Ezzel a modellel veszi fel a harcot a Kia a hibridek versenyében
Az elmúlt öt év során a duplájánál is többre nőttek a hibrid eladások Európában, az előrejelzések szerint 2020-ra évente mintegy 700 000 új hibrid gépkocsi talál gazdára a piacon, éppen ezért a Kia is bejelentkezett ezen a területen. A vadonatúj Kia Niro a 2016-os Genfi Autószalonon, március elsején mutatkozott be az európai vásárlóknak, így a Soul, az Optima után tehát újabb modellel veheti ki a részét a dél-koreai márka az alternatív hajtású autók iránti, egyre növekvő keresletből. A vállalat egyébként is komoly célt tűzött maga elé: 2020-ra 25 százalékkal szeretné csökkenteni modellpalettájának átlagos üzemanyag-fogyasztását a 2014-es értékekhez képest.
A Niro vadonatúj padlólemezét a jelenlegi Kia modellektől teljesen külön fejlesztették ki. A platformot kifejezetten környezetbarát technológiák alkalmazására, az új generációs, így a hibrid hajtásláncok beépítésére tervezték. A Kia Niro a szabadidős modellektől megszokott praktikumot a Kiára manapság jellemző vagány, modern formavilággal ötvözte, éppen ezért igencsak divatos alkatú lett a kis SUV. A Niro dizájnját egyébként a Kia kaliforniai és namyangi formatervezési központjában álmodták meg. A kocsi méreteit tekintve új pozíciót foglal el a márka modellkínálatán belül: 4355 mm hosszú, szélessége 1800 mm, magassága 1535 mm, azaz összességében kisebb, mint a vadonatúj Kia Sportage, ugyanakkor alapterülete nagyobb, mint a ferdehátú cee’d-é.
Az utastere tágas és modern érzést kelt, amit a széles műszerfal és a határozott vízszintes vonalak is hangsúlyoznak. A műszerfal közepét a Kia legújabb érintőképernőys kezelőfelülete foglalja el, egy nagyméretű, 7 vagy 8 colos infotainment rendszerrel, opciós navigációs funkcióval. A Niro a legelső Kia modell, mely okostelefonokkal kompatibilis Android Auto funkcióval bír, ennek segítségével az okostelefonos alkalmazásokhoz és egyéb az autó fedélzeti infotainment rendszerének képernyőjén keresztül férünk hozzá.
A márka anyaghasználatban, és belső formaterv szempontjából sokat fejlődött, s ezzel párhuzamosan a minőség is évről évre jobb. Az utastér színválasztásában azonban sok variációnk nincs: egytónusú, fekete vagy sötétszürke, szövet, szövet-bőr vagy teljes bőrkárpitozással rendelhetjük autónkat. A Niro 421 literes csomagtartójába a legkisebb mértékben sem nyúlik be az akkumulátor. Maga az akkumulátor a hátsó ülés alatt található, így a kompakt méretek ellenére maximális méretű lehet a csomagtartó.
A Kia Nirot kifejezetten hibridként álmodták meg, az 1,6 literes benzinmotor (105 LE, 147 Nm) egy 32 kW (44 LE) teljesítményű villanymotorral és egy 1,56 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátorcsomaggal egészül ki. A hajtáslánc 141 LE rendszer-teljesítményét igen takarékos, hatfokozatú duplakuplungos sebességváltó viszi át az aszfaltra. A Niro csak rövid szakaszokon képes kizárólag elektromos üzemmódban haladni, éppen ezért zöld rendszámot nem is kaphat. A kocsi összteljesítménye nem egetverő, ám a mindennapi használathoz hibátlan.
A Niro megkapta a legmodernebb elektronikus vezetőtámogató rendszereket, így a Kia járműstabilitást szabályozó rendszerét, valamint az ESP menetstabilizáló funkciót, amelyek minden körülmények között biztonságos tapadást és stabilitást garantálnak. Rendelhetünk egyébként sebességtartó automatát, sávelhagyásra figyelmeztető és azt gátló rendszert, holttér- és mögöttes, keresztirányú forgalom figyelőt.
A dél-koreaiak új modellje LX felszereltséggel kedvezményes áron, jelenleg 6.999.000 forintért hozható el, a jobban felszerelt EX pedig 7.599.000 forintba kerül. A Niro Európában a Kia egyedülálló 7 éves, 150 000 km-es garanciájával kerül forgalomba.
AdatokBenzinmotor
Lökettérfogat: 1,6 liter
Teljesítmény: 77 kW (105 LE)
Nyomaték: 147 Nm
Akkumulátor és villanymotorAkkumulátor típusa: Lithum-ion polimer
Max teljesítmény: 44 LE (32 kW)
Max. nyomaték: 170 NmHibrid rendszerteljesítmény: 141 LE (104 kW)
Tesztfogyasztás: 6,2 l/100 km
A modell alapára: 6.999.000 Ft