hirdetés

PROGRAMOK

Idén újra lesz BrandFestival

Újra offline keretek között, több mint 100 előadó boncolgatja majd a jövő marketingkommunikációs és vállalatvezetési irányait az idei BrandFestivalon.

Link másolása

hirdetés

A BrandFestival trendLAB a hazai reklámiparág több mint 20 szaktekintélyeinek bevonásával vizsgálta a jövő marketing-kommunikációs trendjeit. A vezetőkből álló grémium a döntéshozatali mechanizmusok, a kognitív torzítások és a viselkedés-közgazdaságtan aktualitásai kapcsán vonta le a következtetéseket, melyek az októberi konferencia vezérfonalát alkotják.

Egyre inkább gyorsuló világunkban a szervezet- és vezetőfejlesztésben, a kommunikációs trendek ismeretében lépést kell tartani a változásokkal. Az a túlélőkészlet, amivel a vezetők korábban rendelkeztek, ma már nem működőképes. Olyan kihívásokkal kell szembe néznünk, amelyek befolyásolják a teljes média- és reklámpiaci értékláncot, a médiapiaci szereplők üzleti modelljeit, a vásárlók médiafogyasztását, termék- és szolgáltatásvásárlási szokásait.

BrandFestival trendLAB - trendek, amik a jövőt formálják

A reklám- és kommunikációs iparág hazai vezetőiből álló grémium a jelen tendenciái alapján vizsgálta a jövő marketing-kommunikációs trendjeit, elsősorban a magyar piac sajátosságait figyelembe véve. A BrandFestival programalkotásának alapjául szolgáló, demokratikus-konferenciamodell keretében szervezett „master mind” találkozókon az üzleti környezetet meghatározó, néhány nagyobb ívű, és pár azonnal is érzékelhető trendet sikerült meghatározni. A számos stratégiai fontosságú terület közül kiemelkedett a fogyasztókkal való kapcsolat-teremtés/bevonás jelentősége.

Hogyan befolyásolja a viselkedés-közgazdaságtan az üzleti sikereket?

A Nobel-díjas Daniel Kahneman és Amos Tversky izraeli-amerikai pszichológusok, valamint Dan Aiely, az emberi döntés irracionalitásának legelismertebb szakértője nyomán az üzleti világban számos viselkedés-pszichológia által ismert kognitív torzítás létezik, ami nagyban befolyásolja a vásárlási attitűdöt és ezzel a vállalatok nyereségességét és marketing stratégiáját.

Október 28-29-én többek közötti az alábbi hat fogyasztói döntést befolyásoló torzításé lesz a főszerep:
  • Veszteségkerülés (loss aversion) - Félelem a veszteségtől = kétszeres konverziós ráta.
  • Hiánytorzítás (scarcity bias) - A valós, vagy gerjesztett készlethiány felkorbácsolja az érdeklődést.
  • Társadalmi bizonyíték (social proof) - Ha mások is ajánlják, akkor megnő a vásárlási hajlandóság.
  • A választás paradoxona (paradox of choice)- A bőség zavara kontraproduktív is lehet.
  • Mentális horgonyzás (anchoring effect) - Ártorzító kedvezmények, félrevezető akciók.
  • Csali hatás (decoy effect) - A visszautasíthatatlan kettő az egyben ajánlatok.

Az „irracionális fogyasztói döntések” megértése a korábbiaktól gyökeresen más kommunikációs kompetenciákat, stratégiai tervezést igényel. Ennek a megértésében segít.

hirdetés

Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozója idén, 2021. október 28-29-én, a Cinext Etele Moziban a „Viselkedéstudomány” alapgondolata mentén elemzi a jövőt – számos nemzetközi top speaker és hazai előadó segítségével. A részletes programokat hivatalos oldalukon találjátok!

Top Speakerek

Idén a BrandFestival-on megosztja gondolatait többek között Daphne Cheung, a The Walt Disney Company (Disney+) adattudósa és Lauren Kelly, a viselkedés-pszichológia világhírű szakértője.

A Walt Disney jelenleg a világ egyik legjelentősebb szórakoztatóipari vállalata. Számos kasszasikerfilmet készítenek minden évben, a főhősök szereplőiről mintázott figurák és játékok uralják a kereskedelmet, emellett pedig a televíziózásban is meghatározó szerepet játszanak.

Daphne, jelenleg a Disney+ adattudósa, aki a gépi tanulás és az adatvezérelt technológiák segítségével erősíti streaming-márka piaci jelenlétét. A Disney-parkokra, filmekre és a Disney+, feltörekvő streaming-szolgáltatóra fókuszálva mutatja be, hogy miként tökéletesítik a keresőalgoritmust, és miként alkalmazza a viselkedési közgazdaságtan legújabb eredményeit a média álomgyár. (Létezik olyan iparági kutatás, amely szerint vannak, akik évente 187 órát töltenek el azzal, hogy keresnek valamit a Netflixen. Elvileg erre a problémára lettek kitalálva azok az algoritmusok, amelyek folyamatosan próbálják kitalálni az ízlésünket és igyekeznek kedvünkre való tartalmat ajánlani.)

A Mickey egeres cég nemrég egyes alkotásainál bevezette a Disney Plus Premiere Access nevezetű megoldást: a mozis bemutatóval együtt a Disney+-ra felkerülő tartalmakhoz az előfizetői díjon felül további összeg befizetésével férhettek hozzá az amerikai nézők, amely kategóriába a Fekete Özvegy, a Szörnyella és a Dzsungeltúra is beletartozik. Scarlett Johansson, a Fekete Özvegy főszereplője be is pöccent, amikor kiderült, hogy a Disney ugyanazon a napon tette elérhetővé a filmet a Disney+ alkalmazáson, mint amikor a mozikba is megérkezett. Scarlett szerint azért bukta a film bevételei után járó milliós bónuszait, mert a cég a Disney+ felületén keresztül szinte ingyen kínálta a mozit a nézőknek. Mindezért 50 millió dolláros kárterítést követel – korábban általában 90 és 120 nap közötti időszakban kizárólagos vetítési jogot élveztek a mozik. A színésznőnek nem kenyérre kell ez az összeg, hiszen vezette az amerikai Forbes 2018-as és 2019-es legjobban kereső színésznők listáját. Az adózás előtti vagyona 2019 júniusáig 56 millió dollárra rúgott.

Bár az indulásakor még akár úgy is tűnhetett, hogy a The Walt Disney Company saját streaming-szolgáltatása nem lesz képes komoly konkurenciát jelenteni a Netflixnek, hamar rácáfoltak ezekre a teóriákra. Sőt, egyes iparági szakértők manapság már úgy vélekednek, hogy 2026-ra a Disney+-nak több előfizetője lesz, mint Reed Hastingsék jelentősen korábban indult szolgáltatásának.

Milyen eljárásokkal vizslatják az újhullámos marketingguruk a vásárlási szokásainkat?

Lauren, az előadásában közismert márkákon keresztül mutatja be, hogy mire számíthatnak a viselkedéstudományok és a dizájn metszetében dolgozók az elkövetkező évben. (A közelmúltban jelent meg a Behavioral Design Report 2021, ami a két terület legújabb trendjeit foglalja össze.)

A viselkedési közgazdaságtan elsődleges célja, hogy elméletei, modelljei és előrejelzései segítségével jobb üzleti döntések szülessenek.

A viselkedés-tudományi kutatások gyökereiben változtathatják meg a reklámozási szokásokat, hiszen már nemcsak az eladási eredmények mérhetőek, hanem megismerhetőek azok a folyamatok is, melyek vásárlásra késztetik a fogyasztót. Egyes viselkedés-tudományi kutatások szerint a „fogyasztói” gondolatok és az érzelmek 95 százaléka azelőtt születik meg, mielőtt tudatosulna. Az értékesítők mégsem akarnak tudomást venni a tudatalatti folyamatok fontosságáról, ehelyett az agy maradék 5 százalékát bombázzák reklámjaikkal és hagyományos ajánlataikkal.

A viselkedési közgazdaságtan felfedezései velünk vannak, és folyamatosan „bökdösnek” minket. Hogy mire használjuk, és mennyire tesszük vele jobb hellyé a világot, csak rajtunk múlik.

Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozója 2021. október 28-29-én, a „Viselkedéstudomány” alapgondolata mentén elemzi a jövőt - számos nemzetközi Top Speaker és hazai előadó segítségével: http://brandfestival.hu/

A BrandFestival trendLAB tagjai:

Barna Tamás: Republic Group, ügyvezető, a BrandFestival elnöke

Bene Nikolett: ex. Spar, head of e-commerce

Bóna Richárd: freelance consultant, monsunkft., ex.ceo

Burka Szilvia: Praktiker Magyarország, marketing manager

Csepreghy Nándor: Miniszterelnökség volt parlamenti államtitkára, miniszterhelyettes

Csikesz Erika: TV2, értékesítési igazgató

Dr. Berkes Péter: BrandFestival, szakmai igazgató

Dudás Gergely: R-time, ügyvezető igazgató

Furák András: Republic Group, portfólió-igazgató

Gabriel Marton: Michelin, business segment manager (brand director) KLEBER & T3 brands – Europe, Middle East and Africa

Goneth Jácint: Promolab.Io, head of business development

Göncz Gábor: Sanofi, head of marketing

Komándi Krisztián: Frontìra strategic design consultancy, consultant, behavioural science

Márton Szabolcs: Republic Group, kreatívigazgató, a BrandFestival kreatív vezetője

Nád-Kántor Mariann: Cofidis, márka- és marketingkommunikációs vezető

Neszveda Gábor: Magyar Nemzeti Bank, senior researcher

Oláh Peter: Lego, head of marketing

Pessenlehner Dóra: Coca-Cola Hellenic Bottling Company, shopper marketing manager

Pogátsa Zoltán: Nyugat-magyarországi egyetem, magyar közgazdász, szociológus, habilitált egyetemi docens, a nemzetközi politikai gazdaságtan szakértője

Schuster Roland: De'Longhi, marketing manager, Romania&Hungary kitchen, home&comfort categories

Szili Tímea: Futureal/Cordia Group Marketing & Communications Director

Szászi Barnabás Imre: Eötvös Loránd University, Decision lab, head of behavioral insight unit at the decision lab

Tasi Dóra: Jacobs Douwe Egberts, category manager



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
PROGRAMOK
10 meseszép karácsonyi vásár Magyarországon
Összegyűjtöttük azokat a vásárokat, ahová mindenképpen érdemes ellátogatni.

Link másolása

hirdetés

Az adventi vásárok a színes fényeivel, csilingelő karácsonyi dallamaikkal, szívmelengető programjaikkal és finom illataikkal segítik a karácsonyi készülődést és az ünnepi hangulatot. És nem csak arra gondolunk, hogy különleges portékák között vadászhatsz ajándékokat a fa alá, hanem arra, hogy az ünnepek előtt-alatt is jó összejönni a családdal, barátokkal, koccintani egy pohár forralt borral vagy forró csokival és élvezni az ünnepet.

Segítségül pedig összeszedtük az ország néhány kihagyhatatlan karácsonyi vásárát.

Budapest

A fővárosban több helyszínen is élvezheted a karácsonyi hangulatot. Az Advent Bazilika évek óta az európai élmezőnyben szerepel, most megint az élen végzett.

Pesten a hagyományos Vörösmarty téri adventi vásár újra minőségi kézműves termékekkel és kiváló gasztronómiai kínálattal készült.

hirdetés

Budán pedig adventi vásárral és fotókiállítással várnak a Budavári Palotanegyedben a megújult Habsburg-kapunál, valamint a Halászó gyerekek kútjánál és teraszánál.

Dunakanyar

Szentendre, Esztergom és Vác is látványos adventi forgataggal vár. A belvárosokban igazi karácsonyi hangulat fogad, de az utcai árusok, étel-italt kínálók mellett a múzeumokban is programokkal készülnek, sőt van ahol még jégpályán is lehet siklani. A három mesés város adventi vásárát most videón, de a magasból is megnézheted.

Eger

Ünnepi fényárba öltözött a Dobó tér, a Gárdonyi tér, a Végvári vitézek tere és a Vár. Térzene, koncertek, forralt borok, hagyományos adventi ételek és italok, valamint színes programok várják a kicsiket és a nagyokat egyaránt. Nézd meg fotókon, milyen hangulatos a történelmi belváros.

Szeged

Most a Dóm tér a központi helyszín, de több helyen - a Dugonics téren, a Klauzál téren és a Széchenyi téren - is lesz bőven látnivaló. A vásárban kézművesek, kereskedők, számtalan finomság vár. A szórakozásról a Mesés Kastély, ingyenes programok, zenés előadások, kézműves foglalkozások és vetítések gondoskodnak.

Székesfehérvár

A Királyok városa méltó hagyományaihoz, vasárnap karácsonyi kiskoncertet hallgathatsz, az Országalmánál egy szép betlehem áll, a város hatalmas karácsonyfája körül pedig kisvonat viszi az utasokat. A vásárban ínycsiklandó illatok fogadnak, és az evés-ivás közben megcsodálhatók a felállított installációk. A Városházán minden nap kinyílik egy különleges élő adventi naptár, egy ablak, amely verset vagy zenét rejt.

Pécs

Pécs neve már összeforrt a fényfestéssel, ami az adventi programok közül sem hiányozhat. Minden nap ünnepi, animált fényalkotást varázsolnak a Dzsámira. Új helyszínként debütál a Városháza épülete, ami korábban még soha nem kapott fényfestést. Emellett gyertyagyújtás, Betlehemes felvonulás, adventi népi játék, koncertek, hangversenyek is várják a látogatókat.

Debrecen

A kirakodóvásár megújult, már nem csak a Kossuth téren, hanem a Dósa nádor téren, a Csapó utcán és a Rózsa utcán is feldíszített faházak állnak. A forgatag mellett kipróbálhatod a jégpályát, kulturális programokra vagy koncertekre is mehetsz.

Nyíregyháza

A megszokott vásári kínálat mellett idén egy újdonsággal is várnak. A Kossuth téren felállított 30 méter magas óriáskerékről megcsodálhatod Nyíregyháza belvárosát egészen január 31-ig.

Siófok

Varázslatos ünnepi fények, a Víztorony fülbemászó karácsonyi dallamai, az adventi vásáron felsorakozott kis faházak kínálata és a sok izgalmas, kicsiknek és nagyoknak szóló decemberi program gondoskodik a jó hangulatról.

Szolnok

Újra ünnepi díszbe öltözött a Kossuth tér és az Adventi Falu. Illatozó forralt borok, mennyei ételek, zenés programok és kézműves termékek vására vár karácsony előtt és után.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
PROGRAMOK
A Rovatból
hirdetés
Télen is izgalmas programokkal vár Siófok
Van varázslatosabb téli program, mint a Balaton partján korcsolyázni? Vagy a gyönyörű ünnepi fényben pompázó adventi vásáron átélni a karácsonyi hangulatot? Siófok idén decemberben is mindenki lelkét az ünnepekre hangolja.

Link másolása

hirdetés

A Víztorony körül felsorakoznak a kis faházak az adventi vásáron, ahol a kedves kézműves ajándékok és díszek mellett olyan téli kedvenceket is találhatunk, mint a puha kürtőskalács és az illatos sült gesztenye. December 17-én a Szakasztó Népdalkör tart meghitt karácsonyi koncertet a Kálmán Imre Emlékházban Betlehem városban címmel, december 22-én pedig a Kálmán Imre Művelődési Központ színpadán Andersen Ólomkatonája elevenedik meg egy zenés mesejátékban. A téli sportok szerelmeseinek pedig idén sem kell kivárni, míg beköszönt a dermesztő hideg, és a tó biztonságosan befagy, hiszen újra várja a jég szerelmeseit a Siófoki Jégkikötő!

A korcsolyázni vágyók ezen a télen egészen február közepéig élvezhetik a hajóállomáson a siófoki koripályát, gyönyörű balatoni környezetben. A 600 négyzetméteres pályát a balaton-parti fák mellett szuper jégfolyosók ölelik körül, hogy az aktív kikapcsolódás még kalandosabban teljen a Jégkikötőben. Ha otthon nem találunk magunknak megfelelő korcsolyát, aggodalomra semmi ok, hiszen elegendő bérelhető darabot biztosítanak nekünk a Jégkikötőben, ahol még élezési lehetőség is rendelkezésre áll majd.

A pálya mellett pedig a hidegre való tekintettel megtalálhatjuk kedvenc téli finomságainkat is, hiszen nincs is jobb, mint önfeledten siklani egyet a jégpályán, majd a családdal és barátokkal egy bögre tea vagy forró csoki mellett gyönyörködni a csodálatos téli Balatonban!

De, ha idén nincs lehetőségünk élőben megcsodálni Siófokot ünnepi pompájában, akkor a város hivatalos turisztikai Facebook oldalán, a Siófok Guide-on online átélhetjük a város téli varázsát.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
PROGRAMOK
A Rovatból
hirdetés
Libás finomságok várnak novemberben Siófokon
A gasztroélmények mellett koncertek, kalandos gyermekprogramok és minőségi kézműves termékek várnak ránk.

Link másolása

hirdetés

Az ősz még mindig a gasztronómiáé Siófokon! November 12-14. között a Márton-napi népszokások és a liba kerül a középpontba a Libadalom hétvégéjén.

Pénteken Liba Márton varázslatos szakácskönyve elevenedik meg a színpadon, majd Siófok egyik legjobb zenekarával, a Popdealersszel utcabálozhatunk a Víztorony szomszédságában. Szombaton Lúdas Matyi történetét tekinthetjük meg egy zenés mesejátékon, majd a 90-es és 2000-es évek slágereivel hangolódhatunk az esti V-Tech koncertre.

Vasárnapra is gondoltak a legkisebbek szórakoztatására, hiszen a gyermekszínház Galibás Galiba című mesejátéka elevenedik meg Várfi Sándor és Jónás Andi előadásában. Ezt követően - nagy sikerű nyári koncertje után - Zoltán Erika tér vissza Siófokra. A rendezvényt a szintén helyi The FreakEnd zenekar fergeteges koncertje zárja.

Az ingyenes programok mellett kézműves vásár és sok finomság vár a látogatókra egész hétvégén! A Libadalom gasztrosétányán számos környékbeli vendéglátó kínál a gasztronómia szerelmesei számára jobbnál jobb libás ételeket, őszi ízeket.

Részletek: Siófok Guide Facebook oldal

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
PROGRAMOK
A Rovatból
hirdetés
Nevetéssel, börtöndrámával jön a 19. olasz filmfesztivál
November 6-16. között láthatjuk a legújabb olasz filmeket.

Link másolása

hirdetés

November 6-án a budapesti Puskin moziban Mario Martone filmjével, az idei Velencei Filmfesztivál versenyprogramjában debütált és több díjat is nyert Itt én nevetek (Qui Rido Io) című alkotással nyílik a 19. Olasz Filmfesztivál. A XX. század elején, a Belle Époque Nápolyában játszódó film a nagyszerű komikus színész, Eduardo Scarpetta életét mutatja be, akinek a színház volt az élete.

A feleségekből, élettársakból, szeretőkből, törvényes és törvénytelen gyermekekből (köztük Titina, Eduardo és Peppino De Filippo) álló népes családjának élete szintén a színház körül forgott. Sikere csúcsán Scarpetta egy merész vállalkozásba fog. Elhatározza, hogy paródiát készít a kor legnagyobb olasz költője, Gabriele D'Annunzio egyik tragédiájából. D'Annunzio erre plágium miatt feljelenti Scarpettát. Ez volt egyébként az első nagy szerzői jogi per Olaszországban. A pereskedés évei kimerítőek voltak, ám Scarpetta egy nagyszerű színészi alakítással képes szembe szállni a sorsával.

A Rácsokon túl (Ariaferma - rendező: Leonardo Di Costanzo) főszereplője is Toni Servillo. A sztori szerint amikor egy börtönt felszámolnak, bürokratikus problémák miatt egy tucatnyi rab néhány börtönőr kíséretében arra vár, hogy átvigyék őket új helyükre. A kialakult feszült légkörben az elkülönülés szabályai fellazulnak, és az ottrekedt férfiak között új kapcsolati formák látszanak kialakulni.

Szintén az idei Velencei Fesztiválon volt a világpremiere az idei Torontói Filmfesztiválon is nagy sikert aratott a Latinamerika (America Latina) című filmnek, melynek rendezői Damiano és Fabio D’Innocenzo ikertestvérek. A különös hangulatú alkotás főszereplője az udvarias és nyugodt Massimo, a kiváló fogorvos, aki mindent elért az életben, amire ember vágyhat: anyagi jólét, szép család, kiegyensúlyozott élet. Ám ez nap egy nap Massimo lemegy a pincébe és az abszurditás átveszi az irányítást az élete felett. A főszereplőt, Elio Germanot olyan filmekből ismerhetjük, mint az El akartam rejtőzni, Rózsa-sziget, Előtted az élet, Az Ötödik kerék, Lucia Látomásai vagy a Testvérem egyedüli gyerek.

Izgalmas csemegének ígérkezik Pietro Marcello (Martin Eden), Francesco Munzi és Alice Rohrwacher (A Szent és a Farkas) közös alkotása, a több fesztiválon is hatalmas sikert aratott Futura című film is. Egy hosszú, Olaszországon át vezető út során megismerhetjük a 15 és 20 év közötti fiatalok jövőről alkotott elképzeléseit. A film Olaszország portréját rajzolja meg, úgy, ahogyan a mai tizenévesek látják, akik lakóhelyükről, álmaikról, várakozásaikról, vágyaikról és félelmeikről mesélnek.

hirdetés

A Könyvesbolt Párizsban (Il materiale emotivo) című film Pierre-ről, egy párizsi antikváriusról szól, akinek élete a ritka könyvek és bénulásban szenvedő lánya körül forog, amíg meg nem ismerkedik egy közvetlen, életvidám nővel. A film rendezője és főszereplője az egyik legismertebb olasz színész, Sergio Castellitto, akire a Fortunata rendezőjeként és a Bella Martha főszereplőjeként emlékezhet a magyar közönség.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: