/negykerek/miert-utal-mindenki-ha-ebben-a-bekes-joszagkent-viselkedo-bmw-ben-ulsz/
hirdetés

NÉGYKERÉK

Miért utál mindenki, ha ebben a békés jószágként viselkedő BMW-ben ülsz?

Az X6 M50d tán a legnagyobb ellenszenvet váltja a többi közlekedőből. Pedig még index is van benne. Leteszteltük.
Borsi Dávid cikke - szmo.hu
2016. szeptember 23.


Link másolása

hirdetés

Az egész egy „X”-szel kezdődött. A betűvel, amely már az 1980-as évek közepén a BMW összkerékhajtással szerelt modelljét jelölte. Mégsem ez az év volt a meghatározó, hanem az X5 1999-es megjelenése, mely új járműkategóriát teremtett, s ezáltal új célcsoportot vonzott a márkához. A siker nem maradt el, a bajor gyártó már a 4 milliót is átlépte az X modellsorozat értékesítésében világszerte. A járműpalettán jelenleg öt BMW X modell található, az X1, az X3 és az X4 a konszolidáltabb szereplői a kínálatnak, az X5 és az X6 viszont messze kiemelkednek a forgalomból, főleg az X6 M50d, mely a legerősebb mind közül, s tán a legnagyobb ellenszenvet váltja a többi közlekedőből - még nyugodt használat mellett is. Hogy miért? Erre naphosszat kereshetnénk a választ, mert az X6 normál esetben egy békés jószág, és még index is van benne. Bizonyított. Használtam.auto_cimp90166204_lowres_on-location-bmw-x6-mp90166208_lowres_on-location-bmw-x6-mp90166223_lowres_on-location-bmw-x6-m

Az X6 a második generációját tapossa, a második modell pedig szinte alig tér el az elődtől: hosszúságra 32 mm-rel, magasságra 33 mm-rel, szélességre pedig 6 mm-rel nőtt. Valamivel szögletesebb lett a vonalvezetés, sportosabb lökhárítót és fényszórót kapott a modell, az alapkarakter viszont nem változott: a kocsi rajzolata sportos agresszivitást sugall.p90166227_lowres_on-location-bmw-x6-mp90166241_lowres_on-location-bmw-x6-mp90166272_lowres_on-location-bmw-x6-mp90166284_lowres_on-location-bmw-x6-m

A típus utastere a lendületes részleteket ötvözi az elegáns hangulattal, bár a szokásos, letisztult, olykor rideg BMW-s dizájn itt is tetten érhető. Az autó kezelhetőségét nem érheti panasz, egyedül a fedélzeti számítógép kiismerésére kell egy picivel több időt fordítanunk ahhoz, hogy automatikusan tudjuk használni azt. Praktikus újdonságnak számít 40:20:40 arányban osztottan dönthető hátsó üléstámlák, amelyekkel a csomagtér mérete 580 literről akár 1525 literre bővíthető.p90166290_lowres_on-location-bmw-x6-mp90166507_lowres_offroad-bmw-x6-10-20p90166532_lowres_offroad-bmw-x6-10-20

Az új X6 az elődmodellhez képest magas alapfelszereltséggel kapható: a bi-xenon fényszórók, a 19 colos könnyűfém keréktárcsák, az automatikus működtetésű csomagtérajtó és a nyolcfokozatú Steptronic sport sebességváltó a kormányon elhelyezett sebességváltó-kapcsolókarokkal mind a szériafelszereltség része, akárcsak a bőrkárpitozás, a kétzónás légkondicionáló, az önműködően sötétedő visszapillantó tükör és a Driving Assistant biztonsági csomag a BMW ConnectedDrive kínálatából. A felszereltségi csomagoknak köszönhetően az exkluzivitás tovább fokozható. Ennek csúcsút egyrészt a Design Pure Extravagance felszereltségi csomag jelenti, de ha egyedi, még sportosabb megoldásra vágyunk, választhatjuk az M Sport csomagot is, amely különleges kiegészítőkkel ruházza fel az utasteret és a külsőt. A nálunk járt M50d pont ilyen volt, mely nem csak a felszereltségben, hanem motorikusan is különlegeset mutatott.p90167663_lowres_bmw-x6-with-m-perforp90167665_lowres_bmw-x6-with-m-perforp90167666_lowres_bmw-x6-with-m-perforp90167669_lowres_bmw-x6-with-m-perfor

Az X6 trónján a nálunk járt M50-be szerelt 3,0 literes dízel ül, mely 381 lóerős teljesítmény mellett, 740 (!) Nm nyomatékkal bír. Mondanom sem kell, ez az erőforrás földön túli erővel mozgatja a bő két tonnás testet: a kocsi 5,2 másodperc alatt éri el a százat. Ilyen erőnél nagy hasznát vesszük az összkerékhajtásnak, másképp ez a modell szinte használhatatlan lenne. Szintén jó társ a nyolcfokozatú váltó, mely szükség esetén finoman kapcsol, de a tempós autózásban is remek társ.

hirdetés

A BMW X6 20 millió forintról indul, az M50d ennél alaphangon 8 millióval kerül többe, de ekkor még nem beszéltünk azokról a feláras extrákról, amik akár harmincöt millió fölé is repíthetik az árat.

Adatok

Hengerűrtartalom: 2993 cm3

Teljesítmény: 280 kW (381 LE)/4000-4400

Nyomaték: 740 Nm/2000-3000

Széndioxid kibocsátás: 174 g/km

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,2 s

Végsebesség: 250 km/h

Tesztfogyasztás: 9,1 l/100 km

A modell alapára: 20.943.000 Ft

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk

hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk

hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk