A 407 lóerős Volvo XC60-at teszteltük
Volvót mindig szívesen hoz el az ember az importőrtől, mert az a fajta finom luxus, amit a svéd márka képvisel, utánozhatatlan. Vagány a BMW, tiszteletet parancsol az Audi, eleganciát sugall a Mercedes, de a Volvo olyan finoman elegáns, amit kívülről nem is gondolnánk. Éppen ezért viszont sokkal szűrtebb az a közönség, aki e márka mellett dönt, pedig a kulcs egyszerű: egyszer be kell ülni, s vezetni kell egy Volvót. Tízből kilenc embernek azonnal leesik a tantusz, hogy a Volvo jó.
Az is érdekes, hogy az elmúlt évek alatt sosem alakult ki a svédek kocsijaival szemben olyasféle előítélet, mint a felsorolt márkák esetében; egy Volvós nem tolakodó, egy Volvós tud indexelni, egy Volvós szabályosan parkol. Pedig az ereje meg lenne hozzá, a nálunk járt hibrid változat például 407 lóerőt tudott rendszerteljesítmény szinten, de valahogy mégsem teszi, az emberek mégsem vadulnak meg a kocsi volánja mögött. Az okokat nem firtatnám, maradjunk az autónál.
Az utastér szintén az XC90-t idézi, bár persze itt is minden szűkebb kicsit, ami a külső adottságok miatt érthető is. Azonban, ha a nagytesót nem ismerjük, fel sem tűnik a helyhiány, ugyanis a beltér elég nagy öt utas számára is, az 500 liternél minimálisan nagyobb csomagtér pedig jól pakolható. A belső rendkívül kifinomult, nagyon kellemes anyagokat használnak a svédek, így jó érintésűek a kapcsolók is, az ergonómia kifogásolhatatlan. A középkonzolt itt is a tablet méretű érintőképernyő uralja, amely az autó vadonatúj belső irányítórendszerének a szíve. A lényegében gombok nélküli rendszer segítségével a vezető teljesen új módon állíthatja autóját, de az internet alapú termékek és szolgáltatások széles köréhez is itt férhet hozzá. A rendszer kezelése elsőre nem egyértelmű, több időt kell szánnunk a tanulmányozására a megszokottnál. Egy hét alatt már rutinszerűen lehet használni a felületet, azonban arra ne számítsunk, hogy már az első napon menni fog, úgy, mint a digitális kilométeróra kezelése sem, mely rajzolatra elegáns, felhasználás szempontjából viszont nem egyszerű.
A Volvo XC60 palettájáról ezúttal a csúcsmodell, a 407 lóerős hibrid változat járt nálunk, amely egy 320 lóerős, 2.0 literes turbós, benzines- és egy 87 lóerős elektromos motorból adódik össze. Előbbi az első, utóbbi a hátsó tengelyeket hajtja, ezáltal lesz összkerékhajtású a modell a hibrid esetében. A Plug-In hibrid kocsi papíron akár 42 kilométert is el tud menni kizárólag elektromos hajtással, így zöld rendszámot is kaphat a modell. A forgalomban azonban ez inkább 30 kilométerre volt elegendő, bár a napi városi ingázáshoz ez is megfelelő. Este ehhez persze érdemes feldugnunk az autót a hálózatra. Amennyiben benzinnel autózunk, akkor viszont 9-10 literes fogyasztásra kell számítanunk, de ez alapvetően megbocsátható egy 2 tonnás, bivalyerős autónak. A T8-as motor 5,3 másodperc alatt gyorsul százra, s ahogy a lassú, úgy a tempós autózásban is partner a valódi kristályból készült karral kapcsolható automata váltó. A futómű alapesetben inkább kényelmes, mint sportos, de a légrugókat tempónkhoz állíthatjuk, ha kell, Sport módban vagy bepakoláskor például lejjebb engedhetjük a gépet.
Az XC60 már alapfelszereltségben is több vezetéstechnikai asszisztenssel bír, de természetesen ebben a modellben is elérhető a teljes paletta, sok automatikus rendszert konfigurálhatunk. Az XC60 alapára 11,8 millió forint, a hibrid azonban ennél jóval költségesebb: legolcsóbban 20,9 millióért ülhetünk bele. A tesztautónk ennél 5,5 millióval került többe, tehát ebből is látszik, hogy jócskán van mozgástér az extrák tekintetében.
Adatok
Hengerűrtartalom: 1969 cm3
Teljesítmény: 235 kW (320 LE)/5700
Nyomaték: 400 Nm/2200-5400
Széndioxid kibocsátás: 49 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,3 s
Végsebesség: 230 km/h
Tesztfogyasztás: 9,3 l/100 km
A hibrid modell alapára: 20.955.000 Ft