KULT

„Nem szabad bebújni az ego mögé!” - elindult a Konyhafőnök VIP új évada

Az idei évad is rövid kedvcsinálóval kezdődik, amiben van sírás, őrjöngés és stúdióból kirohanás. Sárközi Ákos már az első részben beoltotta Schobert Norbit.
Vass Adrienn - szmo.hu
2021. november 16.


Link másolása

A Konyhafőnök VIP - egy műsor, ahol nehéz eldönteni, hogy az aktuális celebek főzni vagy parádézni érkeznek. Ahol az ételek mellett a drámáé a főszerep.

A zsűri most is Fördős Zé, Sárközi Ákos és Rácz Jenő, és a 10 millió forintos fődíj is változatlan.

Bár én ezt a pénznyereményt annyira nem értem, hiszen ezek a híres emberek biztosan kapnak vastag gázsit is. Nem valószínű, hogy a fődíj és az étteremnyitás lehetősége lebeg a szemük előtt.

És most is főzni kell tudni, de nyilván kevésbé szenvedélyesen és profin, mint amikor civilek versengenek hasonló címért.

Az idei évad is rövid kedvcsinálóval kezdődik, amiben van sírás, őrjöngés és stúdióból kirohanás. Sok olyan pillanat, amit az első epizódban még nem is fogunk látni. Ráadásul most még az összes szereplő sem vonul fel, tehát Csonka Picit és Németh Kristófot például hiába várjuk. Ahhoz, hogy mindenki megjelenjen, a kezdő csapatból szépen ki is kell potyogni a versenyzőknek. Úgyhogy kezdjünk is neki!

Szandi lép be először a stúdióba, aki Tóth Vera, Görög Zita, Gyulai Viki, Gubik Petra, Muri Enikő, Zámbó Krisztián, Barát Attila, Schobert Norbi és Nagy Sándor követ.

Ők az első eresztés, és a gyors bemutatkozások (meg előzetes ismereteink) alapján rögtön tudni lehet, hogy kik lesznek a leghangosabb bajkeverők, akiktől nincs az az Isten, hogy már az első adásban el is búcsúzzunk.

Az első fordulóban mindenki a saját ételét készítheti el. Hozzák is az alapanyagokat sorban, és nagy lendülettel ecsetelik a zsűrinek, hogy mivel készültek.

Milyen jó lesz majd nézni, ahogy nem jön össze nekik, vagy ahogy kifutnak az időből, igaz?

A főzés indul és gyorsan megmutatkozik az is, hogy ki, hogyan viselkedik stresszhelyzetben.

Szandi és Zámbó Krisztián (aki amúgy véletlenül pont Sárközi Ákos egyik receptjével készült), egyfolytában hangosan kommentálja azt, hogy éppen mi nem megy neki.

Rettentő idegesítő lehet ezt a helyszínen hallgatni.

Gubik Petra olyan ételt választott, aminek annyi eleme van, hogy lehetetlen elkészülni vele időre. Meg is úszik rögtön, és egyre idegesebben kapkod. Mindent elront amit csak lehet, és még a rezsó tetején felejtett szilikonlapot is felgyújtja. Szerencsére éppen exe, Nagy Sándor főz mellette (micsoda véletlen), így oldalról kap némi támogatást.

Görög Zita is nyugtatja Szandit, de ő szerintem inkább csak azért, hogy elhallgattassa. Nem hibáztatom érte!

A séfek jönnek beledumálni a főzésbe. Hol segítenek, hol inkább hátráltatnak. Szokásos.

Schobert Norbinak van még egy nehezítése, mert Fördős Zé a főzés elején pont az ő fejét pörgeti ki egy játékautomatából. Az ételébe egy random alapanyagot kell belekombinálnia, ami a csirkebőr lesz.

"Engem nem izgatnak ezek a csavarok!" - mondja Norbi, és már repül is csirkebőr a forró olajba.

Az idő lejár. Mindenki tálal valamit. Akikről kevesebb szó esett eddig, nyilván inkább az ételükre figyeltek, és ezáltal jobbakat is alkottak.

Nem mennék végig a tálakon, csak csendben mutatnék egyet, ami mindenek felett áll.

Ez Szandi húsgolyós önarcképe:

Érdekes nézni amúgy, hogy a versenyzők mennyire mutatós tálakat próbálnak kreálni, de mennyire nem érzik még a harmóniát. Sok esetben pedig ha jól néz ki a mű, a zsűri szerint íze nincs. Lesz dolog velük bőven...

