KULT
A Rovatból
hirdetés

Szabadon áramlik a Djabe és kétszer nem lép ugyanúgy medrébe – beszélgetés Égerházi Attilával

Két évvel ezelőtt „frissült fel” a kiváló etno-jazz-fusion zenekar. Tizenöt év után hármas tagcsere történt, és azóta szárnyalnak: kiadványok egész sorával örvendeztették meg rajongóikat.

Link másolása

A Steve Hackett-tel és Gulli Briemmel közös szardíniai rögtönzésekből született a Life Is A Journey lemez, az idén év elején ugyancsak az angol gitárossal és az izlandi dobossal készült tavalyi koncert került korongra. A tavaszt pedig a Miskolci Szimfonikusok közreműködésével tartott 2015-ös MüPa-koncert könyv-lemezével és az új formáció első stúdióalbumával, a Flow-val köszöntötték. Égerházi Attila gitárossal, a Djabe alapító-vezetőjével beszélgetünk.

Égerházi Attila

-Milyen volt az átmenet a régi formációból az újba?

-Nyilvánvalóvá vált, hogy a régiek, Kovács Feri, Kovács Zoli és Banai Szilárd, el akarnak menni, és el kell őket engedni. Ez azonban nem azt jelenti, hogy már nem állunk egymással szóba, csupán más vizeken evezünk, és bennünk ugyanúgy megvan a tisztelet irántuk, mint azokban, akik a helyükre léptek. Koós-Hutás Áron, Kaszás Péter és Nagy János nagy szeretettel és lelkesedéssel érkeztek, hogy a maguk zeneiségét hozzáadják a megújulásunkhoz.

Miközben csatlakozniuk és alkalmazkodniuk kellett a Djabe hosszú távú terveinek folytonosságához, hamar ízlelgetni kezdtük a közös, új zenét.

Úgy érzem, hogy az átmenet alapvetően zökkenőmentesen zajlott, barátibb lett a viszony, az egymás iránti érdeklődés és szakmai hozzáállás is más. Megszűnt egy sor felesleges feszültség a zenekarban, nyugodt, csendes, profi munka folyik. De közben még a korábbi formációval megjelent Forward Live címmel az eddigi legnagyobb művünk, a szimfonikus MüPa-koncert, amelyre nagyon büszkék vagyunk. A korábbi vázról lehullottak az alkotóelemek, most újraépítjük a vázat. És hogy még tovább kössük össze a múltat a jelennel: 20 év után visszatértem a londoni Abbey Road stúdióba, hogy a Witchi Tai To album kapjon egy 45-ös fordulatszámú lemezt.

-Annak idején az eredeti lemezzel is ott jártatok.

-1998-ban még szinte teljesen új volt az a megoldás, hogy a hangfelvételek mellé videót, web-linket tesznek fel, tehát multimédiás felületté vált a lemez. Akkor az Abbey Road rendelkezett az ehhez szükséges csúcstechnológiával és ott készítették el a lemez vágását is, amelyből a vinyl-változat készült. Ez mára már elfogyott, és manapság egyre nagyobb a kereslet a vinyl iránt. Itthon például jobban kedvelik, mint a CD-t. És bár három évvel ezelőtt már teljesen feldolgoztuk a Witchi Tai To-történetet egy négy CD + DVD-s dobozban, gondoltam, csavarjunk rajta még egyet. A 45-ös fordulatszám jobb hangminőséget produkál, mint a 33-as. Ezt a vágást napjaink egyik legnagyobb masztering hangmérnöke, Miles Showell végezte. Ezt a Witchi Tai To-verziót ősszel az idei Hi-Fi Show-n fogjuk bemutatni.

-A Flow-n is érezhető ez a folytonosság, mert hallunk egészen új, például a kortárs zenével rokon hangokat, de vissza-visszatérnek zenei utalásokban az egészen korai Djabe-idők is. Ezzel szemben mintha Barabás Tamás basszus-szólói kicsit háttérbe szorultak volna.

