Új, 140 és 160 lóerős motorokkal jött ki a Nissan Qashqai
A szigorodó károsanyag kibocsátási normák és az új, WLTP elnevezésű mérési szabvány rendesen feladta a leckét az össze autógyártónak, hiszen szinte minden márkának módosítania kellett a motorkínálatán. Volt olyan gyártó, amely a meglévő kínálatot alakította át, volt olyan, amely új erőforrásokkal lépett a piacra. Ez utóbbiak sorát erősítette a Nissan is, amely a Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance összefogásban, a Daimlerrel együttműködve fejlesztette ki legújabb erőforrását, amely már teljesíti ezeket az elvárásokat. Ez a motor került az új Nissan Qashqaiba is, amely Európa egyik legnépszerűbb crossovere. A Qashqai 13 évvel ezelőtt, 2006-ban jelent meg a piacon, most a második generációját tapossa, amely 2017-ben kapott ráncfelvarrást. A külső így a motorikus változással párhuzamosan nem változott, mérete változatlan maradt és megtartotta azt a sportosan húzott, erős élekkel rajzolt SUV-s vonalvezetését, amelyet két éve ismerhettünk meg.
A Qashqai adottságai alapján a közepes szabadidő-autók mezőnyébe tartozik (4394 mm hosszú, 1806 mm széles és 1590 mm magas a karosszéria), éppen ezért a városi manőverezés nem okoz problémát vele, és nagyobb családok számára is ideális méretekkel bír, bár három gyermekülés nem fér el egymás mellett hátul. A csomagtartó szintén közepes méretű, 410 literes, az üléseket ledöntve 860 literesre bővíthetjük azt.