A legjobb eredményt Muri Enikő éri el. Akin látszik, hogy nagyon vágyott is erre az elismerésre, és örül, hogy lesz valami előnye a következő fordulóban.

De csak addig örül, míg ki nem derül, a könnyítés az, hogy az általa választott játékostársa, azaz Krisztián, a főzés első 10 percében neki fog segíteni.

Krisztián az a forma, akitől jobb távol maradni, mert temperamentumos, hangos és sértődékeny.

Szerintem senkinek nem lenne az segítség, hogy 10 percen keresztül kérdezget és kellemetlenkedik a serpenyő körül.

"Dehogy utállak csak nem annyira kedvellek." - mondja Krisztián Enikőnek, miközben őrületbe kergeti.

A második forduló amúgy a babos ételek újragondolásáról szól. Zöldbabfőzi, babgulyás, sólet és Jókai kerül terítékre.

Ez tipikusan az a feladat, ahol a legjobban megmutatkozik, hogy ki, mennyire kreatív, spontán és rátermett.

Míg az első feladatra fel lehetett készülni, itt rögtönözni kell és ráérezni. Ez az igazi kihívás!

Enikőnek ez nem megy. Persze az első helyről lehet a legnagyobbat zakózni, és Krisztián segítsége is jól összezavarta... de azért furcsa látni, hogy milyen gyorsan összeroppan és sírásba vált át egy nyertes kör után.

Az egyik legszebb rész, ahogy Norbit leoltja Sárközi Ákos a tálalása miatt, és a fitneszguru kénytelen nyelni és okulni.

"Nem szabad bebújni az ego mögé!" - magyarázza az alázatos Norbi,

aki egyes szám harmadik személyben beszél magáról, és kiemeli, hogy '97-ben beszéltek vele utoljára ilyen hangnemben. Kíváncsi vagyok, hány leteremtést bír még el. Az első kört nem túl elegánsan, de azért vette.

Az eredményhirdetésnél több részre osztják a csapatot. Vannak azok, akiket nem emelnek ki komolyabban, de van bennük potencia: Norbi, Szandi, Attila, Vera és Zita. Ők már rohannak is az emeletre. Hozzájuk csatlakozik Sanyi, Krisztián, majd végül Petra.

"Fresh" Viki, és a mennyet és poklot is megjárt Muri Enikő között dől el a továbbjutás sorsa. Nyilván Enikő lesz az, csak egy kicsit be kellett paráztatni.

Az első rész alapján nehéz lenne megmondani, hogy van-e köztük igazán tehetséges arc, de például Tóth Vera, vagy a csak csendben főző Barát Attila pontosnak és ügyesnek tűnik. Görög Zita egész jól tud tálalni, és úgy tűnik, hogy Zámbó Krisztiánnak nem csak a szája jár.

A műsor egyik zavaró részlete a kicsit kuszára sikeredett vágás.

Az ételek értékelésénél vannak olyan pillanatok, amikor konkrétan nem lehet megállapítani, hogy melyik séf, melyik versenyzőhöz beszél.

Ezen kívül csak a rengeteg reklámblokk zavarja meg az este nyugalmát, de hát ez a televíziónézés varázsa...

A másik dolog, amit ki szeretnék emelni, az a következő feltevés:

Miért nem tud főzni az, aki főzős műsorba megy? Mi ez a káosz, amiben a versenyzők hisztérikus sírásba kergetik magukat egy egyszerű babgulyás újragondolása közben?

De a választ is tudom (vagy legalábbis sejtem)! A versenyzők azért bénáznak ennyit, mert nem ismerik a terepet. A rezsókra panaszkodtak például többen is, és sokszor nem találták meg a dolgokat amikre szükségük volt.

Van egy terv a fejükben, amivel érkeznek. Kipróbálják az ételt, ami jól működik, de kamerák előtt, az otthonitól eltérő eszközökkel főzni más.

Akkor is, ha olyan ember vagy, aki már jópár forgatást megjárt.

Zaj van, minden irányból kamerák vesznek, időre kell dolgozni, idegen a hely. Ez egy gyakorlott séfnek is embert próbáló feladat, nyilván a celebek sem rázzák ki a kisujjukból.

Szóval ezt mindig tartsuk szem előtt, mielőtt leírnánk és lehurrognánk őket! Meg azt is, hogy ez egy híres emberes, celebes vetélkedő.

Ide van, aki főzni jön, és van, aki szerepelni. A nyertes pedig valószínűleg az lesz, aki a kettőt mesterien kombinálja majd.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Coolio, a 90-es évek népszerű rappere
A Gangsta's Paradise 59 éves szerzőjével szívroham végezhetett. 1996-ban Grammy-díjat nyert a világhíres számmal.

Link másolása

59 éves korában elhunyt Coolio, eredeti nevén Artis Leon Ivey Jr., amerikai rapper, hiphop-előadó.

A sztár halálának hírét barátja és menedzsere, Jarez Posey közölte a CNN-nel, egyelőre azonban nem adtak ki információt az okokról. Meg nem erősített információk szerint szívroham végzett a népszerű előadóval.

A hírcsatorna információi szerint tűzoltók és mentők jelentek meg a zenész Los Angeles-i házánál helyi idő szerint szerda délután 16 óra körül. AZ életét 45 percen keresztül próbálták megmenteni, de nem jártak sikerrel.

Coolio a kaliforniai Comptonban született és nőtt fel. Fiatalon reptéri biztonsági őrként és önkéntes tűzoltóként is dolgozott, mielőtt zenei karrierbe kezdett.

Előadói pályafutása legnagyobb mérföldköve a Veszélyes kölykök (Dangerous Minds) című filmhez írt betétdala, a Gangsta's Paradise, ami minden idők egyik legismertebb rapszáma lett.

Coolio – Gangsta's Paradise

A dallal 1996-ban Grammy-díjat nyert, 2022 nyarán pedig megtekintése a YouTube-on átlépte az egymilliárdos határt, és a streamingszolgáltatókon is igen népszerű. Szintén népszerű dala még az 1997-es Nekem 8 (Nothing to Lose) című filmben felhangzó C U When You Get There.

Coolio számos rajzfilm és gyerekműsor zenei anyagán dolgozott többek között a Cartoon Network és a Nickelodeon csatornáknak.

A sztárnak hat gyereke van, egyetlen feleségétől, Josefa Salinastól 2000-ben vált el.

Videó címe

Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Básti Juli: „Ne üssenek a seggünkre, ha megyünk az utcán, de ha megjegyzi valaki, hogy de jól nézek ki, az hadd essen jól!”
A Kossuth- és Jászai Mari-díjas művésznőt a Centrál Színház új bemutatója kapcsán kérdeztük többek között a metoo-ról, édesanyjával való kapcsolatáról és a pályakezdésről.

Link másolása

A Centrál Színház 2020-ban egyszer már nekifutott Tracy Letts Mary Page Marlow című drámájának, ám a Covid közbeszólt. Idén ősszel némileg új felfogásban mutatták be ismét. A címszerepet öt hölgy alakítja: Hőnig Emma, Martinovics Dorina, Földes Eszter, Gombó Viola Lotti és persze az egyik legnagyobb kedvencem: Básti Juli. A művésznővel a sajtóbemutató után beszélgettem.

– Látom, olvasom, hogy a mai napig sok interjúban kérdezik az édesapjáról, Básti Lajosról. Én arra gondoltam, beszéljünk most kicsit az édesanyjáról, Zolnay Zsuzsáról. Sok mindenben láttam, de két szerepe a mai napig emlékezetes a gyerekkoromból. Az egyik az És ön mit tud? című tréfás celebvetélkedő, illetve a Mici néni két élete, ahol szenzációsan játszotta a rosszmájú, undok kolléganőt. Kicsit meséljen róla, milyen volt a kapcsolatuk, mennyire tudta segíteni a pályán?

– A mamámnak köszönhetem, hogy egyáltalán elmentem felvételizni. Már sokszor elmondtam, hogy az apám tiltott a pályától, de a mamám, amikor megtudta, hogy mégiscsak szeretnék jelentkezni, abszolút bátorított és cinkosságot vállalt velem.

Úgy beszéltük meg, ha felvesznek, akkor megmondjuk, ha nem vesznek fel, akkor meg sem említjük, hogy megpróbáltam.

Mindig, mindenben nagyon segített. Gyerekkoromban nagyon jó kapcsolatunk volt. Apám halála után kicsit bonyolultabb lett a dolog. Egyáltalán nem akarta, hogy elmenjek Kaposvárra. Hívtak pesti színházak is, és ő győzködött, hogy maradjak Pesten, mert itt lehet karriert építeni. Viszont én pontosan tudtam, hogy ha meg akarom tanulni a szakmát, ahhoz nagyon sok főszerepet kell eljátszanom. Muszáj elmennem vidékre, mert ott megkaphatom az összes létező nagy feladatot. Ezen volt egy kis vitánk, de aztán belátta, hogy igazam van. Emlékezett rá, hogy az ő miskolci egy éve kevés volt. Összesen két főszerepet játszott, a Warrenné mesterségét és az Antigonét.

Minden színésznő pályájának az elején sok a bizonytalanság. Ha tovább lent marad, megerősödik színészként, megkapta volna azokat az emberpróbáló szerepeket, amikben fejlődni tud, jobban ki tudott volna állni később magáért, miután feljött a Nemzetibe. Mert ott aztán elég mostohán bántak vele.

– Azt nem sikerült kiderítenem, hogy játszottak-e együtt.

– Nem. Egyedül Bacsó Péter filmjében, a Banánhéj keringőben volt egy közös jelenetünk. Ő játszotta az anyámat.

– Tegnap, az interjúra készülve újra néztem A vörös grófnőt. Emlékszem, annak idején milyen népszerű volt, és meglepett, hogy az alakítása ma is mennyire frissnek, hitelesnek hat, nem érezni rajta semmi porosságot. Nem ez volt az első filmszerepe, de úgy emlékszem, ekkor figyelt fel önre igazán a közvélemény.

– Igen. A Kettévált mennyezettel nyertem az első külföldön díjam, de azt nem játszották olyan sokat a mozik.

Ezzel együtt nekem sok bajom volt a Vörös Grófnővel. Történelemkönyv szagú volt az összes dialógus.

Az író-rendező, Kovács András ragaszkodott a saját szövegéhez. Én sok helyen máshogy mondtam volna, hétköznapibban, de ő nem nagyon engedte. Ezért aztán nehezen ment a forgatás. Azt viszont nagyon élveztem, hogy ekkora feladatot kaptam. Önmagában is euforikus megkapni egy ekkora szerepet, amikor hemzsegtek körülöttem a jobbnál jobb színésznők. 110 napos forgatás volt! Öt hónapon át forgattunk. Amellett, hogy majdnem minden nap, sokszor több mint 12 órát forgattam, folyton ruhapróbáim voltak. Ha nem volt a filmben 60 ruhám, akkor egy sem. Elképesztő munka volt, de nagyon élveztem, főleg az első részt. A második rész már nehezebb volt, mert ott aztán végképp mi mondtuk föl a történelem leckét.

– Annyi párhuzam talán van a Mary Page Marlow és A vörös grófnő között, hogy ott is és itt is 10-15 év telik el az ön által játszott karakter életében.

– Ez benne a kihívás. Azért színész a színész, ezért megyünk erre a pályára, hogy mindenféle kort, mindenféle embert eljátszhassunk. Emiatt különösen jó feladat a Mary Page, igazi csemege. Amikor először, 3 éve elkezdtük, Borbély Alexandrával játszottuk ketten az összes szerepet. De tény, hogy a szerző eredetileg hat nőre írta, tehát most játsszuk majd pontosan. Egy szereplőt így is spórolunk, de szerintem most nagyon jól van kiosztva.

– A koncepcióváltást Alexandra távozása okozta? Laikusként nézve ez akár lefokozásnak is tűnhet.

– Kifejezetten erősíteti az előadást, hogy többen játsszuk!

– Hőnig Emmával, a gyerekszereplővel együtt öten játsszák ugyanazt a személyt. Négy különböző művész egyéniség. Próbálták valamennyire közelíteni az alakításukat, a szerepfelfogásukat? Hiszen végsősoron mégiscsak ugyanazt az egy embert jelenítik meg.

– Nem kerestünk külsőségeket. A sorsunk hasonló. Mindegyik Mary Page körömszakadtáig küzd. A férfiak pedig többnyire, szerepük szerint lenyomják őt. Nem az volt a lényeg, hogy mindenki szőke legyen, vagy barna.

Ez a darab mindannyiunkról szól, az összes nőről.

Különösen most, amikor felerősödött a kérdés: hogyan bánnak velünk, és miként lehetne másképp.

– A három női generáció, az anya, Mary Page és az ő lánya, Wendy ugyanabban a kiszolgáltatott helyzetben vannak, de reményt ad, hogy Wendy, a legfiatalabb, úgy tűnik, már képes kilépni ebből az ördögi körből és kezébe veszi a sorsát.

– Hozzáteszem, hogy az anya, Roberta sorsát – Pálfi Kata játssza – nem nagyon ismerjük, de azt látjuk, hogy szeretőnek kellett, feleségnek már nem. Ő sem véletlenül lett olyan, amilyen. Mindenki hurcolja magával a maga puttonyát. Ezért is döntöttünk úgy, hogy az utolsó jelenetben a patyolatból kilépve vigyek magammal két batyut, legyen a kezemben két nagy teher. Ami a darabbéli lányomat Wendyt illeti, ő valóban fény az alagút végén. Most már talán máshogy fognak a nőkhöz viszonyulni.

– Óhatatlan, hogy a darabot látva az ember a #metoo mozgalomra gondol.

– Persze. Nem véletlenül írta meg most a darabot a szerző, Tracy Letts.

– Egymás után pattantak ki a zaklatási botrányok, van saját #metoo története?

– Nagyon erős saját élményem is van, de úgy döntöttem nem akarok megszólalni, nem is fogok beszélni róla. Egyébként meg jó lenne egészséges egyensúlyt találni az ügyben. Ne veszítsék el a nők a természetes késztetésüket arra, hogy vonzóak legyenek, hogy megforduljanak utánuk a pasik.

Ne üssenek a seggünkre, ha megyünk az utcán, de ha megjegyzi valaki, hogy de jól nézek ki, az továbbra is hadd essen jól! Amerikában átestek a ló túloldalára, most már mindenért perelni lehet. Ez sajnálatos hülyeség.

Viszont az nagyon fontos, hogy akit bántalom ér, tudjon hova fordulni tanácsért, orvoslatért. Segítsenek neki, és neki segítsenek. Ne gondolja azt, hogy nincs menekvés. Az pedig a legnagyobb bűn, ha gyerekekkel történnek ilyen dolgok, az főbenjáró, hiszen ők végtelenül kiszolgáltatottak, sérülékenyek és az egész életükre kihat a bántás.

– A szakmán belül érezhető változás?

– Szerintem igen.

– Mit hoz a jövő, milyen feladatok várnak még Önre az előttünk álló évadban?

– Csak terveink vannak. Visszahoznánk a Nem félünk a farkastólt, Albee remekét, amit Rudolf Péterrel játszunk, de már Fehér Tiborral Nick szerepében. Azért nem tudok véglegeset mondani, mert beláthatatlan a jövőnk.

Nem tudjuk, mi lesz velünk télen, hogyan fizetjük a számláinkat, jön-e majd a néző.

Aztán az évad végén, májusban megint tervezünk valami nagyszabásút, amiben benne lennék. Annyit elárulhatok, hogy Shakespeare-darab.

Hamarosan látható lesz a Pepe című sorozat második évada, most zajlanak a forgatások. Épp tegnap hívott Dés László, hogy májusban megint lesz egy nagy koncert, ezúttal az Arénában, a legújabb csapattal: Für Anikóval, Mácsai Pállal és Nagy Ervinnel közösen éneklünk majd megint.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Az év legjobb Agatha Christie-filmje: Ecc, pecc, ki lehetsz?
Amit nem Agatha Christie írt, de mégis ott lebeg a szelleme. Igazi modern ki-tette-krimi a mozikban.
Szajki-Vörös Adél - szmo.hu
2022. szeptember 28.


Link másolása

Adott a londoni West End, egy remekül futó darabbal, az 1950-es években. Agatha Christie Egérfogója a mai napig örökérvényű, végtelenül szórakoztató krimi. Épp a századik előadását ünnepli a társulat, amikor drámai módon tetőzik az este: a darab hollywoodi rendezőjét csúnyán vérbe fagyva találják a színpad közepén, mondhatni színpadiasan beállítva.

Adrien Brody (a rendező) szerencsére nemcsak az első jelenetekben látható, mert flashbackből sincs hiány a filmben, ami maga a krimi királynője előtti főhajtás, színházi kikacsintós vígjáték és könnyed eleganciával levezényelt szórakoztató moziélmény.

Na de térjünk vissza a vérbe fagyott Brodyhoz,

akinek egy megátalkodott gyilkos még a nyelvét is ki akarta tépni, állapítja meg a gyorsan kiérkező detektív Sam Rockwell szokásosan briliáns alakításában.

Mellette okvetetlenkedik Stalker közrendőr (Saoirse Ronan végig iszonyú vicces, ahogy nem képes leállni az okoskodással és előre letartóztat fejben már mindenkit, aki kicsit is gyanús, aztán a végén persze mégis ő lesz az egyik megoldókulcs). Mondanunk sem kell, hogy a megfáradt, magánéleti búbánatát alkoholba fojtó Stoppard felügyelő (Rockwell) és a pörgő fiatal nő párosa lesz a film egyik mozgatórugója, az ő nyomozásuk, első pillantásra esetlen működésük vezet a megoldáshoz, ahogy anno az Agatha Christie is remekül kitalálta és a filmben is elhangzik:

kell valami furcsaság, valami szerencsétlenül emberi a nyomozóban, hogy a néző neki drukkoljon, csak esetünkben nem a dagi Poirot hívja össze a gyanús szereplőket egy nagy beszélgetésre, hanem a bizonyítási kényszeres, lelkes újonc és a megfáradt, sánta felügyelő igyekeznek megoldani az ügyet.

Amiben természetesen mindenki gyanús, betekinthetünk a színház korrupt és mocskos kulisszái mögé, miközben a rendező és a forgatókönyvíró, akárcsak Christie a regényei lapjain, úgy manipulálják a nézőt mindentudó és mindent elrejtő elbeszélőként, hogy tényleg nem sejteni, mire lyukad majd ki a sztori.

A történet sorozatosan átver bennünket, akárcsak a nyomozókat. Közben formai trükkökkel operál: hol a krimi műfajára reflektál poénokkal, hol az Egérfogót idézi meg meta-elemként, hol ki-kikacsint a nézőre – akár konkrétan a szereplőket a kamerába beszéltetve –, mintha azt üzenné: látjátok, milyen jó játék ez? Főleg, ha az ember arra is kíváncsi,

merre fejlődik az utóbbi években reneszánszát élő klasszikus who done it-zsáner, azaz a ki-tette rejtélyre épülő csűrt-csavart sztorijú nyomozós, klasszikus krimiműfaj, melynek egyik csúcsdarabja a Knives Out (Tőrbe ejtve) volt a közelmúltban.

Nem beszélve arról, hogy Kenneth Branagh sem véletlenül húzta elő a Christie-klasszikusokat és adaptálja őket sorban. A Christie-i hagyományokhoz biztos húzás visszanyúlni, megújítani vagy megugrani a magasra tett lécet meg pláne.

Az Ecc, pecc vizuálisan, ritmusában, ötletes dramaturgiai és vágási megoldásaival jópofa, de mégis kisebb bravúr, mint a Knives Out, de jókat lehet nevetgélni rajta, találgatni és drukkolni. A megfejtés nem vág fejbe különösebben, a katartikus lezárás is elmarad, de még mindig a zsáner eredetibb darabjai közé tartozik, amit filmnyelvi ötletessége, képei, remek alakításai, eredeti szemszögváltásai miatt még akár újra is nézhetünk majd.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
Új klip: Megjelent Kulka János legelragadóbb dala az érkező lemezéről
Arról a kivételes, túlfűtött és magányos állapotról szól, amikor vége az előadásnak és a nyüzsgés megszűnik.

Link másolása

Különleges természeti jelenségnek lehetünk fül- és szemtanúi a zene segítségével, mert megérkezett „a Hold a párkány szélére ül”.

Kulka János színművész hamarosan megjelenő, személyesen dedikáltatható kiadványának harmadik előfutárában, az „Esti dal”-ban hangzanak el ezek a sorok, amely az egyik legszebb szerzemény a korongról. Arról a kivételes, túlfűtött és magányos állapotról szól, amikor vége az előadásnak, és a nyüzsgés megszűnik.

Az október 7-én debütáló, sorban harmadik ’Pálmaszív’ című nagylemez hét évig készült - Tövisházi Ambrus zeneszerző és Tariska Szabolcs szövegíró a színész betegsége előtt kezdtek a közös munkába, és az „Esti dal” volt az első olyan, közös felvétel, amelyet Kulka János élőben is előadott, köztük a legendássá vált utolsó, Müpás koncertjén.

„A Merényi Dávid által rendezett, különleges kameramozgással felvett videóetűd legnagyobb kihívása talán az volt, hogy mik legyenek azok a tárgyak, amelyek körülveszik a színészt - az eredmény bár rövid, de semmihez nem hasonlítható, érzelmes mozgóképes élmény lett” – osztotta meg a szerzőpáros a zeneszámhoz társuló kisfilm hátterét.

A napokban Kulka János további örömhírt jelentett be hivatalos Facebook-eseményében, ugyanis az előadó személyesen is dedikálja a hallgatók frissen megszerzett fizikai példányát október 11-én, 16 órakor az MG Records Lemezboltban.

Az albummegjelenés további fejleményeiről bővebb infók ITT

VIDEÓ: Kulka János - Esti dal


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk