Új, 140 és 160 lóerős motorokkal jött ki a Nissan Qashqai
Az utastérben szép, de relatíve konzervatív megoldásokat nyújt, de mégsem Toyotásan öreguras, hanem fiatalos a hatása. A műszerfal a ráncfelvarráshoz képest nem változott, ellenben teljesen megújult a NissanConnect infotainment rendszer, amely kifejezetten arra lett optimalizálva, hogy az okostelefonunkkal összekapcsoljuk, így az Apple CarPlay és Android Auto rendszerek is elérhetők minden szinten, kivéve a belépő Visia változatot. A navi kijelzője nem nőtt az elődhöz képest, de kevesebb fizikai gomb található rajta és új multi-touch képességeket is kapott.
Újdonság a „Door to Door” szoftver, amelynek letöltésével az ügyfelek okostelefonjukon is elérhetik az új NissanConnect rendszer összes funkcióját, így a felhasználók például otthonról vagy irodájukból is előkészíthetik útjukat, s egy gombnyomással továbbíthatják az autónak. A TomTom rendszerű navigáció azonnal elindul, amint a kocsiba ülünk, s menetközben a rendszer valós idejű forgalmi információkat biztosít a sofőr számára.
Ahogy a bevezetőben is említettem, a 2018-as Qashqaiban a fő újdonságot az új, 1.33-as motorok jelentik, amely elérhető 140 és 160 lóerős változatban, s rendelhetjük hatfokozatú kézi sebességváltóval, illetve a vadonatúj hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval (DCT) is. A kisebb teljesítményű, kéziváltóval szerelt változat nyomatéka 240 Nm, míg a nagyobbé 260 Nm, DCT-sebességváltóval párosítva pedig 270 Nm. Tesztautónkban ez utóbbi változatot vezethettük. Az 1.6-os, 163 lóerős motort váltja a palettán az 1.33-as, 160 lovas benzines, mely nagyobb nyomaték mellett alacsonyabb CO2-kibocsátású és fogyasztású. A kis, turbós erőforrás lendületesen autózható, és nagyon halk járású motor, ráadásul alacsony fordulatszámon is egyenletesen reagál. Bár az elindulás nem mindig zökkenőmentes, állóhelyzetben gázt adva meglepően nagyot ugrik a kocsi, így csak nagyon óvatos pedálkezeléssel tudunk lágyan startolni. A hétfokozatú automata menetközben viszont már finoman, gyorsan, szinte gondolkozás nélkül vált. Városi fogyasztása pedig ebben a konfigurációban 8-9 liter körül mozog, amely átlagosnak mondható a kaszti méretét és a teljesítmény mutatókat figyelembe véve. A dízel kínálatban két választási lehetőségünk van, 115 vagy 150 lóerős motort konfigurálhatunk.
Az új motorokkal szerelt Qashqai a belépő Visia felszereltséggel 5.190.000 forintról indul, a nálunk járt 1.33 literes, 160 lóerős modell Tekna felszereltséggel, és a 325.000 forintos Prémium kiegészítő csomaggal 8,95 millióért vásárolható meg, de ebben már benne van az összes elérhető asszisztens rendszer (távolsági fényszóró asszisztens, táblafelismerő, intelligens visszapillantó, sávelhagyásjelzés, parkolóradar, vészfékezési asszisztens, NissanConnect, sötétített hátsó oldalablakok és csomagtérablak, cápauszony antenna, intelligens sebességtartó automatika és sávtartó, parkolóasszisztens, keresztirányú forgalom figyelmeztetés, éberségfigyelő rendszer, holttér-figyelő, stb.) és számos komfort funkció (pl. LED-es nappali menetfény irányjelzőkkel, LED-fényszórók, adaptív fényszórók).