NÉGYKERÉK

„Éhes vagyok” – elég ennyit mondani az okos Audi Q8-nak, és éttermeket ajánl a közelben

Minden eddiginél nagyobb SUV-modellt alkotott az Audi, amely óriási méretei mellett megdöbbentő erővel és okos hangvezérléssel is bír. A négykarikás márka csúcsát, a Q8-at vezettük.

Link másolása

Félve közelítem meg szemből az Audi Q8-at, olyan morcosan néz rám a parkolóban. Az autó orrát szinte teljesen lefedő, nyolcszögletű Singelframe hűtőrács az előrenyúló első légterelővel, valamint a határozott kontúrokkal kiformált, nagyméretű légbeömlő nyílásokkal és a morcosra húzott, már alapkivitelben LED-technikájú első fényszórókkal olyan arcot rajzolnak a modellnek, amely még álló helyzetben is tekintélyt parancsol. Az új luxuskupé ráadásul 1 milliméter híján 5 méteres hosszúságával és 2 méteres szélességével brutális méretű, az összkép pedig még a testvérmodellnek számító Q7-nél is nyomatékosabb, mert rövidebb és alacsonyabb, összességében pedig masszívabb hatású. Erre pedig csak ráerősít a kupés formavilág, az elegánsan ereszkedő tetőív az erősen megdöntött D-oszlopokba csatlakozva támaszkodik a nagyméretű, akár 22 colos kerekeket rejtő sárvédők jellegzetes quattro domborulataira.

Az utastérbe lépve XXI. századi csúcstechnológia fogad minket, ahol a kijelzők és a kezelők több digitális felületből állnak össze. Ezt a megoldást az A8-ban vezette be az Audi, majd az A6-ban és az A7-ben is alkalmazta. Központi elemként a felső MMI touch response képernyő szolgál, amely Black Panel kialakításával kikapcsolt állapotában szinte alig láthatóan alkot nagyméretű fekete felületet egészen az alkotóművészeti szépségű légbefúvóktól a tiptronic sebességváltó karjáig. A nagy érintőképernyős felület egyébként két képernyő találkozásából jön létre, a felső 10,1 col képátlójával az infotainment- és a navigációs rendszerek kezelésére szolgál, míg a 8,6 képátlójú alsóról a légkondicionáló berendezést, további kényelmi funkciókat és a szövegmegadást vezérelheti a vezető. A két felület könnyen kezelhető, egy-egy funkció aktiválását jól érzékelhető és hallható kattanás erősíti meg. Az autó funkcióit hangvezérléssel is állíthatjuk, a vezető szabadon fogalmazhatja meg utasításait, s a hangvezérlés egész mondatokat – például „Éhes vagyok” – is értelmezhet, máris közeli éttermeket ajánlva.

A német piacra már alapkivitelben a csúcsszínvonalú MMI navigációs rendszerrel érkezik az Audi Q8, amely az Audi connect LTE Advanced szabvány szerinti adatátviteli moduljával, valamint WLAN-hotspottal készül. A navigációs rendszer az adott útvonal alapján felismeri a vezető személyes preferenciáit, így intelligens javaslatokkal szolgálhat. Az Audi connect online-szolgáltatások előretekintő módon egészítik ki az útvonaltervezést, így a két Car-to-X szolgáltatás – a közlekedési táblák információi és a veszélyhelyzet-információ – egyaránt profitálhat az Audi-flotta kollektív intelligenciájából. Az extra felszerelésként rendelhető Audi connect kulcs Android operációs rendszerű, kompatibilis okostelefonról is lehetővé teszi az autó nyitását és zárását, illetve motorjának beindítását. A kulcs egyéni felhasználói profiljaiban több vezető akár 400 különböző beállítása is tárolható. A myAudi App segítségével a vezető különleges úticélokat továbbíthat a navigációs rendszerre, zenét streamelhet, de okostelefonja határidőnaplójának tartalmát is importálhatja az MMI-rendszerre.



Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk



Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk


Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk


Link másolása


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk