NÉGYKERÉK

Tovább zöldül a Ford – egyelőre a hibrid hajtás tör utat magának

Már a kombi változatban is elérhető a hibrid motor a Mondeónál.

Link másolása

A 2020-as esztendő a változás éve lesz a személyautó piacon, mivel január 1-től jön az új szabály, az Európai Unió károsanyag-kibocsátásra vonatkozó rendkívül szigorú kvóta szabályozása. A számok nyelvén ez annyit tesz, hogy az eddigi átlagosan 115 gramm/kilométeres széndioxid-kibocsátási normát 95-re kell csökkenteni flottaszinten a következő évben – ellenkező esetben súlyos büntetésre számíthat a gyártók.

A szigorítás másfajta gondolkodásmódot követel az autógyártóktól, így értelemszerűen a kínálat is változik. A Ford palettájáról is több népszerű motorváltozat kikerül az új előírás miatt, mivel nem férnek bele a bevezetett 25-30 százalékkal alacsonyabb széndioxid-kibocsátási korlátozásba. Természetesen minden gyártó a saját útját járja, a Fordnál például a hibrid hajtás tör utat magának az előttünk álló időszakban, de megjelennek majd az elektromos autók is a kínálatban. Az amerikai márka célja az, hogy minden új modelljéhez egy vagy több alternatív hajtást tegyen elérhetővé, legyen szó hibrid-, mild hibrid-, plug-in hibridtechnológiáról, vagy elektromos hajtásról.

Ez látszik a Mondeo esetében is, a Ford idén mutatta be a népszerű autójának ráncfelvarrott modellváltozatait: a hatchback, a szedán és a kombi is finom frissítést kapott, és teljesen lecserélték a korábbi motorkínálatot. Már a kombi változatban is megjelent a hibrid hajtás, amely eddig ebben a verzióban nem volt elérhető. A facelift során egyébként módosult a hűtőrács és a lökhárítók vonalvezetése, valamint a hátsó lámpák formája is. Egyúttal új első ködfényszórók és LED nappali menetfény érkezett, s a sportos, új lökhárítón hangsúlyosabb lett az alsó légterelő elem.

Az autó hátsó részén az hozta a változást, hogy az új, C-alakú hátsó lámpatesteket teljes szélességükben keresztezi egy selyemfényű ezüst vagy króm színű díszléc. A Mondeo vásárlói immáron még több opcióval formálhatják saját ízlésükhöz autójukat: az extrák listáján új 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák jelentek meg, sőt a 19 colos kerékhez a prémium Liquid Aluminium felületkezelés is megrendelhető. Az utastérben új üléskárpitok és kilincs-kidolgozások érhetők el, és külön dekorációs elemek rendelhetők a Titanium, ST‑Line és Vignale változatokhoz. A hibrid viszont kizárólag Titanium felszereltségben vásárolható meg. Az utastér minőségén csiszoltak a márka mérnökei, amely a középkonzolon és az összeszerelés minőségében érhető utol leginkább, ami fájó pont, az a műszerfal, sajnos az továbbra is konzervatívnak hat, főképp a konkurensekkel való összehasonlítás esetén.



Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk



Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk


Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk


Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk