/negykerek/igy-hajt-elso-kereken-a-bmw-x1/
hirdetés

NÉGYKERÉK

Így hajt első keréken a BMW X1

Megújult a bajorok belépő szabadidő-autója, és bár első látásra nem feltűnő a különbség, azért bőven van miért szeretni az új X1-et.

Link másolása

hirdetés

Elsőkerekes BMW? Igen, igen, szoknunk kell az elképzelést, pedig nem az X1 az első kocsi, amit a hagyományoktól eltérően így terveztek. Ilyen volt például a 2-es Active Tourer is, ahol első között találkozhattunk ezzel a megoldással. Sokan azt mondták, ez szentségtörés, de szerintem megbocsátható a bajoroknak, főleg úgy, hogy remek konstrukciókat alkottak. Az X1 tehát alapesetben elsőkerék-hajtású, de a tapasztalatok alapján nem ez, hanem természetesen az összkerekes változat lesz a népszerűbb a vásárlók körében, mint volt az korábban is.

x1-wallpaper-1600x1200-01.jpg.asset.1433948532874

x1-wallpaper-1600x1200-02.jpg.asset.1433948459040

x1-wallpaper-1600x1200-03.jpg.asset.1433948601135

hirdetés

x1-wallpaper-1600x1200-04.jpg.asset.1449057727379

Az X1 első generációja 2009-ben érkezett, ekkor indított erőteljes modelloffenzívát a márka, amivel igyekeztek betömni a palettán mutatkozó réseket. A kocsi sikerét mutatja, hogy azóta közel 800.000 járgányt gyártott le e példányból a BMW. Az új modell elsőre nem hordoz szembetűnő változásokat, azonban

amikor egymás mellé áll az első és a második generáció, máris feltűnik a differencia:

lágyabbak, ám mégis lendületesebbek a vonalak, és nagyobb hatású lett a kocsi. Ami annak is köszönhető, hogy az új X1 szélességében és magasságában nőtt, ellenben hosszra és tengelytávra csökkent. Utastere ennek megfelelően tágasabb lett, a csomagtér mérete pedig 45 literrel 505 literesre nőtt. Az ülések méretesek és komfortosak, azonban kényelmesen csak négy felnőttel indulhatunk hosszú útra. A hátsó ülések 40:20:40 arányban dönthetőek. A belső tér karakteresen BMW-s, az évek óta használt analóg kilométeróra viszont egy picit már idejétmúlt. A belső térben egyébként jó az anyaghasználat, és a kapcsolók elhelyezése is megfelelően átgondolt.

cq5dam.resized.img.585.low.time1447990971907

cq5dam.resized.img.585.low.time1447990971939

cq5dam.resized.img.585.low.time1447990971961

cq5dam.resized.img.585.low.time1459255020054

A BMW legkisebb szabadidő-autója három dízel- és három benzinmotorral kapható, mi ebből a 150 lóerős gázolajjal hajtott változatott tehettük próbára. Az elsőre kissé hangosnak tűnő erőforrás remek társ a mindennapokban, 330 Nm-es nyomatéka bőséges erőt ad a dinamikus haladáshoz.  A 8 fokozatú automata finoman dolgozik, szépen kapcsol, pozitívum, hogy a lejtmenetet nagyon ügyesen ismeri fel, ekkor visszavált és intenzív motorfékkel segíti a haladást. Ennél persze van erősebb változat is a palettán, de itthon nem igazán lehet szükségünk rá, nincs olyan helyzet ugyanis, amikor éreznénk a nagyobb nyomaték, a több lóerő hiányát. Százra 9,2 másodperc alatt gyorsulunk, a kocsi legnagyobb sebessége 205 kilométer/óra, fogyasztása pedig 7 liter körül mozgott.

A BMW X1 8,8 millió forintról indul, a legolcsóbb dízel nyolcszázezer forinttal kerül többe. Tesztautónk ezúttal nem volt túlextrázva, de az automata váltóval és néhány apró plusz felszereléssel ára 11 millió forintot kóstált.

x1-wallpaper-1600x1200-05.jpg.asset.1433771572273_1024x768

x1-wallpaper-1600x1200-06.jpg.asset.1433771577562_1024x768

x1-wallpaper-1600x1200-07.jpg.asset.1433771715424_1024x768

x1-wallpaper-1600x1200-08.jpg.asset.1433771709637

x1-wallpaper-1600x1200-09.jpg.asset.1433771747448

x1-wallpaper-1600x1200-11.jpg.asset.1433771835540_1024x768

x1-wallpaper-1600x1200-16.jpg.asset.1433771927503

Adatok

Hengerűrtartalom: 1995 cm3

Teljesítmény: 110 kW (150 LE)/4000

Nyomaték: 330 Nm/1750-2750

Széndioxid-kibocsátás: 114 g/km

Gyorsulás 0-100 km/h: 9,2 s

Végsebesség: 205 km/h

Tesztfogyasztás:  7,1 l/100 km

A modell alapára: 8.803.000,- Ft

Borsi Dávid írása


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk

hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk

hirdetés


Link másolása

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk