Sportosnak látszik a Ford Focus, de ez inkább csak a külső
Még mielőtt bárkiben kérdésként merülne fel, hogy az ST-Line elnevezés mit is takar, illetve ez a felszereltség hol helyezkedik el a Ford Focus kínálatában, gyorsan tisztázzuk ezeket a pontokat. Az ST-Line a Trend, a Technology és a Titanium felszereltség fölött a negyedik szint a listán, amely a belépő modellje a Focus sportos változatainak. Fölötte van az ST, illetve a csúcspéldány: az RS.
Az ST-Line valamiféle előszobája tehát a legerősebb modellek sorának, mely leginkább kinézetre utal az erősebb testvérekre: sportautós ugyanis a külső, amit a hátsó spoilernek, a sportos első és hátsó lökhárítónak, az egyedi, méhsejt mintájú hűtőrácsoknak, a vagány könnyűfém felniknek illetve a további ST-Line megkülönböztető jeleknek köszönhet.
A nálunk járt Red&Black speciális kiadás ezt azzal toldotta meg, hogy a piros kasztnis kocsin fekete volt a visszapillantó háza, a tető, illetve a 18 colos felnik, a hátsó ablakok pedig finom sötétítést kaptak. A kocsi egyébként ötajtós és kombi változatban kapható.
Az utastérben tovább folytatódik ezeknek az elemeknek a sora: ST-Line felirat fogad minket a küszöbön, bőrborítású a háromküllős kormány és a sebességváltó gombja, az átlagnál feszesebb tartásúak az egyedi mintázatú első ülések, s alumínium pedálokat terveztek e modellbe. Ezeket leszámítva egyébként nem tér el a belső kialakítása az alap Focus-okétól, szóval így nem is tartogat sok meglepetést. A helykínálat egyébként középkategóriás, a csomagtartó mérete viszont relatíve kicsi, egy teljes méretű pótkerékkel 277 litert pakolhatunk meg az ötajtós változatban, amennyiben csak defektjavítót rendelünk közel 90 litert nyerünk.
Az ST-Line három benzines (125, 150, 182 Le) és két dízel (120, 150 Le) motorral kapható, mi a középső benzinest járattuk meg. Az 1.5-ös Ecoboost motor 240 Nm-es nyomatéka kellő lendülettel mozgatja a 1350 kilós testet, s manuális váltóval 9,1 másodperc alatt futja a százas sprintet. Ehhez a motorhoz egy jól vezetett, feszes, hatfokozatú kéziváltó kapcsolódott, s a kocsi felfüggesztése is keményebbre hangolt az alapváltozatokhoz képest.
A belépő modellnek számító, Trend felszereltségű Focus 5.130.000 forintról indul, a sima ST-Line alulról súrolja a hatmilliót, az 1.5-ös motorral szerelt változat háromszázezerrel drágább, míg a Red&Black Edition ennél újabb háromszázezerrel kerül többe, tehát 6,6 millióért hozható el a kereskedésekből. A következő lépcsőfokokat jelentő ST 8 millióról, míg az RS 12 millióról indul.
Adatok
1.5 EcoBoost (benzin)
Teljesítmény: 150 LE
Nyomaték: 240 Nm
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,1 s
Végsebesség: 210 km/h
Tesztfogyasztás: 7,7 l/100 km
Modell alapára: 8.050.000Ft