PROGRAMOK

Idén újra lesz BrandFestival

Újra offline keretek között, több mint 100 előadó boncolgatja majd a jövő marketingkommunikációs és vállalatvezetési irányait az idei BrandFestivalon.

Link másolása

A BrandFestival trendLAB a hazai reklámiparág több mint 20 szaktekintélyeinek bevonásával vizsgálta a jövő marketing-kommunikációs trendjeit. A vezetőkből álló grémium a döntéshozatali mechanizmusok, a kognitív torzítások és a viselkedés-közgazdaságtan aktualitásai kapcsán vonta le a következtetéseket, melyek az októberi konferencia vezérfonalát alkotják.

Egyre inkább gyorsuló világunkban a szervezet- és vezetőfejlesztésben, a kommunikációs trendek ismeretében lépést kell tartani a változásokkal. Az a túlélőkészlet, amivel a vezetők korábban rendelkeztek, ma már nem működőképes. Olyan kihívásokkal kell szembe néznünk, amelyek befolyásolják a teljes média- és reklámpiaci értékláncot, a médiapiaci szereplők üzleti modelljeit, a vásárlók médiafogyasztását, termék- és szolgáltatásvásárlási szokásait.

BrandFestival trendLAB - trendek, amik a jövőt formálják

A reklám- és kommunikációs iparág hazai vezetőiből álló grémium a jelen tendenciái alapján vizsgálta a jövő marketing-kommunikációs trendjeit, elsősorban a magyar piac sajátosságait figyelembe véve. A BrandFestival programalkotásának alapjául szolgáló, demokratikus-konferenciamodell keretében szervezett „master mind” találkozókon az üzleti környezetet meghatározó, néhány nagyobb ívű, és pár azonnal is érzékelhető trendet sikerült meghatározni. A számos stratégiai fontosságú terület közül kiemelkedett a fogyasztókkal való kapcsolat-teremtés/bevonás jelentősége.

Hogyan befolyásolja a viselkedés-közgazdaságtan az üzleti sikereket?

A Nobel-díjas Daniel Kahneman és Amos Tversky izraeli-amerikai pszichológusok, valamint Dan Aiely, az emberi döntés irracionalitásának legelismertebb szakértője nyomán az üzleti világban számos viselkedés-pszichológia által ismert kognitív torzítás létezik, ami nagyban befolyásolja a vásárlási attitűdöt és ezzel a vállalatok nyereségességét és marketing stratégiáját.

Október 28-29-én többek közötti az alábbi hat fogyasztói döntést befolyásoló torzításé lesz a főszerep:
  • Veszteségkerülés (loss aversion) - Félelem a veszteségtől = kétszeres konverziós ráta.
  • Hiánytorzítás (scarcity bias) - A valós, vagy gerjesztett készlethiány felkorbácsolja az érdeklődést.
  • Társadalmi bizonyíték (social proof) - Ha mások is ajánlják, akkor megnő a vásárlási hajlandóság.
  • A választás paradoxona (paradox of choice)- A bőség zavara kontraproduktív is lehet.
  • Mentális horgonyzás (anchoring effect) - Ártorzító kedvezmények, félrevezető akciók.
  • Csali hatás (decoy effect) - A visszautasíthatatlan kettő az egyben ajánlatok.

Az „irracionális fogyasztói döntések” megértése a korábbiaktól gyökeresen más kommunikációs kompetenciákat, stratégiai tervezést igényel. Ennek a megértésében segít.

Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozója idén, 2021. október 28-29-én, a Cinext Etele Moziban a „Viselkedéstudomány” alapgondolata mentén elemzi a jövőt – számos nemzetközi top speaker és hazai előadó segítségével. A részletes programokat hivatalos oldalukon találjátok!

Top Speakerek

Idén a BrandFestival-on megosztja gondolatait többek között Daphne Cheung, a The Walt Disney Company (Disney+) adattudósa és Lauren Kelly, a viselkedés-pszichológia világhírű szakértője.

A Walt Disney jelenleg a világ egyik legjelentősebb szórakoztatóipari vállalata. Számos kasszasikerfilmet készítenek minden évben, a főhősök szereplőiről mintázott figurák és játékok uralják a kereskedelmet, emellett pedig a televíziózásban is meghatározó szerepet játszanak.

Daphne, jelenleg a Disney+ adattudósa, aki a gépi tanulás és az adatvezérelt technológiák segítségével erősíti streaming-márka piaci jelenlétét. A Disney-parkokra, filmekre és a Disney+, feltörekvő streaming-szolgáltatóra fókuszálva mutatja be, hogy miként tökéletesítik a keresőalgoritmust, és miként alkalmazza a viselkedési közgazdaságtan legújabb eredményeit a média álomgyár. (Létezik olyan iparági kutatás, amely szerint vannak, akik évente 187 órát töltenek el azzal, hogy keresnek valamit a Netflixen. Elvileg erre a problémára lettek kitalálva azok az algoritmusok, amelyek folyamatosan próbálják kitalálni az ízlésünket és igyekeznek kedvünkre való tartalmat ajánlani.)

A Mickey egeres cég nemrég egyes alkotásainál bevezette a Disney Plus Premiere Access nevezetű megoldást: a mozis bemutatóval együtt a Disney+-ra felkerülő tartalmakhoz az előfizetői díjon felül további összeg befizetésével férhettek hozzá az amerikai nézők, amely kategóriába a Fekete Özvegy, a Szörnyella és a Dzsungeltúra is beletartozik. Scarlett Johansson, a Fekete Özvegy főszereplője be is pöccent, amikor kiderült, hogy a Disney ugyanazon a napon tette elérhetővé a filmet a Disney+ alkalmazáson, mint amikor a mozikba is megérkezett. Scarlett szerint azért bukta a film bevételei után járó milliós bónuszait, mert a cég a Disney+ felületén keresztül szinte ingyen kínálta a mozit a nézőknek. Mindezért 50 millió dolláros kárterítést követel – korábban általában 90 és 120 nap közötti időszakban kizárólagos vetítési jogot élveztek a mozik. A színésznőnek nem kenyérre kell ez az összeg, hiszen vezette az amerikai Forbes 2018-as és 2019-es legjobban kereső színésznők listáját. Az adózás előtti vagyona 2019 júniusáig 56 millió dollárra rúgott.

Bár az indulásakor még akár úgy is tűnhetett, hogy a The Walt Disney Company saját streaming-szolgáltatása nem lesz képes komoly konkurenciát jelenteni a Netflixnek, hamar rácáfoltak ezekre a teóriákra. Sőt, egyes iparági szakértők manapság már úgy vélekednek, hogy 2026-ra a Disney+-nak több előfizetője lesz, mint Reed Hastingsék jelentősen korábban indult szolgáltatásának.

Milyen eljárásokkal vizslatják az újhullámos marketingguruk a vásárlási szokásainkat?

Lauren, az előadásában közismert márkákon keresztül mutatja be, hogy mire számíthatnak a viselkedéstudományok és a dizájn metszetében dolgozók az elkövetkező évben. (A közelmúltban jelent meg a Behavioral Design Report 2021, ami a két terület legújabb trendjeit foglalja össze.)

A viselkedési közgazdaságtan elsődleges célja, hogy elméletei, modelljei és előrejelzései segítségével jobb üzleti döntések szülessenek.

A viselkedés-tudományi kutatások gyökereiben változtathatják meg a reklámozási szokásokat, hiszen már nemcsak az eladási eredmények mérhetőek, hanem megismerhetőek azok a folyamatok is, melyek vásárlásra késztetik a fogyasztót. Egyes viselkedés-tudományi kutatások szerint a „fogyasztói” gondolatok és az érzelmek 95 százaléka azelőtt születik meg, mielőtt tudatosulna. Az értékesítők mégsem akarnak tudomást venni a tudatalatti folyamatok fontosságáról, ehelyett az agy maradék 5 százalékát bombázzák reklámjaikkal és hagyományos ajánlataikkal.

A viselkedési közgazdaságtan felfedezései velünk vannak, és folyamatosan „bökdösnek” minket. Hogy mire használjuk, és mennyire tesszük vele jobb hellyé a világot, csak rajtunk múlik.

Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozója 2021. október 28-29-én, a „Viselkedéstudomány” alapgondolata mentén elemzi a jövőt - számos nemzetközi Top Speaker és hazai előadó segítségével: http://brandfestival.hu/

A BrandFestival trendLAB tagjai:

Barna Tamás: Republic Group, ügyvezető, a BrandFestival elnöke

Bene Nikolett: ex. Spar, head of e-commerce

Bóna Richárd: freelance consultant, monsunkft., ex.ceo

Burka Szilvia: Praktiker Magyarország, marketing manager

Csepreghy Nándor: Miniszterelnökség volt parlamenti államtitkára, miniszterhelyettes

Csikesz Erika: TV2, értékesítési igazgató

Dr. Berkes Péter: BrandFestival, szakmai igazgató

Dudás Gergely: R-time, ügyvezető igazgató

Furák András: Republic Group, portfólió-igazgató

Gabriel Marton: Michelin, business segment manager (brand director) KLEBER & T3 brands – Europe, Middle East and Africa

Goneth Jácint: Promolab.Io, head of business development

Göncz Gábor: Sanofi, head of marketing

Komándi Krisztián: Frontìra strategic design consultancy, consultant, behavioural science

Márton Szabolcs: Republic Group, kreatívigazgató, a BrandFestival kreatív vezetője

Nád-Kántor Mariann: Cofidis, márka- és marketingkommunikációs vezető

Neszveda Gábor: Magyar Nemzeti Bank, senior researcher

Oláh Peter: Lego, head of marketing

Pessenlehner Dóra: Coca-Cola Hellenic Bottling Company, shopper marketing manager

Pogátsa Zoltán: Nyugat-magyarországi egyetem, magyar közgazdász, szociológus, habilitált egyetemi docens, a nemzetközi politikai gazdaságtan szakértője

Schuster Roland: De'Longhi, marketing manager, Romania&Hungary kitchen, home&comfort categories

Szili Tímea: Futureal/Cordia Group Marketing & Communications Director

Szászi Barnabás Imre: Eötvös Loránd University, Decision lab, head of behavioral insight unit at the decision lab

Tasi Dóra: Jacobs Douwe Egberts, category manager


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


PROGRAMOK
Saját alkotásaival és bulival búcsúztatják az év elején médiasztárrá vált BKV-s buszsofőrt
Gergely Róbert anno rögtönzött bulival ünnepelt a buszon, most hivatalos eseményen is elbúcsúztatja 31 BKV-s évét a Dürer Kertben.
Fotó: Gergely Róbert - szmo.hu
2022. szeptember 23.


Link másolása

Az év elején egy riportban mi is beszámoltunk Gergely Róbertről a vidám, zeneőrült buszsofőrről, aki 31 év szolgálat után barátok és utasok társaságában tortával, pezsgővel és rögtönzött koncerttel fejezte be utolsó műszakját. A szimpatikus sofőrnek még Karácsony Gergely is külön Facebook-posztban köszönte meg munkáját.

Azt eddig is tudni lehetett, hogy a lelkes buszvezető időnként verseket ír, most az is kiderült:

szabadidejében képzőművészeti alkotásokat is gyárt, amelyek dekorációs célból készültek a rendezvényre.

Többek között ezeket is meg lehet tekinteni szeptember 24-én, szombaton, amikor Robi pályafutásának végét egy nagyobb szabású bulival is megünneplik a Dürer Kertben. A művekre később licitálni is lehet, a beérkezett pénzt a nyugdíjas sofőr a Tilos Rádió támogatására ajánlja fel.

A délután kettőtől kezdődő programon ezen kívül közös bográcsozás, zenei fellépők, kvíz és vidám, baráti hangulat várható.

A hivatalos Facebook-eseményt EZEN A LINKEN tudjátok elérni.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
PROGRAMOK
A Rovatból
A gyémánt út pora – film az időskori demenciáról
A kisjátékfilmet szeptember 21-től, az Alzheimer-világnaptól nézheted meg. A főbb szerepekben: Koltai Róbert, Törőcsik Franciska, Vári Éva, Orosz Ákos, Elek Ferenc és Rainer-Micsinyei Nóra láthatók.

Link másolása

Vámos Zoltán orvos, filmrendező, forgatókönyvíró az időskori demenciáról készített kisjátékfilmet, amelyet szeptember 21-től, az Alzheimer-világnaptól tekinthetnek meg az érdeklődők.

A film valós történetet dolgoz fel. A rendező orvosi tapasztalataiból merítette a témát, amely évekkel ezelőtt történt meg vele a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központjában.

A film megmutatja, hogy a hagyományos orvosi protokollon túl milyen más módokon lehet segíteni az időskori demenciával sújtott betegek életén.

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) jelentése alapján a Földön jelenleg több mint 55 millió ember szenved demenciában, vagyis időskori leépülésben, elbutulásban. A szervezet szerint az érintettek száma az elkövetkező évtizedekben drámaian emelkedhet, ennek az állapotnak kezelésére, elfogadására, érzékenyítésére készült Vámos Zoltán filmje.

„Hiszem, a filmmel számos olyan családnak tudunk segíteni, aki demens hozzátartozóját ápolja. A filmben bemutatott kommunikáció egy fontos lehetőség arra, hogy a Alzheimer kórban szenvedő hozzátartozóink méltóságát és saját önértékelését megtartsuk” – fogalmazott Vámos Zoltán.

A kisjátékfilmben Koltai Róbert, Törőcsik Franciska mellett Vári Éva, Orosz Ákos, Elek Ferenc és Rainer-Micsinyei Nóra szerepelnek. A független film egyes jeleneteit a szentendrei Skanzenben forgatták.

A gyémánt út pora című film szeptember 21-től látható a film saját honlapján, ITT.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

PROGRAMOK
A Rovatból
A Budapest Parkban tartja egyetlen 2023-as koncertjét a Kispál és a Borz
A telt házas orfűi visszatérés után május 12-én pénteken a Budapest Parkban lép legközelebb színpadra a legendás Kispál és a Borz. 2023-ban ez lesz a zenekar egyetlen koncertje Magyarországon.

Link másolása

 

A Kispál és a Borz 2010-es feloszlása után idén augusztusban tért vissza a közönség elé a telt házas, kétnapos Kispál on Orfű rendezvényen. A zenekart Lovasi András, Kispál András és Dióssy D. Ákos alkotják, dobokon Bajkai Ferenc, gitáron Szesztay Dávid kiséri őket. Lovasiék nem csak a koncertek miatt alakultak újra, jelenleg a 11. nagylemezükön dolgoznak. „Egy zenekar akkor van, ha ír új dalokat, ha van kémia a tagok között.” – mondta Dióssy D. Ákos még márciusban. „A zenekar új korszakának és az új lemeznek is talán az volt a legfontosabb előzménye, hogy pár éve újra egymásra találtunk Kispivel, rengeteget zenélünk, újra inspiráljuk egymást.” – mondta el a visszatérésről Lovasi András. A tavasszal megjelenő új albumról két dalt már meg is mutattak a nagyközönségnek: márciusban a Rózsaszínt, augusztusban pedig a Mocsárt.

2023-ra ezennel két kizárólagos eseményt jelent be a zenekar. A május 12-i Budapest Parkos Kispál és a Borz koncertről így írnak: „Ezúttal a fővárosban adunk egy nagyszabású koncertet, amelyen a legkedveltebb Kispál-dalok eljátszása mellett szeretnénk veletek együtt megünnepelni a zenekar új lemezét is, amelyet tavasszal jelentetünk meg.” – olvasható a zenekar közösségi felületein.

A Kispál és a Borz semmilyen más fellépést nem vállal 2023-ban Magyarországon.

A Budapest Parkos koncert jegyeinek értékesítése szeptember 26-án 10 órakor indul. Az online jegyértékesítés mellett a hatalmas érdeklődésre való tekintettel szeptember 26-án a Budapest Park helyszíni jegypénztára (Budapest Park - Soroksári út 60.) is hosszított nyitvatartással, reggel 10 órától üzemel!

Ugyanakkor a zenekar szívéhez oly közel álló Orfű sem marad jövőre Kispál-dalok nélkül, hiszen a Kispál on Orfűn bemutatkozó Kispál és a Lovasi produkció exkluzív koncertet ad majd a 15 éves jubileumi Fishing on Orfűn, június 28-án. Ebben a formációban Kispál András és Lovasi András mellett G. Szabó Hunor dobol, Babcsán Bence szaxofonozik, koncertprogramjuk pedig kevésbé fókuszál a slágerekre – sokkal inkább a zenekar pályafutása során ritkábban játszott, különlegesebb szerzeményeket hallhatja majd tőlük a Fishing on Orfű közönsége.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

PROGRAMOK
A Rovatból
Hamarosan startol Európában a SkyShowtime, az új streaming-szolgáltató
Minőségi és népszerű szórakoztató tartalmak széles palettáját kínálja majd, a világszerte legjobban várt sorozatokkal és filmekkel.

Link másolása

Európában elsőként Skandináviában, szeptember 20-án indítja el streaming szolgáltatását a SkyShowtime. A Comcast Corporation és a Paramount Global közös streaming vegyesvállalata minőségi és népszerű szórakoztató tartalmak széles palettáját kínálja majd az európai fogyasztók milliói számára. A SkyShowtime a következő hónapokban és 2023 első negyedévében több országban, köztük Magyarországon is elérhetővé válik.

Az új európai streaming szolgáltatás,

a SkyShowtime a világ legnagyobb stúdióinak legjobb szórakoztató tartalmait egyesíti a platformján. A szolgáltatás a világszerte legjobban várt sorozatok és filmek széles választékát foglalja magában, több ezer órányi minőségi szórakoztatást kínálva az egész család számára.

Televízióban először lesznek majd láthatóak a legújabb mozifilmek a Paramount Picturestől és a Universal Picturestől, Hollywood két legpatinásabb stúdiójától, amelyek együtt Hollywood teljes mozibevételének az 50%-át biztosítják.

A SkyShowtime olyan új sikerfilmeknek ad majd otthont a mozibemutatókat és az adathordozókon történő megjelenést követően, mint például a Top Gun: Maverick, a Jurassic World Világuralom, a Minyonok: Gru színre lép, Az Északi, az Énekelj! 2., a Sonic a sündisznó 2., Az elveszett város, a Downton Abbey: Egy új korszak, a Nem, a Belfast, a Rohammentő és A rosszfiúk.

A szolgáltatás kínálatában megtalálhatóak lesznek továbbá új prémium sorozatok, gyermek- és családi tartalmak, illetve átfogó válogatás a Universal Pictures, a Paramount Pictures, a Nickelodeon, a DreamWorks Animation, a Paramount+, a SHOWTIME®, a Sky Studios és a Peacock ikonikus videokönyvtáraiból – egy közös helyen streamelve. A SkyShowtime emellett helyi saját gyártású műsorokat, dokumentumfilmeket és önálló, egyedi adásokat is tartalmaz majd.

A SkyShowtime elsőként Dániában, Finnországban, Norvégiában és Svédországban lesz elérhető.

„Alig néhány hónappal a teljeskörű hatósági jóváhagyás megszerzése után streaming szolgáltatásunk hivatalosan szeptember 20-án elindul. Izgatottan várjuk, hogy előfizetőink exkluzív hozzáférést kapjanak az ikonikus és világhírű stúdiók legújabb sorozat- és filmpremierjeihez. Hamarosan további részleteket is közzéteszünk majd a többi országban várható indulási dátumokról és még több nézőhöz juttatjuk el a SkyShowtime-ot Európa-szerte" – nyilatkozta a hivatalos bejelentést követően Monty Sarhan, a SkyShowtime vezérigazgatója.

A SkyShowtime 2022 utolsó negyedévben Hollandiában is elindul. A következő hónapok és 2023 első negyedéve során a SkyShowtime elérhetővé válik Spanyolországban, Portugáliában, Andorrában és Közép-Kelet-Európában is. A régiónkban a következő piacokra terjed majd ki a szolgáltatás: Albánia, Bosznia-Hercegovina, Bulgária, Csehország, Észak-Macedónia, Horvátország, Koszovó, Lengyelország, Magyarország, Montenegró, Románia, Szerbia, Szlovákia és Szlovénia. A konkrét időpontokat és árakat ezeken a piacokon az elkövetkező hónapokban jelentik be.

A több mint 20 országban történő bevezetést követően a SkyShowtime alkalmazásai és tartalmai 18 különböző nyelven lesznek elérhetők.

A szolgáltatás a Peacock platformon alapuló, direkt az európai piacra fejlesztett SkyShowtime alkalmazáson keresztül, valamint Apple iOS, tvOS és Android készülékeken, illetve a hivatalos weboldalon keresztül lesz a fogyasztók számára elérhető. A tervek szerint a SkyShowtime havi ára Finnországban 6,99 euró, Svédországban 79 svéd korona, Norvégiában 79 norvég korona, Dániában pedig 69 dán korona lesz.

A tartalomkínálat országonként eltérő lehet.

VIDEÓ: Az előzetes

További információk ITT.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk