Laptopokat és tableteket gyűjtenek a gyermekotthonok lakóinak
A Gyermekhíd Alapítvány mentori programján keresztül napi kapcsolatot ápol a gyermekotthonok lakóival; különböző fejlesztésekkel, léleképítő foglalkozásokkal igyekeznek pótolni a szülői támogatást, felépíteni a gyerekek egészséges énképét és fejleszteni tehetségüket.
A járvány miatti óvintézkedések miatt azonban pár hete csak online kapcsolattartás lehetséges, de az otthonok többsége kevés vagy gyenge minőségű eszközparkkal rendelkezik.
A kampánnyal a Gyermekhíd Alapítvány vállalatokat és magánszemélyeket szólít meg, hogy használt vagy új laptopok és tabletek adományozásával járuljanak hozzá az alapítvány munkájához, és ne szakadjon meg a gyerekek fejlesztésének folytonossága. A felajánlások az UNIQA Biztosító segítségével jutnak el a gyerekotthonokba a kampány ideje alatt. Az alapítvány a gyűjtéssel nem csak a saját önkénteseik által látogatott otthonokat szeretné támogatni, az eszközhiány ugyanis az egész országban érzékelhető probléma.
Joó Beatris a Gyermekhíd Alapítvány operatív igazgatója a kezdeményezés kapcsán elmondta: „A nehéz sorsú fiatalok esetében különösen fontos a folytonos és kiszámítható kapcsolattartás, emiatt nem kockáztathatjuk a gyerekek tanulási lehetőségeit és érzelmi stabilitását.” Az igazgató szerint a folyamatos közös munka további biztosításához mielőbbi segítségre van szükségük, hiszen minél tovább maradnak a gyerekek mentorok nélkül, annál inkább veszélybe kerülhetnek az elért fejlesztési sikerek.
Sztankovits Mónika, az UNIQA marketingvezetője kiemelte, őszintén hiszik, hogy egy ilyen, korábban nem tapasztalt helyzetben csak minél szélesebb összefogással lehet kezelni a problémákat. Bíznak abban, hogy képesek lesznek „digitális hidat” építeni a gyerekek és a mentorok között, és ezzel hosszú távon hozzájárulhatnak az otthonokban élő fiatalok mentális és lelki egészségének fejlődéséhez.
A kezdeményezés keretében a magányszemélyek és cégek által felajánlott informatikai eszközöket egy erre a célra létrehozott weboldalon gyűjtik, amelyeket az UNIQA segítségével juttatnak el az alapítványhoz. Az adományozók pénzbeli juttatással is segíthetik a gyerekeket, amit az alapítvány internet-előfizetésekre fordít majd. A kampány április 8-tól egy hónapon át tart.