagyok győződve róla, hogy náluk éri meg a legjobban VIP-nak lenni.

hirdetés

A Kifli előnyei egy mezei vásárló szemszögéből

Az online felület jól használható. Mindenhez van kép, megfelelő leírás. Nagyon sok termék van, és nagyon sok olyan tétel, ami csak gourmet- vagy bioboltokban lenne fellelhető.

Mindig van egy csomó izgalmas újdonság, és sokszor jár ajándék is a vásárláshoz. És vannak kategóriák, amikben kifejezetten élvezet válogatni.

Az olcsóbban elhozható, szavidős áruk, vagy az újdonságok, esetleg a csak náluk fellelhető Marks & Spencer termékek engem például mindig kattintásra csábítanak.

Bizonyos termékek talán drágábbak, mint a sarki boltban, de a különbség nem számottevő, és itt valóban friss és minőségi portékát kap az ember. Ez húsoknál, zöldségeknél és gyümölcsöknél nagyon nem mindegy.

Ha pedig valami nem stimmel, nem megfelelő állapotú, pár kattintással vissza lehet igényelni az árát, és nem fog veled egy morcos ügyintéző sem vitatkozni miatta.

A kiszállítási idősávokat is jobban oldották meg, mint a konkurencia. Nem fél napokat várod otthon a futárt, hanem csak egy adott órán belül kell otthon lenned. Sőt! Ha előfizetsz prémiumra, akkor 15 perces idősávok közül választhatsz. És ha délután 4-ig leadod a rendelésed, garantálják, hogy még aznap meg is kapod. Na ezért vagyok én is prémiumos!

Az ügyfélszolgálatosok és futárok kedvessége is meglepő. Köszönnek, mosolyognak, normális hangon kommunikálnak veled, készséggel oda teszik-viszik a szatyrot, ahova kéred. Én más cégnél ezt az állandó korrekt és kedves hozzáállást még nem tapasztaltam!

És bár a Kifli egy cseh anyacéghez tartozik, mindig az adott országhoz igazodnak. Így Magyarországon is rengeteg helyi márkával és gazdasággal állnak kapcsolatban. Mondok pár példát.

A ráckeresztúri Martontej finomságai például a személyes kedvenceim. A Martontej Kft. közel 1000 állatot számláló Holstein-fríz marhaállománya első osztályú tejet termel, köszönhetően a monodietikus, GMO-mentes takarmányozásnak. A takarmány 80%-át maguk termelik és állítják elő. Sajátosságuk, hogy a növénytermesztéstől az állattenyésztésig, a feldolgozástól a termék boltokba juttatásáig mindent saját kézben tartanak. A Martontej alapelve a termékek gyártásánál, hogy mesterséges adalékanyag, színezék és ízesítőanyag-mentesek legyenek, ezáltal kizárólag gondosan tesztelt és bevizsgált összetevők kerülhetnek termékeikbe. Mennyivel jobb ilyen tejet és joghurtot rendelni nap mint nap, ugye?

De ha a gyümölcsök vagy zöldségek között keresgélünk, akkor is rengeteg magyar terméket találunk, és ez jól láthatóan megjelenik a leírásokban is. Csak hogy egy szezonális példánál maradjak, sütőtököt venni például iszonyat nagy lutri. De nem a Kiflinél! A tök az Ortofrutta névre hallgató magyar cégtől érkezik, és sütés után minden darab édes és krémes! (Saját tapasztalat!)

Ráadásul az oldalon az alapanyagok mellett találunk recepteket is, így azonnal össze is dobhatunk egy bevásárlólistát egy jó sütőtök krémleveshez.

Ha tojást szeretnénk, könnyedén találunk náluk szabadtartású tyúkoktól származót. Ha friss húsra vagyunk, ott vannak például a Pro-Duck termékei. Ez is egy magyar cég, aminek a fő profilja a prémium minőségű hízott kacsa és liba húsok.

Nekem fontos, hogy minőségi alkoholt is be tudok tőlük szerezni. Mióta a Kifliről rendelek, nem is nagyon járok más borboltba vagy alkoholszaküzletbe.

És hogy ide is konkrét példát hozzak, a jóáras bor éppúgy a raktárkészlet részét képezi, mint a magasabb kategóriás. Frittmannból például van Cserszegi Fűszeres, ami 1300 forintba kerül, de elérhető a Gold Ezerjó pezsgőjük is, ami 5000 forintba kerül, és szerintem maximálisan meg is éri az árát.

Érzem, hogy fontos vagyok

Sok helyen találkozik hasonló mottóval az ember, csak aztán ez a valóságot nem tükrözi. A Kifli számára tényleg fontos a vevő és az ő véleménye, és ezt pár hónap alatt meg is tapasztalja az ember.

Mivel ez a cég fejlődni szeretne, és meg szeretné változtatni a házhoz szállítás piacát, ezért tényleg fontos nekik az, hogy te mit rendelsz, mivel vagy elégedett és mivel nem, és hogy mire vágysz még.

Nem gyűlölnek azért, ha elmondod a véleményedet, kritikádat, javaslatodat, hanem kifejezetten örülnek neki, és tanulni próbálnak belőle, fejlődni általa.

Számos kérdőívet töltöttem ki nekik én is mezei vásárlóként, majd pár hónap múlva tapasztaltam a változást, amit a beérkező válaszok alapján eszközöltek. Így lett például egyre szélesebb a pékáruk palettája, vagy a jó boroké.

Szóval a Kifli könnyedén válik a hétköznapok szerves részévé, és a bevásárlással, étkezéssel kapcsolatos stresszes helyzeteket üti ki.

Két év alatt olyan fejlődést és növekedést tudtak felmutatni, amit kevesen. A jövőjük pedig elég fényes, mert a visszajelzések alapján az emberek szívesen fizetik meg a minőséget, a gyorsaságot és a kiemelten pozitív élményt hagyó kommunikációt.

Te fizetnél azért egy kicsivel többet, hogy a bevásárlás ilyen élmény legyen? Akkor ajánlom a Kiflit!

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés

Bejárta a világot és még Új-Zélandon is szüretelt Homoky Dorka negyedik generációs borász

Szülei, nagyszülei, dédszülei is a szőlőnek és a bornak szentelték az életüket, ám nem sokon múlt, hogy Dorka ne folytassa a családi hagyományokat.
Tomka Tivadar - szmo.hu
2021. november 22.


Link másolása

hirdetés

Homoky Dorka szülei, nagyszülei, dédszülei is a szőlőnek és a bornak szentelték az életüket. Dorka bejárta a világot, kezdetben filmelméletet és filozófiát tanult, és nem sokon múlt, hogy ne folytassa a családi hagyományokat.

– Miért nem azonnal lettél borász?

– Alapvetően, mert számomra mindig természetes volt, hogy a családom ezzel foglalkozik. Eszembe sem jutott eleinte, magamnak kellett végigjárni az utat, eltávolodni a famíliától, hogy újra érdekes legyen a számomra és más aspektusból közelítsek a birtokhoz, tudatosabb legyek és hasznos tapasztalatokat szerezzek másutt. Más szemmel nézni arra, mi van Tokajban és mit lehet másképp csinálni, mint eddig. Amíg távol voltam, addig a bölcsészkarra jártam, ahol filmelméletet és filozófiát tanultam. Ha már beszéltem a szemléletről, a kisfilmek készítése a gasztronómiáról, borászatról, szőlőről az egyetemi évek alatt is szerves része volt az életemnek.

– Amikor visszatértél a családhoz, szüleid mit szóltak mindehhez?

– Természetesen nagyon örültek, mert éppen azon gondolkodtak, hogy mi lesz a birtokkal, ha a hagyomány megszakad. Eladják? Megtartsák? Amikor hazatértem, mindez egy csapásra megoldódott. Soha nem tették kötelezővé sem nekem, sem a húgomnak, hogy ezzel kell foglalkoznunk, mi dönthettük el, hogy mi érdekel bennünket. Gyermekkoromban besegítettünk a szüretelésbe, ám akkor sem határozták meg, mikor és mennyit dolgozzunk.

hirdetés
A visszatérésemet követően kezdetben édesapám adott néhány parcellát, és azzal indított utamra, hogy gondozzam a szőlőt, készüljön el a bor, aztán legyen értékesítve.

Csupán ennyi volt a kérés... Miután jól debütáltam, egyre több területet adott át nekem évről-évre, tehát a bizalom a részéről töretlen volt már akkor is. Egyébként itt hadd jegyezzem meg, hogy kevés a jó generációváltás a borászoknál, magunkról elmondhatom, ez sikeresen megtörtént.

– Laikusként kérdezem: mit jelent a natúr bor kifejezés?

– Ha egy mondattal kellene válaszolnom, akkor azt mondom, semmit nem veszünk el belőle és semmit sem teszünk hozzá. Organikus a művelés, és minden természetes, ami a pincében van. Sokat tanultam a családtól, de szakmailag én is folyamatosan képeztem magam, így kerültem fél évre Lyonba is egy Erasmus-ösztöndíjjal, ott szőlészet és borászat szakra jártam.

Számtalan kóstoláson vettem részt, és figyeltem, mik az újdonságok a világban. 2019-ben még Új-Zélandon is voltam egy szüreten. Idehaza is megismertem sok borászt.

Mindezek olyan élményeket adtak, amiket most a családi borászatunkba integrálhatok.

– Mik a közeli és távoli integrációs terveid?

– A közeljövőben Balogh Leventével, a Szentkirályi Magyarország elnök-tulajdonosával közösen, aki befektetésével támogat, - megkezdjük Tállyán a borászat kiépítését, újítását, fejlesztését. A legfontosabb, hogy az ott élő embereknek lehetőséget adjunk, legyen miért ott maradni, és hogy szakképzett munkaerőt képezzünk.

Ha hosszú távra tekintek előre, akkor Tokaj formálása a célom, arculat, kommunikáció és infrastruktúra szinten is. Lassan haladnak a fejlesztések, ami a borászoknak is nehézséget jelent. A másik, hogy a vásárlóknak ne csak az édes borok, hanem a száraz borok is eszükbe jussanak, ha meghallják a település nevét.

Egyébként egyre nagyobb az igény világszinten a natúr borok iránt.

– A nap minden percében dolgozol?

– Nem unatkozom. Főleg az őszi időszakban, mert akkor a hétvégéim is foglaltak. Rengeteg kóstolót tartunk több borászattal közösen. Kitaláltunk egy eseménysorozatot is programokkal teletűzdelve, amelynek Zsendülés a neve. Szeretnénk felpezsdíteni az itteni mindennapokat az itt lakók és a turisták számára is.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: