Öltönybe öltözött igásló – alapvetően munkásautónak tervezték a Ford Rangert
Az utastér a haszonjárműves besorolás ellenére kifejezetten elegáns, ami persze alapvetően a magas felszereltségi szintnek köszönhető. Az elektromosan állítható bőrülések, a multikormány, a Apple CarPlayre és a Android Autóra használatára alkalmas érintőképernyős navi, a tolatókamera olyan extrák, amik egy személyautó esetében is már magasabb felszereltséget jelentenek. A műszerfal anyaghasználatban ennek ellenére a műanyag dominál, az analóg kilométeróra és a pici, digitális fordulatszámmérő már évekkel ezelőtt sem állta meg a helyét, így messze elmarad a konkurensektől. A helykínálat azonban pozitívan változott az elődhöz képest, s a vezetési pozícióra sem lehet panasz, hiszen jó magasról láthatjuk a forgalmat. Olyannyira magasan ülünk egyébként, hogy a többi pick-up szinte eltörpül mellettünk.
Motorikusan két választási lehetőségünk akad: az autót kérhetjük a 2.0 literes, 213 lóerős dízel erőforrással, vagy a szintén gázolajjal hajtott, öthengeres, 3.2-es motorral. Tesztautónkban ez utóbbi volt kipróbálható, s nem is okozott csalódást a 200 lóerős, 470 Nm maximális nyomaték leadására képes erőforrás. A motor már alacsony fordulaton is rendkívül erős, s igény esetén kapcsolható négykerék-hajtás is rendelkezésünkre áll, szóval egy pillanatra sem kell megijednünk akkor, ha például hajónkat kéne húznunk a két tonnás kocsi segítségével vagy az országutat elhagyva, hegy-völgyes úton kell haladnunk célunk felé. E motorhoz hatfokozatú kézi- és hatfokozatú automata váltót is konfigurálhatunk. A tesztautónkat az automatával konfigurálták, amely normális tempó mellett szépen kapcsolta a fokozatokat, bár terepen olykor jobb lett volna a kéziváltóval közlekedeni.
A kocsi fogyasztása 10-13 liter körül mozgott még a nyugodtabb tempó ellenére is. Az autó rugózása üres platóval igencsak pattogós, az úthibákat vagy az utat keresztező bordákat minden esetben közvetlenül érezzük, kanyarban pedig még meg is dobja az autót egy-egy ilyen sérült útfelület.
A Ford Ranger 8,2 millió forintról indult, a kéziváltós Wildtrack pedig a 11,1 millió forintért hozható el a kereskedésekből legolcsóbban, az automatáért bő 300 ezer forintos felárat kell fizetni. Hogy ez megéri-e, döntse el mindenki saját maga, ami biztos, a Ford pick-upja összességében jelesre vizsgázott az egyhetes teszt során szinte minden szempontból.
Adatok
Motor: 3.2 TDCI
Teljesítmény: 200 LE
Nyomaték: 470 Nm
Széndioxid kibocsátás: 231 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,6 s
Végsebesség: 175 km/h
Tesztfogyasztás: 11,7 l/100 km
A modell alapára: 8.166.100 Ft
Tesztelt modell alapára: 11.461.750 Ft