-Nem változott az a korábbi munkamódszerünk, hogy adok Tominak ötleteket, azokból kiválaszt néhányat, és ezek lesznek a közös dalaink. A többi darabot az ő egyéni elképzelései vezérlik. Egy vájt fülű hallgató felfedezhet benne visszatérő rendszerelemeket. és nagyon furfangos dolgokat, amelyek csak első hallásra tűnnek egyszerűnek szerkezetben, ritmikában. Továbbra is jellemző ránk, hogy együtt szólal meg két hangszer, és olyan hatást kelt, mintha egy harmadik lenne. A korábbi zongorahangokkal ellentétben Jancsa nagyon szereti az „okos”, vidám hangokat a billentyűkön, nekem azért sikerült visszacsempésznem az akusztikus gitárt.

Hosszú idő után nem szól lemezünkön a hegedű, de úgy gondolom, felesleges bármit is hiányolni ebből az anyagból, fel kell fedezni az új szépségeket.

Mindig volt a Djabéban valami énekhang, Kovács Feri a magyar népzene, Sipi (Sipos András, a zenekar 2007-ben elhunyt egyik alapító tagja) a leutánzott afrikai népi ének hangján szólalt meg. Kaszás Peti viszont képzett énekes, és az általa felénekelt vokálok nagyon megdobták a zenét. A Flow refrénje például bennem Philip Glass repetitív zenéjét idézi. Áron nagyon jó trombitás, remek meglátásai vannak és „a kevesebb több” elve illik szellemiségünkhöz. A koncertváltozatok némiképp el fognak térni a lemezverziótól, ezek eljátszhatóbb és a fülnek kényelmesebb megoldások lesznek, ebben ő nagyon tudatos. Jancsa pedig bármit megcsinál, nagy szerencse, hogy rátaláltunk. Tamástól valóban kevesebb szolisztikus basszust hallunk, bár az ő játéka végig domináns, szólók nélkül is. Most ezek a felvételek inkább a kompozíciókról szóltak. Tehát elmondhatjuk, hogy jó irányban haladunk.

-Honnan jött a Flow cím?

-Mint mondtam, jó irányba haladunk… túljutottunk az átmeneti korszakon, az új zenekar elkezdett élni, minden szépen „átfolyt”. Maga a cím Tamás ötlete volt, de végül is erről van szó. Az elmúlt években több lemezcím is tőle származott, mint a válságból való kijutásra célzó Down and Up, vagy az előremutató Forward, a szimfonikusokkal, a 20 Dimensions-t közösen találtuk ki. A Life Is A Journey – The Sardinia Tapes szintén. És ha már „utazás az élet”, az a tervünk, hogy sorozatot készítünk belőle. Egy utazás, egy új színhely mindig inspiráló lehet. Angliai lemezkiadónk, a Cherry Red Records látatlanban vevő rá…

-Ugyancsak két évvel ezelőtt kezdődött a kapcsolatotok velük.

Ez egy különleges cég, amely a 70-es években punk kiadóként kezdte, aztán a 90-es évektől átalakult rendkívül széles kínálattal a nagyoktól elengedett progresszívektől a brit popig és a jazz-rockig. Nekem nagyon tetszett az, hogy a CD-kiadványaikhoz mindig adtak valami pluszt: surround felvételeket, demókat vagy koncertfelvételeket, kiváló minőségben, ráadásul terjesztői hálózatuk az egész világra kiterjed. Ezért ajánlottam nekik a Steve-vel közösen készült Summer Storms and Rocking Rivers koncertalbumunkat. Sejtettem, hogy egyrészt Steve-re ráharapnak, és az is tetszik nekik, hogy a koncert CD-hez DVD-t is adunk. És kellett nekik a Life Is A Journey is. Mindkettő az Esoteric Antenna címke alatt jelent meg és egyaránt bekerültek a kiadó legnépszerűbb lemezei közé. Így a világ számos országában megismernek bennünket, és számos példa van rá, hogy a „Steve-es” lemezek alapján a honlapunkról megrendelik további kiadványainkat is. A legújabb koncertlemezünkből, az It Is Never The Same Twice, amelyet korlátozott, 500 példányban adtunk ki, 400-at külföldről vásároltak meg.

-Úgy tűnik, a Djabe sem lehet próféta saját hazájában.

Sokszor úgy érzem, hogy ezek a sikerek, a hosszú távú programjaink nagyobb publicitást érdemelnének. Sajnos nálunk nagyon torz a zenei kínálat, és bár vannak olyan rádiók, ahol szívesen játszanak bennünket, a mi zenénk, nem utolsó sorban az anyagi megbecsülés szempontjából, perifériára került. Pedig mi nem kevés pénzt áldozunk arra, hogy kiadványaink minél igényesebbek legyenek, sokkal többet, mint azok a dj-k, akik felnyomnak egy felvételt letöltésre és az már jogdíjas kiadásnak minősül. Azért nem sírunk, hanem keressük a lehetőségeket, és mindig készülünk valami újra. Az új tagok kezdetben nehezen is értették meg ezt, hiszen korábban megszokták, hogy 2-3 évente megjelenik egy lemezük, most meg egy évben akár 3-4 is lehet, és ha ezt beszorozzuk a különböző formátumokkal, több mint egy tucat is kijön. Sokan különcöknek tartanak minket emiatt, mintha tudatosan mennénk az árral szemben…

-Most két lemezbemutatóra is készültök, az alapötössel, illetve Steve-vel és Gullival.

-A Flow-t május 18-án mutatjuk be a Debrecen Egyetem Zeneművészeti Karának Liszt Ferenc termében, majd másnap a Budapest Jazz Clubban. Az It Is Never The Same Twice egyfajta összefoglalója annak, amit Steve-vel csinálunk, ezért a június 7-én a Barba Negrában ez adja a műsor gerincét, de játszani fogunk a Life Is A Journey-ből is – így végülis három lemezt mutatunk be a két felállással. 10-én Kaposváron lépünk fel a Bornapokon, megyünk többek között Ausztriába, Prágába és életünkben először ellátogatunk Kapolcsra, a Művészetek Völgyébe.

Szeretnénk minél többet fellépni, magunk miatt is, mert a zenészben benne van a vágy, hogy megmutassa magát, élvezi, amit csinál és élvezi, hogy élvezik…


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
20 éve halt meg Hofi Géza – Összegyűjtöttük kedvenc idézeteinket a nagy nevettetőtől
20 idézet a magyar kabaré történetének egyik leghíresebb és legtöbbet emlegetett alakjától.
Forrás: Wikipédia, Címkép: Fortepan/Szalay Zoltán - szmo.hu
2022. április 10.


Link másolása

Húsz évvel ezelőtt, 2002. április 10-én halt meg Hofi Géza, Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas magyar humorista, előadóművész, színművész, a magyar kabaré történetének egyik leghíresebb és legtöbbet emlegetett alakja.

Halálának évfordulója alkalmából most összegyűjtöttük a 20 kedvenc idézetünket a nagy nevettetőtől:

1. "A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott."

2. "A lét határozza meg a tudatot. Ha megisszuk a lét, a tudat elszáll..."

3. "Az életszínvonal olyan, mint a léghajó. Ha azt akarod, hogy emelkedjen, ki kell belőle dobálni mindent, és amikor a legmagasabban vagy, akkor jössz rá hogy nem maradt semmid. Többit számold ki!"

4. "Hidd el nekem, itt hármat foghatsz: A Kossuthot, a Szabad Európát meg a pofádat."

5. "Magyarországon az egy főre jutó bunkók száma: kettő."

6. "A korrupció az, amiből mi kimaradunk."

7. "Mindennek van határa, kivéve az emberi hülyeségnek és a Szovjetuniónak."

8. "Mielőtt bármi véleményed van, egyeztess!"

9. "...a barát olyan, mint az esőkabát az előszobában. Amikor nincs szükség rá, »csendesen« meglapul a polcon, de amikor esik, a sötétben is megtalálom, hiszen OTT VAN!"

10. "Soha nem elég annyit nyújtani, amennyit a közönség elvár. Sikert annyival is el lehet érni, csak éppen nem biztos, hogy legközelebb is kíváncsiak lesznek az emberek. Ezért kell a többi."

11. "A rohadt kommunizmust megúsztam, aztán most a polgári demokrácia visz el."

12. "Nem vagy hülye, csak nincsen szerencséd amikor gondolkozol."

13. "Az igazságból elveszett az »i«."

14. "A fociban a lényeg, hogy amikor megkapod a labdát, baromi gyorsan olyannak kell passzolni, akinek a meze ugyanolyan színű, mint a tied! Ja, és futni kell. A vízilabdában ezt már megoldották, aki nem úszik, megfullad."

15.

Videó: Hofi Géza Orbán Viktorról

16. "– Te képzeld, a feleségem krumplipürét akart csinálni a rántott húshoz, de amikor kiment a kamrába krumpliért, összeesett, és meghalt.

– S’te, mit csináltál?

– Há’ rizst."

17. "A temetőre az van kiírva: FELTÁMADUNK! Akkó má' jobb a kocsma, me' oda meg az, hogy SOSE HALUNK MEG."

18. "Van egy öreg orvos haverom, azt mondja: „Tudod, Géza, az a fontos, hogy egészség legyen...meg beteg"

19. "– Művész úr, régen láttam!

– Ja, régen én is."

20. "Anyósom fekszik az ágyon:

– Jaaaaj...Meghalok...Egy pók mászik a plafonon...

– Anyuka! Egyszerre csak egy dologgal tessék foglalkozni!"

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
Szakács Gergő új klipjétől mindenkinek utazni támad majd kedve
Ahogy ő fogalmazott, a Nincsen út című szerzemény spiripop stílusú dal, amely egy a több mint tízévnyi zenei- és érzelmi evolúció állomásaiból.

Link másolása

Újabb dalt mutat be a hamarosan érkező nagylemezéről Szakács Gergő, ráadásul olyan klippel, amelytől mindenkinek utazni támad majd kedve.

Fantasztikus környezetben forgatta le profi csapattal friss videóját az énekes, aki április 28-án az Akvárium színpadán mutatja be Evolúció című új albumát. Ahogy fogalmazott, a

Nincsen út című szerzemény egy spiripop stílusú dal, amely egy a több mint tíz évnyi zenei–és érzelmi evolúció állomásaiból, amiket a lemezen mutat majd be.

A magával ragadó klip ötlete Gergő egyik utazása során született meg benne: „Piran az egyik kedvenc kocsival is elérhető helyem, úgyhogy januárban kiutaztam oda pár napra, hogy adjak egy utolsó lökést a lemez befejezéséhez. Egyik reggel néztem a tengert, és egyszer csak jönni kezdtek a Nincsen út első versszakának szavai.

Mivel elég vizuális típus vagyok, így a klip is egyből elkezdett pörögni a fejemben: egy dzsungelt láttam magam előtt.”

Annyira beégett az előadó fejébe a dzsungel képe, hogy aztán az egész lemez vizualitását is meghatározza a motívum – ezt nemsokára láthatja is a közönség.

Gergő elárulta, hogyan is forgott a klip, amelynek izgalmas munkálataira Nagy Bence, Lévai-Hangyássy Bence, valamint László Péter drónpilóta tartott vele. „Tavaly nyáron egy barátom mesélt Madeiráról, és beugrott, talán arra is alkalmas lehet ez a hely, hogy ott készítsük el a klipet. Rákerestem a képekre, és pont azt láttam, amit szerettem volna. Végül négy napig tartott a forgatás: a hegyekben 3 fok volt, az óceánparton pedig 24. Rövidnadrágban, átázott cipőben jártuk be az egész szigetet. Az időjárás is mellénk szegődött: amikor ködre volt szükségünk, köd volt, de amikor napsütésben nézett volna ki a legjobban az adott helyszín, akkor ragyogott a nap. Az egész sziget olyan volt, mintha egy giga stáb bevilágította és berendezte volna előre, csak nekünk.”

Az énekes hozzátette, a legjobb helyszínekért sokszor le kellett térniük az útról, és felkapaszkodni a hegyekre, vagy éppen egy vízesés alá bemászni. Pont ezek a kitérők adták meg a forgatás vezérelvét: „Amerre mennék, nincsen út.”

VIDEÓ: Szakács Gergő - Nincsen út


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
28 év után új számmal jött ki a Pink Floyd, a dalt Ukrajnának ajánlották
A Hey Hey Rise Up című dalt az ukrán Boombox zenekar énekese, Andrij Hlivnyuk vokáljaival vették fel.

Link másolása

A Pink Floyd 28 év után új számot adott ki, a dalt Ukrajnának ajánlják. A Pitchfork azt írja, hogy a dal klipjében Andrij Hlivnyuk (az ukrán Boombox együttes tagja) is vokálozik.

Az ukrán énekes amerikai turnén volt épp a zenekarával, amikor Oroszország megtámadta Ukrajnát. Hlivnyuk azonnal visszatért Kijevbe, hogy beálljon katonának, az ukrán főváros főterén vette fel az „Ó, a vörös kányabangiták a réten” című hazafias dalt.

Ezeket a részleteket emelte át a Pink Floyd a Hey Hey Rise Up című új számába, amit tegnap publikáltak.

A zenekar lényegében 1994 óta nem adott ki új felvételt, az azóta megjelent lemezeiken korábbi feldolgozások és remasterelt számok hallhatóak.

A mostani felállásban David Gilmour és Nick Mason eredeti tagok mellett Guy Pratt basszusgitáros és Nitin Sawhney billentyűs játszik.

A szám bevételeit az Ukrajnai Humanitárius Alapnak ajánlották fel, Gilmour elmondta: azt reméli, hogy a zenéjükkel minél nagyobb nyilvánosságot és támogatást tudnak szerezni az ukránok ügyéhez:

„Pénzt szeretnénk gyűjteni humanitárius szervezetek számára, és erősíteni a morált. Szeretnénk kifejezni támogatásunkat Ukrajnának, megmutatni, hogy a világ nagy része elítéli, ha egy szuperhatalom megtámadja azt a független demokratikus országot, amellyé Ukrajna vált.”

A klipben felvételek vannak az orosz tankokkal szemben fegyvertelenül kiálló ukránokról a kijevi függetlenségi szoborról, a harcokról, a romokról és az ukrajnai menekültekről is.

A Pink Floyd már márciusban is tett egy gesztust Ukrajnának: azt közölték, hogy minden, 1987 után kiadott szerzeményüket elérhetetlenné teszik digitálisan Oroszországban és Fehéroroszországban.

Íme, az új Pink Floyd-szám:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
Madártestű emberevő, papucsvitorlás és a kalapos gyíkszörny a Szépművészetiben
Hieronymus Bosch különös festményeiből nyílt nagyszabású kiállítás. Nézd meg velünk a legbizarrabb képeket!
Orosz Emese cikke - szmo.hu
2022. április 09.


Link másolása

"Menny és pokol között. Hieronymus Bosch rejtélyes világa" címmel nyílt nagyszabású tárlat a Szépművészeti Múzeumban. Ez kétség kívül az év legmenőbb kiállítása Magyarországon, emellett pedig az elmúlt fél évszázad egyik legjelentősebb Bosch kiállítása nemzetközi szinten is.

Nagyon vártam már a megnyitót, mert mindig lenyűgöztek Bosch képei. Amikor állok egy-egy festménye előtt, és azt hinném, mindent részletet jól megnéztem, mindig észreveszek egy újabb érdekességet. Ráadásul ez általában valami meghökkentően bizarr dolog. Hogy is szól a vicces meghatározás? "Ha egy festményen rengeteg apró emberi alakot látsz, de egyáltalán nem tűnik normálisnak, mert furcsa helyeken furcsa dolgokat csinálnak, akkor Hieronymus Bosch a festő."

A tárlaton 10 eredeti Bosch festményt nézhetsz meg, ami a mester teljes életművének közel fele.

Ennek megszervezése hatalmas teljesítmény a Szépmű részéről. A sajtóbejáráson a főigazgató, Baán László elmondta, szinte lehetetlen vállalkozásnak tűnt a kiállítás megszervezése, amikor belevágtak. Féltve őrzött festményeiket végül olyan múzeumok adták kölcsön, mint a Louvre, a Rijksmuseum, a Prado, a New York-i Metropolitan Museum vagy a londoni The National Gallery.

Az eredeti Bosch remekművek mellett hét szekcióban közel 90 alkotást csodálhatsz meg, amik a németalföldi mester művészetéhez kapcsolódnak. A kiállításon megelevenedik Bosch világa, megismerheted, miként látta Bosch saját társadalmát, hogyan ábrázolta az emberi gyengeségeket és bűnöket.

Jó példa erre a kiállítás egyik szenzációja, a Bolondok hajója. Bosch hajójának utasai az élőfa-árbóc körül mulatoznak, az egyik tébolyult vízben hűtött bőrtömlőt szorongat, egy másik a kifogott hal közvetlen közelében okád.

A kiállított alkotásokon keresztül bepillanthattunk a késő középkor emberének gondolkodásmódjába is. Úgy hitték, a hívő lelkének túlvilági sorsa saját döntésein múlik, az egyén szabad akarata révén választhat jó és rossz, erény és bűn között. Bosch művészete ehhez nyújtott elgondolkodtató, hol fenyegető, hol humoros kapaszkodót.

A Túlvilági látomások táblaképeken egyértelműen megfesti, mely két lehetőség vár a hívőkre. Az üdvözültek mennybemenetelén az őrangyalok a fény felé emelik a lelkeket. A Pokolba vezető folyón azonban démoni szörnyalakokkal körülvéve sodródnak a kárhozottak.

Bosch alkotásainak egyediségét rémítő és bizarr túlvilági ábrázolásai adják.

Kivételes tehetségével hátborzongatóan különös démoni lényeket teremtett meg. Az utolsó ítélet című festményt vizsgálva láttunk például madártestű emberevőt, papucsvitorlást, és kalapos gyíkszörnyet is.

A kiállítás bemutatja azt is, honnan eredeztethető ez a különös világ. Biztos te is belefutottál már olyan mémekbe, amik abszurd középkori illusztrációkat parodizálnak. Ezek jutottak eszembe, amikor a festmények mellett kiállított irodalmi, teológiai műveket, miniatúrákat nézegettem. Nos, ezekből meríthetett Bosch is.

Érdekesség, hogy a kiállított alkotások témájának hangulatát a szekciók falszíne is leköveti. A túlvilági utazás sötét tónusai után világosabb terekbe léphettünk át, és megismerhettük, miként állította Bosch követendő példának a szentek és Krisztus életét.

Bosch minden bizonnyal jól ismerte a szentek történetét, kompozícióit azonban szokatlan részletekkel egészítette ki. Szent Kristóf vándorbotjára például véres halat festett. A Királyok imádása festményen pedig az idilli jelenet hátterében lócsontvázat fedeztünk fel.

Ezek a részletek nem csak számunkra hatnak nyugtalanítóan. A mester célja az elbizonytalanítás volt.

Bosch a baljós szimbólumokkal hívta fel a figyelmet arra, hogy a gonosz mindenhol jelen van, így éberséggel kell élni a mindennapokat.

Bosch legnyugtalanítóbb, legelgondolkodtatóbb és egyben legismertebb alkotása, a Földi gyönyörök kertje–triptichon. A táblaképegyüttes középső elemén színes és érzéki világban fiatal nők és férfiak hódolnak különféle testi élvezeteknek. Körülöttük túlméretezett madarak, gyümölcsök és egzotikus virágok teszik még különösebbé a látványt.

A sokrétű műalkotás üzenetét a mai napig sem tudták teljes egészében megfejteni. Van olyan teória, amely szerint a fiatal III. Nassaui Henrik és a vele együtt nevelkedő Szép Fülöp számára készült, akiket az emberi ösztönök féken tartására intett.

A Gyönyörök kertje rendkívüli hírét és hatását jelzi, hogy már a 16. században is több másolat készült róla.

Eredetijét sajnos nem láthattuk, de a kiállítás ezt a remekművet is megidézi az egyik legkvalitásosabb korabeli másolattal, illetve egy lenyűgöző arany- és ezüstszálakkal átszőtt falikárpittal.

A kiállításra mindenképp sok időt szánj, mert ezeken az alkotásokon annyi érdekes részlet van, hogy egy-egy képet órákig is nézegethet az ember. Ha kifejezetten az eredeti Bosch festmények érdekelnek, viszonylag könnyen megtalálhatod őket a tárlaton, mert mindegyiket kordon vagy üvegbúra védi.

Legtöbb esetben kisméretű alkotásról van szó, ami megnehezíti a bogarászást. Ötletes segítség ehhez, hogy a tárlat végén lévő vetítés kilenc Bosch alkotást is bemutat "nagyító alatt".

A kiállítást július 17-ig nézheted meg. Részletek és jegyvásárlás a Szépművészeti múzeum honlapján.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk