KULT
A Rovatból
hirdetés

Így tanítanak a bolygó másik oldalán

A sokszínű Új-Zéland oktatási rendszere is változatos, rugalmas.

Link másolása

A Világ iskolái blog szerzői: Viki és Liza. Anyukák mindketten, magyarok, akik külföldön élnek. Liza épp Bangkokban Kanári szigetek után, Viki négy gyerekével Angliában. A gyerekeik kapcsán sok érdekes iskolai, óvodai és mindenféle gyerekes tapasztalatokat szereztek különböző országokban.

Közben barátnőik is külföldre vándoroltak és sok külföldön élő magyar anyukával is megismerkedtek az elmúlt években. Mindenkinek olyan egyéni, olyan kalandos történetei voltak a gyerekei iskoláiról, gyerekeikről, hogy elhatározták, felteszik a történeteket egy blogba.

Az alábbi interjú a bolygó másik oldalára földrajzilag a Föld legelszigeteltebb államába, Új-Zélandra repít el minket. Új-Zéland egy olyan ország, amely támogatja a kreativitás kibontakozását és a kereteken túllépő gondolkodásmód, szemlélet kialakítását. Így aztán teljesen természetes, hogy az oktatáshoz is nagyon innovatív módon közelítenek. A beszámolót Jemimah-tól kaptuk, aki egy új-zélandi barátunk. Köszönjük!

Pedagógus családban nőttem fel, mindkét szülőm tanárember. A társadalomnak azon kicsi, de nem jelentéktelen részéhez tartozom, akik nem az állami oktatási rendszerben tanultak. Még így is, hogy az általánostól eltérő módon folyt az oktatásom, a társaim és én gond nélkül tudtunk felvételizni állami egyetemekre, majd sikeresen beléptünk a munkaerő piacra. Természetesen az iskolába járás, mint olyan, még mindig teljesen normális, megszokott dolog a legtöbb új-zélandi gyerek számára. Kapcsolatban voltam az egyik helyi általános iskola tanárával (aki 5-12 év közötti gyerekeket tanít), aki elmondta, hogy jelenleg az iskolákban miként folyik a tanítás és hogy a tanárok új generációja hogyan formálja az új-zélandi iskolákat.

Ormiston Primary School

Az új-zélandi iskolák egyik nagy előnye a rugalmasságukban rejlik, ami úgy tűnik hogy évről évre csak tovább növekszik. A tanárokat arra ösztönzik, hogy a saját osztályuk tantervét, tananyagát úgy alakítsák ki, hogy az találkozzon a diákjaik igényeivel. Ezért aztán az osztály összetételétől függően az egyik tanár metodikája teljesen eltérhet a másikétól, illetve a módszertant is az osztályhoz kell igazítani. A tanároktól elvárják, hogy gyorsan azonosítsák a tanulók igényeit, különösen a kulcsfontosságú alap készségekben, mint az olvasás, írás, matematika, majd olyan megfelelő tanítási tervet kell készíteniük, ami találkozik ezekkel az a tanulói igényekkel.

Sajnos a magas osztálylétszámok miatt, a tanárok a nap minden egyes tanóráján nem tudnak hatékonyan megfelelni az összes diák igényének. Azonban néhány egyéni differenciált fejlesztés biztosítja, hogy minden egyes diák legalább kétszer egy héten a legjobb tanárok segítségével közelebb jusson az adott pillanatban kitűzött céljaikhoz.

uz_iskola3

Hasonlóképpen, a tanárokra nagy mennyiségű ellenőrzési feladat hárul a tanórák és a tananyag megtervezésekor. A fő kikötés, hogy minden nap tanítani kell olvasást, írást és matematikát. Az ehhez szükséges anyagokkal az oktatási minisztérium ellátja a tanárokat, de ha a tanár talál más, hatékony módszert ezek tanítására, akkor az osztályában szabadon használhatja azokat. Ezeken kívül létezik egy, a tantárgyakra vonatkozó iránymutatási rendszer az "Inquiry Topics" (Megvizsgálandó témák) – ez egy szándékosan széles, nagy szabadságot adó rendszer, hogy a tanárok és a diákok a kedvük szerint vizsgálhassák meg az adott témát. Például a tanár, akivel én beszéltem elmondta, hogy az olimpiai játékok miatt az iskolájában a legnagyobb téma ebben az évben a "GAME ON" (Kezdődjön a játék!). Ezt a tanárok és a diákok számtalan módon tudják interpretálni, a feldolgozás során a téma minden elemére külön fókuszálva készítik el a tananyagot.

Figyelemre méltó a tananyag elsajátításának módja is: vélelmezhetően az új-zélandi osztálytermekben a végső cél az, hogy a tanulók szabadon, önállóan fedezhessék fel az ismereteket, de mint ahogy azt az interjúalanyom elmondta, ez a filozófia nem minden esetben egyezik meg a jelenleg uralkodó szakirodalommal és kutatásokkal. Sok osztályban az órakeret talán egyetlen eleme az alapvető tények bemagolása.

uz_iskola4

Az idő nagy részében a tanulókat arra ösztönzik, hogy a tudásszintjüktől függően kis csoportokban dolgozzanak, a tanár támogatásával a következő tanulási szint figyelembe vételéve megvitassák az új elképzeléseket és ötleteket. Máskülönben a diákok a munkafüzetektől függetlenül dolgoznak, vagy más előre felépített tevékenységekben vesznek részt.

Mint ahogy a tanár az osztályon belül is óriási rugalmassággal bír, úgy az osztálytermen kívül is nagyon változatos a tevékenysége. Az a tanár, akivel én beszéltem, nem ad házi feladatot. Elmondta, hogy csupán annyit vár el a tanulóktól, hogy hazavigyék a könyvet, amit ők már az osztályban elolvastak és otthon újra olvassák el a szüleikkel vagy a testvéreikkel. Ez a szemlélet abból fakad, hogy hisz abban, a túl sok extra munka értelmetlen, és nem is tükrözi az osztályteremben zajló tanítást. Határozottan úgy látja, hogy a munka felelevenítése és szinten tartása az, ami segít, de a munkalapok kitöltése (amiket általában házi feladatként adnak) nem a leghatékonyabb módja annak, hogy az iskolai munkát kiegészítse. Azonban a diákok szívesen részt vesznek az iskola utáni foglalkozásokon.

Habár Új-Zélandot két-kultúrájú nemzetként szokták emlegetni, a való életben ez sokkal változatosabb, mint csupán csak két kultúra keveredése (legalábbis Auckland-ban, ahol ez a tanár dolgozik). Így csaknem teljes egészében a tanárnak kell kitalálnia, hogyan lehet navigálni, lekötni és tanítani egy multikulturális osztályban. Megjelent egy új hullám a multikulturális kutatásokban, az egyetemeknek van ötletük arra, milyen változtatásokat kell bevezetni ahhoz, hogy biztosak legyenek abban, hogy MINDEN diák eléri és megtapasztalja a sikert. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy még mielőtt a tényleges tanítás megkezdődne, ELENGEDHETETLEN, hogy a tanárok minél több információt szerezzenek a Whanau-ról (Maori kifejezés a „családra”), a történelmükről és a nyelvükről.

Nagyon nehéz kielégíteni a különböző háttérrel rendelkező diákok igényeit, de a tanárok fejében sokféle megoldás lakozik arra, hogy az osztálytermekben minden tanuló identitása érvényesüljön. A tanárok körében a maori és polinéziai őslakos diákokról való gondolkodásban mostanában indult el egy nagy változás. Korábban általános volt az a szemlélet, hogy ezek a tanulók nem nyitottak az akadémikus tudás felé. Az elmúlt században ez volt az a nagyon jellemző ideológia, ami áthatotta az új-zélandi iskolákat, de beszélgetőpartnerem beismeri, hogy még manapság is vannak olyan tanárok, akik így gondolkodnak. Fontos hogy a tanárok képesek legyenek reflektálni és azonosulni az osztályban lévő nagyszámú tanulóval, hogy a saját tanítási stílusa fel legyen töltve elegendő erővel és hajlandósággal arra, hogy ki tudja iktatni, le tudja választani ezeket a különbözőségeket. Ez az a dolog, amin a tanárok új generációja folyamatosan dolgozik.

uz_iskola6

Végül tanár beszélgetőtársamat azokról a saját tapasztalatairól kérdeztem, amikor még ő volt új-zélandi diák. Azt mesélte, hogy a tananyagot és az iskolát könnyűnek találta, mert ő a domináns kultúrából származik és őt pontosan ennek megfelelően nevelték és tanították. Úgy érezte, hogy az iskola egy csomó lehetőséget biztosított számára.

Ha a Pakeha (fehér) tanulók igényeinek kielégítését nézzük, akkor az új-zélandi iskolák remek munkát végeztek. Azonban most, hogy már ő is tanít, ráadásul egy olyan iskolában ahol a tanulók többsége teljesen különböző kultúrából származik, már belátja, hogy az ő iskolai tapasztalatai nem minden mai diákjának jelentették volna azt a luxust, mint neki és egyáltalán nem lett volna könnyű nekik. De ez egy nagyon lassú folyamat és sok olyan kezdeményezés van, amely elősegíti, hogy az összes tanuló azonos szintű sikert tudjon elérni.

uz_iskola7

Természetesen, mivel az új-zélandi oktatás nagyon rugalmas, nehéz minden diákra érvényes általános érvényű gyakorlatokat meghatározni. Minden iskola más és még egyazon iskolán belül is a különböző osztályokban a tanár ideológiájától függően különböző tanítási folyamat megy végbe.

Összefoglalásképpen egy idézet attól a tanártól Jemimah Jamestől, akitől a cikk megírásához szükséges információkat kaptam:

"

Az új-zélandi oktatást világszínvonalúnak tartják, és hajlok rá, hogy egyetértsek ezzel a címkével. De végső soron minden egyes iskola egy önálló intézmény, amelyeket saját kuratóriumuk szervez és irányít. Sok eltérés van az iskolák között, pláne a külvárosokban. Az a jó, ha a sokszínűség, a különbözőség a diákok sminkjében nyilvánul meg, de a rendszer veszélyessé válik, ha a különbözőség az inkompetens menedzsmentből fakad.

Ha tetszett az írás, ne felejts el megosztani!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
20 éve halt meg Hofi Géza – Összegyűjtöttük kedvenc idézeteinket a nagy nevettetőtől
20 idézet a magyar kabaré történetének egyik leghíresebb és legtöbbet emlegetett alakjától.
Forrás: Wikipédia, Címkép: Fortepan/Szalay Zoltán - szmo.hu
2022. április 10.


Link másolása

Húsz évvel ezelőtt, 2002. április 10-én halt meg Hofi Géza, Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas magyar humorista, előadóművész, színművész, a magyar kabaré történetének egyik leghíresebb és legtöbbet emlegetett alakja.

Halálának évfordulója alkalmából most összegyűjtöttük a 20 kedvenc idézetünket a nagy nevettetőtől:

1. "A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott."

2. "A lét határozza meg a tudatot. Ha megisszuk a lét, a tudat elszáll..."

3. "Az életszínvonal olyan, mint a léghajó. Ha azt akarod, hogy emelkedjen, ki kell belőle dobálni mindent, és amikor a legmagasabban vagy, akkor jössz rá hogy nem maradt semmid. Többit számold ki!"

4. "Hidd el nekem, itt hármat foghatsz: A Kossuthot, a Szabad Európát meg a pofádat."

5. "Magyarországon az egy főre jutó bunkók száma: kettő."

6. "A korrupció az, amiből mi kimaradunk."

7. "Mindennek van határa, kivéve az emberi hülyeségnek és a Szovjetuniónak."

8. "Mielőtt bármi véleményed van, egyeztess!"

9. "...a barát olyan, mint az esőkabát az előszobában. Amikor nincs szükség rá, »csendesen« meglapul a polcon, de amikor esik, a sötétben is megtalálom, hiszen OTT VAN!"

10. "Soha nem elég annyit nyújtani, amennyit a közönség elvár. Sikert annyival is el lehet érni, csak éppen nem biztos, hogy legközelebb is kíváncsiak lesznek az emberek. Ezért kell a többi."

11. "A rohadt kommunizmust megúsztam, aztán most a polgári demokrácia visz el."

12. "Nem vagy hülye, csak nincsen szerencséd amikor gondolkozol."

13. "Az igazságból elveszett az »i«."

14. "A fociban a lényeg, hogy amikor megkapod a labdát, baromi gyorsan olyannak kell passzolni, akinek a meze ugyanolyan színű, mint a tied! Ja, és futni kell. A vízilabdában ezt már megoldották, aki nem úszik, megfullad."

15.

Videó: Hofi Géza Orbán Viktorról

16. "– Te képzeld, a feleségem krumplipürét akart csinálni a rántott húshoz, de amikor kiment a kamrába krumpliért, összeesett, és meghalt.

– S’te, mit csináltál?

– Há’ rizst."

17. "A temetőre az van kiírva: FELTÁMADUNK! Akkó má' jobb a kocsma, me' oda meg az, hogy SOSE HALUNK MEG."

18. "Van egy öreg orvos haverom, azt mondja: „Tudod, Géza, az a fontos, hogy egészség legyen...meg beteg"

19. "– Művész úr, régen láttam!

– Ja, régen én is."

20. "Anyósom fekszik az ágyon:

– Jaaaaj...Meghalok...Egy pók mászik a plafonon...

– Anyuka! Egyszerre csak egy dologgal tessék foglalkozni!"

Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
Szakács Gergő új klipjétől mindenkinek utazni támad majd kedve
Ahogy ő fogalmazott, a Nincsen út című szerzemény spiripop stílusú dal, amely egy a több mint tízévnyi zenei- és érzelmi evolúció állomásaiból.

Link másolása

Újabb dalt mutat be a hamarosan érkező nagylemezéről Szakács Gergő, ráadásul olyan klippel, amelytől mindenkinek utazni támad majd kedve.

Fantasztikus környezetben forgatta le profi csapattal friss videóját az énekes, aki április 28-án az Akvárium színpadán mutatja be Evolúció című új albumát. Ahogy fogalmazott, a

Nincsen út című szerzemény egy spiripop stílusú dal, amely egy a több mint tíz évnyi zenei–és érzelmi evolúció állomásaiból, amiket a lemezen mutat majd be.

A magával ragadó klip ötlete Gergő egyik utazása során született meg benne: „Piran az egyik kedvenc kocsival is elérhető helyem, úgyhogy januárban kiutaztam oda pár napra, hogy adjak egy utolsó lökést a lemez befejezéséhez. Egyik reggel néztem a tengert, és egyszer csak jönni kezdtek a Nincsen út első versszakának szavai.

Mivel elég vizuális típus vagyok, így a klip is egyből elkezdett pörögni a fejemben: egy dzsungelt láttam magam előtt.”

Annyira beégett az előadó fejébe a dzsungel képe, hogy aztán az egész lemez vizualitását is meghatározza a motívum – ezt nemsokára láthatja is a közönség.

Gergő elárulta, hogyan is forgott a klip, amelynek izgalmas munkálataira Nagy Bence, Lévai-Hangyássy Bence, valamint László Péter drónpilóta tartott vele. „Tavaly nyáron egy barátom mesélt Madeiráról, és beugrott, talán arra is alkalmas lehet ez a hely, hogy ott készítsük el a klipet. Rákerestem a képekre, és pont azt láttam, amit szerettem volna. Végül négy napig tartott a forgatás: a hegyekben 3 fok volt, az óceánparton pedig 24. Rövidnadrágban, átázott cipőben jártuk be az egész szigetet. Az időjárás is mellénk szegődött: amikor ködre volt szükségünk, köd volt, de amikor napsütésben nézett volna ki a legjobban az adott helyszín, akkor ragyogott a nap. Az egész sziget olyan volt, mintha egy giga stáb bevilágította és berendezte volna előre, csak nekünk.”

Az énekes hozzátette, a legjobb helyszínekért sokszor le kellett térniük az útról, és felkapaszkodni a hegyekre, vagy éppen egy vízesés alá bemászni. Pont ezek a kitérők adták meg a forgatás vezérelvét: „Amerre mennék, nincsen út.”

VIDEÓ: Szakács Gergő - Nincsen út


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
28 év után új számmal jött ki a Pink Floyd, a dalt Ukrajnának ajánlották
A Hey Hey Rise Up című dalt az ukrán Boombox zenekar énekese, Andrij Hlivnyuk vokáljaival vették fel.

Link másolása

A Pink Floyd 28 év után új számot adott ki, a dalt Ukrajnának ajánlják. A Pitchfork azt írja, hogy a dal klipjében Andrij Hlivnyuk (az ukrán Boombox együttes tagja) is vokálozik.

Az ukrán énekes amerikai turnén volt épp a zenekarával, amikor Oroszország megtámadta Ukrajnát. Hlivnyuk azonnal visszatért Kijevbe, hogy beálljon katonának, az ukrán főváros főterén vette fel az „Ó, a vörös kányabangiták a réten” című hazafias dalt.

Ezeket a részleteket emelte át a Pink Floyd a Hey Hey Rise Up című új számába, amit tegnap publikáltak.

A zenekar lényegében 1994 óta nem adott ki új felvételt, az azóta megjelent lemezeiken korábbi feldolgozások és remasterelt számok hallhatóak.

A mostani felállásban David Gilmour és Nick Mason eredeti tagok mellett Guy Pratt basszusgitáros és Nitin Sawhney billentyűs játszik.

A szám bevételeit az Ukrajnai Humanitárius Alapnak ajánlották fel, Gilmour elmondta: azt reméli, hogy a zenéjükkel minél nagyobb nyilvánosságot és támogatást tudnak szerezni az ukránok ügyéhez:

„Pénzt szeretnénk gyűjteni humanitárius szervezetek számára, és erősíteni a morált. Szeretnénk kifejezni támogatásunkat Ukrajnának, megmutatni, hogy a világ nagy része elítéli, ha egy szuperhatalom megtámadja azt a független demokratikus országot, amellyé Ukrajna vált.”

A klipben felvételek vannak az orosz tankokkal szemben fegyvertelenül kiálló ukránokról a kijevi függetlenségi szoborról, a harcokról, a romokról és az ukrajnai menekültekről is.

A Pink Floyd már márciusban is tett egy gesztust Ukrajnának: azt közölték, hogy minden, 1987 után kiadott szerzeményüket elérhetetlenné teszik digitálisan Oroszországban és Fehéroroszországban.

Íme, az új Pink Floyd-szám:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
Madártestű emberevő, papucsvitorlás és a kalapos gyíkszörny a Szépművészetiben
Hieronymus Bosch különös festményeiből nyílt nagyszabású kiállítás. Nézd meg velünk a legbizarrabb képeket!
Orosz Emese cikke - szmo.hu
2022. április 09.


Link másolása

"Menny és pokol között. Hieronymus Bosch rejtélyes világa" címmel nyílt nagyszabású tárlat a Szépművészeti Múzeumban. Ez kétség kívül az év legmenőbb kiállítása Magyarországon, emellett pedig az elmúlt fél évszázad egyik legjelentősebb Bosch kiállítása nemzetközi szinten is.

Nagyon vártam már a megnyitót, mert mindig lenyűgöztek Bosch képei. Amikor állok egy-egy festménye előtt, és azt hinném, mindent részletet jól megnéztem, mindig észreveszek egy újabb érdekességet. Ráadásul ez általában valami meghökkentően bizarr dolog. Hogy is szól a vicces meghatározás? "Ha egy festményen rengeteg apró emberi alakot látsz, de egyáltalán nem tűnik normálisnak, mert furcsa helyeken furcsa dolgokat csinálnak, akkor Hieronymus Bosch a festő."

A tárlaton 10 eredeti Bosch festményt nézhetsz meg, ami a mester teljes életművének közel fele.

Ennek megszervezése hatalmas teljesítmény a Szépmű részéről. A sajtóbejáráson a főigazgató, Baán László elmondta, szinte lehetetlen vállalkozásnak tűnt a kiállítás megszervezése, amikor belevágtak. Féltve őrzött festményeiket végül olyan múzeumok adták kölcsön, mint a Louvre, a Rijksmuseum, a Prado, a New York-i Metropolitan Museum vagy a londoni The National Gallery.

Az eredeti Bosch remekművek mellett hét szekcióban közel 90 alkotást csodálhatsz meg, amik a németalföldi mester művészetéhez kapcsolódnak. A kiállításon megelevenedik Bosch világa, megismerheted, miként látta Bosch saját társadalmát, hogyan ábrázolta az emberi gyengeségeket és bűnöket.

Jó példa erre a kiállítás egyik szenzációja, a Bolondok hajója. Bosch hajójának utasai az élőfa-árbóc körül mulatoznak, az egyik tébolyult vízben hűtött bőrtömlőt szorongat, egy másik a kifogott hal közvetlen közelében okád.

A kiállított alkotásokon keresztül bepillanthattunk a késő középkor emberének gondolkodásmódjába is. Úgy hitték, a hívő lelkének túlvilági sorsa saját döntésein múlik, az egyén szabad akarata révén választhat jó és rossz, erény és bűn között. Bosch művészete ehhez nyújtott elgondolkodtató, hol fenyegető, hol humoros kapaszkodót.

A Túlvilági látomások táblaképeken egyértelműen megfesti, mely két lehetőség vár a hívőkre. Az üdvözültek mennybemenetelén az őrangyalok a fény felé emelik a lelkeket. A Pokolba vezető folyón azonban démoni szörnyalakokkal körülvéve sodródnak a kárhozottak.

Bosch alkotásainak egyediségét rémítő és bizarr túlvilági ábrázolásai adják.

Kivételes tehetségével hátborzongatóan különös démoni lényeket teremtett meg. Az utolsó ítélet című festményt vizsgálva láttunk például madártestű emberevőt, papucsvitorlást, és kalapos gyíkszörnyet is.

A kiállítás bemutatja azt is, honnan eredeztethető ez a különös világ. Biztos te is belefutottál már olyan mémekbe, amik abszurd középkori illusztrációkat parodizálnak. Ezek jutottak eszembe, amikor a festmények mellett kiállított irodalmi, teológiai műveket, miniatúrákat nézegettem. Nos, ezekből meríthetett Bosch is.

Érdekesség, hogy a kiállított alkotások témájának hangulatát a szekciók falszíne is leköveti. A túlvilági utazás sötét tónusai után világosabb terekbe léphettünk át, és megismerhettük, miként állította Bosch követendő példának a szentek és Krisztus életét.

Bosch minden bizonnyal jól ismerte a szentek történetét, kompozícióit azonban szokatlan részletekkel egészítette ki. Szent Kristóf vándorbotjára például véres halat festett. A Királyok imádása festményen pedig az idilli jelenet hátterében lócsontvázat fedeztünk fel.

Ezek a részletek nem csak számunkra hatnak nyugtalanítóan. A mester célja az elbizonytalanítás volt.

Bosch a baljós szimbólumokkal hívta fel a figyelmet arra, hogy a gonosz mindenhol jelen van, így éberséggel kell élni a mindennapokat.

Bosch legnyugtalanítóbb, legelgondolkodtatóbb és egyben legismertebb alkotása, a Földi gyönyörök kertje–triptichon. A táblaképegyüttes középső elemén színes és érzéki világban fiatal nők és férfiak hódolnak különféle testi élvezeteknek. Körülöttük túlméretezett madarak, gyümölcsök és egzotikus virágok teszik még különösebbé a látványt.

A sokrétű műalkotás üzenetét a mai napig sem tudták teljes egészében megfejteni. Van olyan teória, amely szerint a fiatal III. Nassaui Henrik és a vele együtt nevelkedő Szép Fülöp számára készült, akiket az emberi ösztönök féken tartására intett.

A Gyönyörök kertje rendkívüli hírét és hatását jelzi, hogy már a 16. században is több másolat készült róla.

Eredetijét sajnos nem láthattuk, de a kiállítás ezt a remekművet is megidézi az egyik legkvalitásosabb korabeli másolattal, illetve egy lenyűgöző arany- és ezüstszálakkal átszőtt falikárpittal.

A kiállításra mindenképp sok időt szánj, mert ezeken az alkotásokon annyi érdekes részlet van, hogy egy-egy képet órákig is nézegethet az ember. Ha kifejezetten az eredeti Bosch festmények érdekelnek, viszonylag könnyen megtalálhatod őket a tárlaton, mert mindegyiket kordon vagy üvegbúra védi.

Legtöbb esetben kisméretű alkotásról van szó, ami megnehezíti a bogarászást. Ötletes segítség ehhez, hogy a tárlat végén lévő vetítés kilenc Bosch alkotást is bemutat "nagyító alatt".

A kiállítást július 17-ig nézheted meg. Részletek és jegyvásárlás a Szépművészeti múzeum honlapján.

Link másolása
KÖVESS MINKET: