A tanári pálya márpedig menő
Joós Andrea szerint tanárnak lenni márpedig menő. Előadásában bemutatja, miként dönthet egy pedagógus arról, hogy a tanterem ajtaját börtönajtónak vagy egy varázsterem ajtajának tekinti-e, ahol valóban a jövőt alkothatja meg a jövő szakembereinek inspirálásával.
Bár közhely, hogy válságban az oktatás, mégis amellett érvel, hogy ha a probléma részesei vagyunk, akkor a megoldói is lehetünk.
Joós Andrea biológia és természetismeret tanár a Deák Téri Evangélikus Gimnáziumban és a Lauder Javne iskolában, de médiát, vitakultúrát és angolt is tanít, felkérésre pedig tréningeket tart. A biológiatanítás és a tudománykommunikáció számára eszköz, amellyel a diákjait inspirálja, és boldoggá teszi, ha látja őket előre haladni egyéni útjukon.
Tanári eszköztárában a legnagyobb szerepet az élményközpontúság és az "eljátékosítás" (gamification) kapja (ez utóbbi módszert Prievara Tibortól tanulta), meggyőződése, hogy nem csak a szakmai kiválóság tesz valakit igazán jó tanárrá, hanem az, ha ki meri tágítani a normalitás határait, avagy ha kell, tud kissé bolond is lenni.
Nézzétek meg, hogy milyen kisfilmekkel tanítja a gyerekeket.
Ha neked is tetszett az előadás, nyomj egy lájkot!