hirdetés

MÚLT
A Rovatból
hirdetés

Cigi, kávé, kultúra – plakátok csábítottak vásárlásra a két világháború között is

Ezekkel az árucikkekkel ma már aligha találkozhatsz a bevásárlóközpontok polcain.
Orosz Emese, fotók: Fortepan - szmo.hu
2019. március 25.

hirdetés

A Fortepan fotóit nézegetve feltűnik, hogy a hirdetőtáblák és -oszlopok mennyire szerves részei voltak a nagyvárosi ember mindennapjainak már a két világháború közti időszakban is. Akkoriban Magyarországon még televíziózás sem volt, viszont a plakátok ekkor is tömegeket értek el.

A fegyverkezésre felszólító plakátok jelenléte nagyon hangsúlyos volt az 1919-es évben. Szinte rákiáltanak a járókelőkre: "Vörös katonák, előre!", "Ne tétovázz!", "Fegyverbe, Fegyverbe!"

Ám nem csak ezekkel a hirdetésekkel találkozhatott a kor embere. Az I. világháború utáni években az élvezeti cikkek plakátjai csábítottak vásárlásra, mint például a Modiliano cigaretta, Mein Kaffee vagy a Hutter szappan.

Ha lapoztok, megmutatjuk ezeket is!




hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk