Brutálisan erős Mercedes a C43 AMG, pedig ez még csak a belépő szint
RS (Audi), M (BMW), AMG (Mercedes) – aki egy picit is jártas az autók világában, tudja, hogy ezek német izomautók típusjelzései és a prémium márkák kínálatának csúcsát jelentik. Ezúttal a Mercedes csúcsteljesítményű modelljeinek kapuja nyílt meg előttünk, s az ezen a szinten belépő modellnek számító C43 AMG járt nálunk.
Közel egy éve újult meg a C-osztályú Coupé, s ezzel egyidőben változott természetesen a C43 AMG is, amely külsőre sem titkolja el sportautós vonásait, az alapváltozathoz képest egyértelmű a különbség: vadabb az orr, nagyobbak a légbeömlők és a féktárcsák, hátul 2x2 csöves a kipufogóvég – amelyről közelebb lépve kiderül, hogy igazából csak díszként funkcionál –, s a kocsit több helyen is olyan feliratok díszítik (pl. C43, AMG, Biturbo), amelyek egyértelműen utalnak e változat sportosságára. De más a futómű, a kipufogórendszer és alapból adaptív LED például a fényszóró is. A városlakók pedig lépten nyomon szavakkal, fejbillentésekkel vagy egy-egy irigykedő tekintettel jelzik, tetszik számukra a gép. Van is miért, az összhatás egy AMG-től elvárható módon sportos, bár ahogy említettük, ez egy belépő modell a gyári tuning világába, szóval van feljebb még sportosabb, még jobban átszabott.
Az utastérben az alapváltozat magas minőségű anyaghasználata köszön vissza, de számos olyan jellegzetesség is fellelhető, amely az AMG felszereltséggel jár. Ilyen például a küszöbön, a kormányon és az autószőnyegen olvasható AMG felirat, a piros cérnával varrott kormány, bőr üléshuzat és könyöktámasz, a piros biztonsági öv vagy a vezetőülés alatt elhelyezett tűzoltókészülék. Alapvetően sok a bőr, az alumínium és a karbon felület, igényes a kialakítás, de szép grafikájú a három állású digitális műszerfal és a navigáció grafikája is. A navi a középső könyöktámasz előtti touchpad-szerű kezelővel állítható, de az alatta található tekerőgombbal is kezelhető. Hiányosság, hogy a kijelző nem érintőképernyős, de az is hagyott némi rossz szájízt bennünk - persze csak rövid ideig -, hogy a közel 28 milliót érő tesztautóhoz nem rendeltek kulcs nélküli ajtónyitást, s a csomagtartó is csak a kulcsról vagy az utastérből volt nyitható.